Elekma  Autoracing

AWD Volvon hankinta

  • 340 Vastauksia
  • 190399 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puupitus

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #45 : 05.11.2011, 01:40:46 »
Tämmöistä menopeliä olen katsellut. Uskaltaisiko noilla kilometreillä autoa vielä ostaa vai onko se jo ihan loppu eli remonttia remontin jälkeen edessä? Tällä hetkellä auton pitäisi olla kunnossa ja katsastettukin.

Poissa Bruce Lee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 13-oikein
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #46 : 05.11.2011, 02:55:40 »
kuinka paljon vielä voimaa löytyy lompakosta?
ajattelen vaan tulevia isoja remontteja.(tuleeko niitä?,en tiedä).
kannattaa käytellä haku toimintoa ko.aiheesta.
volvo s-70 -99

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #47 : 05.11.2011, 17:38:13 »
Muutama asia kilometreihin katsomatta.

Pelimerkkejä tosiaan tarvitaan.
Ja, jos ei itse osaa/pysty, etc, tekemään autolle juuri mitään, ei hyvä ostos.
Tai sitten., niitä pelimerkkejä tarvitaan tuplasti, triplasti.
Vaittäsin myös, ketkä näitä havittelee, havittelee sitä tehoa lisää jossain vaiheessä myös.

Mitä ajomäärään tulee.
Kannattaa yrittää selvittää mitä on jo vaihdeltu/korjailtu.
Suurin tekiä mielestäni on, montako omistajaa, onko kiertopalkinto.
Ja hinta tietysti, tuo ei enää montaa toinnia saa maksaa.

Mitä katsastukseen tulee, se ei suurta merkitystä saa näissä vehkeissä.
Katsastukseen tarvittavat korjaukset, on varsin halpoja, muuhun verraten.
Ja kaikki autothan "pitäisi" olla kunnossa, ainakin myyjän mukaan..
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #48 : 05.11.2011, 17:46:35 »
Vaihdelaatikko, kulmavaihde ja viskokytkin taitaa olla ne mitkä pitää tarkistaa. Muuten tuohon pätee samat kuin normi malleihinkin. Varmasti jotain noista on jo kertaalleen vaihdettu, mutta voi olla vaihto-osakin jo vaihtokunnossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa puupitus

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #49 : 05.11.2011, 20:39:11 »
Kiitoksia vastauksista.

Auto on tosiaan katsastettu ja tiedän ettei sillä ole olennaista arvoa pitkällä tähtäimellä. Minua juuri huolestuttaa nuo tietyt osat autossa; automaattilaatikko, nelivetojärjestelmä ja turbo. Jos jokin niistä leviää lähiaikoina niin ei taida olla halpaa fiksausta. Kone ja alusta/runko kestänee varmaan ihan hyvin nuo kilometrit ja paljon lisääkin, kunhan uutta palikkaa vaan on vaihdettu... alustan osat tuskin on kalliita, vai onko?

Onko jotain tiettyjä asioita, mitä minun kannattaisi tarkkailla koeajaessa tuota autoa? Selviä merkkejä laatikon pettämisestä tai ongelmista vetoakselin kanssa? Minkälaista ääntä turbon kuuluu vakiona pitää?

Tuo Volvo vaan himottais tosi paljon kun nimenomaan sporttiselle farmarille olisi tarvetta ja budjetti on aika rajallinen :D

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #50 : 05.11.2011, 21:14:00 »
Alustan osat on halpoja, niinkuin nivelet, jarrut etc.
Taka iskarit kannattaa tutkia, nivot on tuossa takana (todennäköisesti), ettei ole vuotoja, eikä perä roiku.
Tuohan on kuin juna ajaa, jos kaikki on kunnossa alustassa.
Pää loppuu ennemmin, hyvillä renkailla.
Kolinoita, vaappumisia, hakemista ei saa olla.

Vaihteisto ei saa nykäistä vaihdetta päällelaitettaessa. (etenkään pakki)
Napakasti täytyy vaihtaa, muttei nykäisemällä.
Ja hiekalle testaamaan nelivedon toiminta, ettei pelkkä etupää raavi.

Alkup. turbosta ei isommin ääniä kuulu.
Uus maksaa n.900€
Laatikon laitto/vahvistus n.800€
Kulmavaihde, uus n.1500€ vaihtona vissiin saa hieman päälle tonniin.
ja noi takaiskarit n.800€
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 895
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #51 : 08.11.2011, 17:04:14 »
budjetti on aika rajallinen :D

Tuo riittää vataukseksi, pysy erossa ko.autosta  ;)

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #52 : 09.11.2011, 04:19:29 »
Itselläni samantyyppinen ongelma, kovin bensanelikkoa himottaisi mutta kun ottaa vanhan auton kulut huomioon myös T5 V70 (etuveto) on vaihtoehto. Siinä kun jäisi kaikki potentiaaliset paljon ajetun nelivedon ongelmat kaupan ulkopuolelle.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #53 : 19.11.2011, 22:29:23 »
Jep, katsastettua tommoisen saa suht edullisesti kun vain eteenpäin liikkuu. 400tkm on tomaatille jo pitkä lenkki..herran haltuun. Paljoa tosta ei kehtais maksaa vaikka kulmavaihde ja visko olisivatkin kunnossa. Eli eka pitää tarkastaa,että vetää tosiaan neljällä pyörällä ja,että ei pidä esim. ympyrää ajettaessa ylim. meteliä voimansiirrosta.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa hapatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Volvo S80 2.5T Ice White MY07 Geartronic Momentum
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #54 : 16.12.2011, 02:37:18 »
Mullakin olis haaveissa S60R, eihän nuo niin hirveitä nykyään maksa.
Tietysti omat riskinsä on nelivetoauton ostossa,koska osat kalliita voimansiirtoon, vaikkei oliskaan R-malli kyseessä.
Mutta kuinka paljon noilla nelivedoilla yleensä ajaa ennekuin alkaa voimansiirto antautumaan?
Itsellä ei noita kilometrejä paljon tule, 15-20tkm vuodessa,ja en mielellään yli 150 tuhatta ajettua autoa ole laittamassa.
Volvoilua vuodesta 2009.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #55 : 16.12.2011, 08:45:17 »
Kestoikä riippuu paljon käytöstä. (ja tuurista) Onhan noita AWD-malleja myös takseina ja niillä rullataan helposti 200-300 tkm taksikäytössä ilman nelivedosta johtuvia ongelmia. Toisaalta esim asfaltilla ratti linkkuun, kaasu pohjaan ja kytkin ylös taktiikalla saa varmaan auton kuin auton voimansiirtoon ongelmia muutamassa tunnissa.

Poissa maukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #56 : 02.01.2012, 15:18:40 »

Itsellä V70 R 2004. Ajettu alta satatonnii ja ei oikeestaan minkäänlaisia ongelmia. Etuiskari alkoi hiljattain vuotaa. Tilasin Viva Performancesta jenkeistä uudet iskarit eteen, hinta 400 taalaa kappale +toimituskulut +verot. Eli ei nyt aivan mitkään sairaan kalliit. Lumelta lähtee todella liukkaasti ja ajonvakautus pois päältä niin pystyy jopa vähän leikkimäänkin. Edellinen kulkine Sti Imppu oli jotain aivan muuta lumella ja upea auto muutenkin ajaa, mutta jos arvostaa mukavuutta unohtamatta suorituskykyä niin Ärrä Volvo hakkaa impun 10-0! ;)

Poissa Opel-Sucks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #57 : 03.03.2012, 04:16:22 »


Tervehdys, tämä on ensimmäinen postaukseni tänne foorumille.
Kiitos jo etukäteen niille kaikille jotka osallistuvat tähän topikkiin.

Juttu on siis niin että olen vaihtamassa autoani nelivetoiseen. Vuosi sitten hankin etuvetoisen V70 vm -02, automaattilaatikolla ja 2,4 bensakoneella (nyt ajettu 190tkm). Auto on todellinen taivas ajaa, se on sisältä oikein miellyttävä ja tekniikka pelaa. Vuodessa on tosin hajonnut ihan liikaa osia; etuiskarit, mittaristo, ohjaustehostimen öljysäiliö (okei ei ollu kallis), katalysaattori, jne jne.
Kaikesta huolimatta kyseessä on ihana auto, mutta neliveto puuttuu.

Olen pohdiskellut että V70 awd (vm 03-06) olisi varmasti todella hyvä, tutuksi tullut jo joka tavalla ja niissä oleva 2,5T  210hv moottori on koeajollakin ollut tarpeeksi räyheä minulle.

XC70 kiinnostaisi julmetusti, kyseessä on unelma-autoni mutta niiden hinta on huomattavasti kovempi ja melkein kaikki alle 18 000e yksilöt on ajettu 250tkm.  Lisäksi näitä nettijupinoita selaillessa tuntuu että juuri XC70:ssä on todellisia ongelmia nelivedon kanssa? Onko V70 tekniikka täysin sama?

Nyt kuitenkin markkinoilla olisi sopivanhintaisia V50 T5 awd  -malleja. onko tämä T5 oikeasti joku tykki kone vai eroaako ollenkaan 2,5T suorituskyvystä? hirveästi ei löydy V50:n nelivetojärjestelmän vikoja koskevia keskusteluita, onko kyseessä siis jotenkin laadukkaampi peli? Vaikka tämä malli kiinnostaa, en ole koeajanut tämmöistä. häviääkö tämä ajo-ominaisuuksissa V70:lle?

Lisäksi olen pohtinut XC90, mutta hinnat vielä ihan liian korkeat. S60 on mielestäni liian pieni sedan, s80 olisi perhanan hieno mutta pidän enemmän farkuista. Lisäksi olisi kiva saada kultainen noutaja takaluukkuun...



Olisi mukava kuulla mielipiteitä ja kannanottoja noihin automalleihin ja niiden tekniikkaan. Oma osaamiseni rajoittuu pyyhkijöiden ja etuvalojen vaihtoon.

kiitosta.


Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #58 : 03.03.2012, 07:06:29 »
  Lisäksi näitä nettijupinoita selaillessa tuntuu että juuri XC70:ssä on todellisia ongelmia nelivedon kanssa? Onko V70 tekniikka täysin sama?

Nyt kuitenkin markkinoilla olisi sopivanhintaisia V50 T5 awd  -malleja. onko tämä T5 oikeasti joku tykki kone vai eroaako ollenkaan 2,5T suorituskyvystä? hirveästi ei löydy V50:n nelivetojärjestelmän vikoja koskevia keskusteluita, onko kyseessä siis jotenkin laadukkaampi peli? Vaikka tämä malli kiinnostaa, en ole koeajanut tämmöistä. häviääkö tämä ajo-ominaisuuksissa V70:lle?

Muutama pikavastaus: Eli Tyyppiviat pitäisi löytyä foorumilta, tekniikka XC70:sä täysin identtinen v70 kanssa voi vaan olla, että osa xc malleista on kovemmalla käytöllä? V50t5 kone on käytännössä sama v70 2.5t koneen kanssa ( pientä hienosäätöä lähinnä koneen sovittamiseksi v50 keulalle on). nelivetotekniikka on samanlainen isompien kanssa pl se, että 2006 vuosimalliin isommat hyppäsi haldexissa gen 3, kun v50 sai tyytyä edelleen gen 2, mutta kestävyyteen tää ei vaikuta. Lisäksi isompien automaatin päivittyessä 6-vaihteiseksi myös kulmavaihde päivittyi kestävämpään.

Poissa Opel-Sucks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #59 : 03.03.2012, 12:06:46 »
Lisäksi isompien automaatin päivittyessä 6-vaihteiseksi myös kulmavaihde päivittyi kestävämpään.

eli siis vuosimallit 2006 ja siitä eteenpäin ovat parempia vaihtoehtoja?

ja ihan täysin ot  kysymys; olen löytänyt erään mielenkiintoisen V70, minulle mieluisesti sisusta on vaalea, mutta etupenkkien puolinahkakuosi on kulunut ja yrjöttävä. Pystyykö V70 penkkejä verhoiluttamaan uudelleen vai aiheuttaako esim penkkien airbagit ongelmia? Täällä Tampereella kääntyisin varmaan DesignEugenin puoleen..

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy