Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Vikakoodit, ABS valo, vanhempi 70 sarja
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 19:30:30 »
Koodin perusteella anturi, johto tai boksivika. Kaikkia joutuu korjaamaan. Mittaamalla kontin puolelta liittimestä selviää onko anturin/johdon suunnalla vai boksissa. Kontin etureunaan pitää päästä jos anturin vaihtaa, läpivienti on siellä.
12
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Vdash ohjelmointi
« Uusin viesti kirjoittanut Terma tänään kello 19:03:55 »
Moro. Löytyisikö täältä apuja nopeudenrajoittimen poistoon? V60 T6 MY22 olisi kyseessä.
13
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo havaintoja liikenteestä.
« Uusin viesti kirjoittanut hevy84 tänään kello 18:49:07 »
Noin klo 14-15 flash green S60R bongattu Palokan s marketin parkkiksella
14
Muut menopelit / Vs: F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku tänään kello 18:39:07 »
Eilen tarkastin F250:stä parin hehkun liitokset, koska niistä tuli vikakoodi. Liittimen keskiosa pitää vetää ulos ennen painamista paikalleen jotta se lukittuu kiinni ja ne oli tullut asennettua huolimattomasti. Pihalla pyörimisen ja yhden uudelleenkäynnistämisen jäljiltä koodit poistuivat myös aiemman ajosyklin osalta. Heti perään raapasin kalvot pois etulaseista. Hyvin oli asennettu, ei näy kuplia tai muitakaan virheitä missään. Hyvälaatuistakin taitaa olla, lämmitettynä jäi vain muutamaan kohtaan liimaa.


Tänään kävin testaamassa Firebirdin käynnistymistä ensimmäisen kerran talven jälkeen. Lähti ensimmäisellä ilman draamaa. Annoin käydä hetken ja jätin niille sijoilleen odottamaan jatkoa.
15
Ihme ja kumma! Sain bensaluukun lukon toimimaan voitelemalla kuitenkin. Se näytti täysin puhtaalta eikä jumittanut, mutta ohjauspulssi taitaa olla lyhyt ja pienetkin viipeet vaikuttaa. Tai jotain?
Ai niin,  luukku lukittuu n. 1 s ovien jälkeen. Ei siis 10 min. Viive on vissiin ohjelmoitavissa.

Sitten tuli takapakkia. Otin luukun irti painamalla niitä 4 pientä tappia sisään. Sai painaa tosissaan. Sitten ne putosivat johonkin lokasiiven rakoon. Ei mitään toivoa saada pois.
Olisiko pitänyt jättää painamatta loppuun asti ja repiä luukku irti. Ehkä tapit olisivat jääneet kyytiin.
Mistä saan uudet tapit?

Suoraan sanoen kävin ostamassa aiemmin kuvassa näkyneen tummansinisen luukun Vääksystä. Olisin laittanut sen tilapäisesti autooni. Vaihtelua värimaailmaan. Ei ole siinäkään tappeja mukana.
Ostin myös lukkomekanismin takaoveen. Sekä voitelu että akun jännite näköjään vaikuttavat sen toimintaan, mutta se on selvästi huonompi kuin muut lukot. Parempi vaihtaa.

Akku tyhjeni kun testailin lukkoja tarpeeksi kauan. Johtuiko tyhjästä akusta vai pätkivästä laturista, mutta SRS turvatyyny huoltokehoitus ja varoituskolmio tuli. Saa nähdä saanko nollattua sen. Tilasin perjantaina lopulta sen testerin Elekmalta. Tulee huomenna tai ylihuomenna. Pääsee sopivasti testaamaan tositoimissa.
Miten suuriin mittoihin tämä pieni lukkoremontti vielä paisuukaan ...
16
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Raitisilmasuodatin
« Uusin viesti kirjoittanut JuhaManninen tänään kello 17:41:10 »
Lyhyellä suoralla vaihtokärki-meisselillä itse saan ne helpohkosti.
Pitää olla hyvin lyhyt varsi. Ahdas paikka.

Katos, on tuossakin tuo yks reuna tommonen viistetty, voi se pilipaliteeman suodatin sopiakin mutta ne paperit ja niiden urat tulee pystyyn.
Juu, minäkin olin jo lähdössä palauttamaan suodatinta kun yritin saada urat samaan suuntaan kuin vanhassa. Eipä sillä taida toiminnan kannalta olla juuri merkitystä mihin suuhtaan ne ovat.
17
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Vikakoodit, ABS valo, vanhempi 70 sarja
« Uusin viesti kirjoittanut mna tänään kello 17:05:26 »
Kiitos vinkit, on tullut katsottua aiheen aiempia juttuja sikäli kun on ehtinyt. Vikakoodit luettu  Bosch lukijalla, ekana tarkotus taka anturit 2kpl vaihto, jos ei riitä sitten oikea takapyörän napa+kehä ja tulis sillä kuntoon ja valo sammuis..tai sitten sammuu lukijalla ? kun tehty ja vika kuitattu. Vois myös olla johdoissa mutta tuskin, ei sentään viittaa boksiin, joka tehty paljon aiemmin, huonolla tuurilla sekin tulis uudestaan. Anturit asennusta varten pitäis varmaan olla takaboksi tyhjä ? ja kun vika ei olis johdoissa, anturien vaihtoa varten muualle esim. takapenkin alle tms. ei olis tarvetta päästä ? ite ei ole tekemässä, vaan huolto. Jopa osien saatavuus osalta saattaa ruveta olemaan ongelmia kärryn iän takia, ainakin vielä esim. motonet tuntuis löytyvän.

3-1-4 wheel sensor signal, right rear circuit fault

3-2-4 wheel sensor signal, right rear extrapolation counter
18
Showroom / Vs: Italiamallin C70 T5 -99
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 16:59:32 »
Hain kerran sen pakoputken kourukiristimen katin jälkeen niin pussissa luki Saab. Varmaan sit hurrien erikoisuus. Onneks tuo poistui ja 2000 alk on jo rehellinen laippa kahdella pultilla.
19
Myydään varaosat / Vs: 140-sarjan osia, listaa päivitetty 9.3.
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe tänään kello 16:56:08 »
Uppista.
20
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 16:50:41 »
Todennäköisesti johtuu juuri noista ohjainlaiteiden alkuperäisistä softa versioista että käyttäytyvät eritavalla.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Futurez  Kulkukoira