RallyBaron  Samppasport

AWD Volvon hankinta

  • 340 Vastauksia
  • 192327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hapatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Volvo S80 2.5T Ice White MY07 Geartronic Momentum
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #165 : 01.03.2013, 23:05:46 »
Tuli tuossa testattua reilut 100 tuhatta ajettua vm2007 AWD S60 Volvoa.
Ajaessa ihmetytti DSTC poiskytkettynä selvä viive liikkeelle lähdössä, siis etupää suti ensin ja sitten takapää, tuntui siis selvä nykäisy kun takapää lähti mukaan.
DSTC päällä liikkeellelähtö sujui jouhevasti.
Onko autossa vikaa vai onko "ominaisuus"?
Muuten siisti auto kyseessä, taitaa jäädä kuitenkin ostamatta tuon nykäisyn takia.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013, 23:46:48 kirjoittanut hapatsu »
Volvoilua vuodesta 2009.

Poissa Paxuaxu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #166 : 01.03.2013, 23:18:54 »
Aamulla tuli testattua -03 XC 70 etuvetoisena  :), joku sitä kyseli että katkeeko takaveto kun vetää käsijarrua päälle  ::) ?!
Ja kyllä vaan, meni iha normaalix etuvetopulkax kaikkine sutimisineen, urantutkaamisex ja ratin tempoilux  :nohnoh !
Eli kyllä huamaa jos liukkaalla ja sohjosella kelillä AWD on pois pelistä.

Käppärin kahvaa kun nosti sen verran et mittaritauluun sytty sen merkkivalo ni katkeehohan haldexilta ohjausvirrat vai mihin lie perustuu?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #167 : 02.03.2013, 09:53:24 »
Mä luulen että juuri toi käsijarru vetäminen on suurin syy niiden holkkien pettämiseen?

Edelliselle: ei mitään ihme nykäisyjä pitäisi tuntua.. kytkeytymisen huomaa, muttei selkeänä nykäisynä, jos tapahtuma ymmärretään samalla tavalla.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #168 : 02.03.2013, 10:42:13 »
Mä luulen että juuri toi käsijarru vetäminen on suurin syy niiden holkkien pettämiseen?

Neliveto kytketään tosiaan pois päältä sillä sekunnila, kun "seisontajarrun" päälle vetämisestä tulee signaali sähköaivoille. Eli käytännössä neliveto on pois päältä siinä vaiheessa, kun käsijarrukengät osuu rumpuihin. Booriholkkia ei siis rikota tuolla. Booriholkin rikkoutuminen johtuu käsittäääkseni lähinnä seuraavista asioista: A materiaali/lämpökäsittelyvirhe joisssakin tuotantoerissä, b) holkin ja akselin välisen voitelun puuttuminen (siski sinne kannattaa vaihtaa rasvat muutaman vuoden välein), C) tekijä x eli kova käyttö vaihtelevalla pidolla esim välillä jäätä / sulaa asfalttia ja sitä kautta kuormitusta voimansiirrolle.

Tuli tuossa testattua reilut 100 tuhatta ajettua vm2007 AWD S60 Volvoa.
Ajaessa ihmetytti DSTC poiskytkettynä selvä viive liikkeelle lähdössä, siis etupää suti ensin ja sitten takapää, tuntui siis selvä nykäisy kun takapää lähti mukaan.
DSTC päällä liikkeellelähtö sujui jouhevasti.
Onko autossa vikaa vai onko "ominaisuus"?
Muuten siisti auto kyseessä, taitaa jäädä kuitenkin ostamatta tuon nykäisyn takia.
Vikaa on. Todennäköisesti paineanturi tai esipainepumppu. Jos auto on muuten hyvä niin saahan tuon laitettua kuntoon.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #169 : 02.03.2013, 17:37:34 »
Neliveto kytketään tosiaan pois päältä sillä sekunnila, kun "seisontajarrun" päälle vetämisestä tulee signaali sähköaivoille. Eli käytännössä neliveto on pois päältä siinä vaiheessa, kun käsijarrukengät osuu rumpuihin.

Olikohan noissa vanhemmissa, joissa ongelmat ovat todennäköisempiä tuota sähköohjausta? ja toimiiko se vuosien jälkeen ;) Toki noi luettelemasi syyt ovat totta.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13534
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #170 : 12.03.2013, 20:35:07 »
Missä kohden on OBDII-töpseli XC90:ssä??

Kiitos, osaampa etsiä edes oikeasta suunnasta sitten.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2013, 13:47:38 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #171 : 13.03.2013, 06:59:17 »
Missä kohden on OBDII-töpseli XC90:ssä??
Eikös se ole siellä kuskin jalkatilassa vasemmalla alhaalla?
Mahdollisestin jonkun muovikannen alla ::)
Ainakin mulla on tuossa V70 ja Xc60 samassa paikkaan, paitsi tuossa Xc60 pistoke on suoraan näkyvillä ilman muovikantta.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

donnari

  • Vieras
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #172 : 14.03.2013, 00:41:24 »
Aikalailla samassa kohtaa ku seiskakympissä,siellä vasemmassa reunassa hienon luukun alla.

Poissa Stade

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • Sherwoodin iloinen veikko.
    • Jotain mun entisiä Volvoja, muttei läheskään kaikki.
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #173 : 01.01.2014, 22:01:07 »
 :hello: Suunnittelenpa tässä aikani kuluksi 2005 mallisen V70 AWD 2,5 turbon ostamista. 200tkm on mittarissa, joka nurkka raapii, automaatti toimii. On koeajettu semmoiset ~500km tuntuisi toimivan. Ilmastointilaitetta pääsee kai kokeilemaan vasta keväämmällä? Xenonit näyttää pikkasen alakanttiin, jos nyt jotain tarvii keksiä. Niin ja "hirvet"  ELK on tilattuna sivuvilkkujen alle... :2funny:
V40XC D2 2017

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #174 : 04.01.2014, 00:21:59 »
Onnitteluni ostoksesta, muuta kuin jokapaikan öljynvaihto ja turvallisia kilometrejä eteenpäin  :hello:

Omallani olen 40tkm rullannut tässä vuodensisään  :idiot2:
xc70 D5AWD -06

Poissa Akusti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #175 : 09.03.2014, 18:29:16 »
Onko nuo ykköskoppaset v70 AWD:t ihan paskoja ja saako niihin osia muualta kuin siniseltä tiskiltä?
Mielenpäällä pyöriny jo jonkin aikaa vaan ku tuntuu että ei uskalla ostaa.. Ja kovia ovat varmasti syömään ainetta?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #176 : 09.03.2014, 23:29:10 »
Ja kaiken tuon mainitsemasi lisäksi ne alkaa olemaan vanhoja kaikkinen lieveilmiöineen. Älä osta, jos vanhan auton roplaaminen pelottaa.

Poissa hit100

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #177 : 16.03.2014, 21:06:36 »
Viikko ajettu XC 90 -04 2.5T, löytyi hyvällä pidolla ja kohtuu kilometreillä oleva yksilö. Voin suositella hankkimaan, tilaa on ja suorituskyky riittää, (normaali ajoon) automaattina aivan unelma, sekä tämä takatalvikin tuli sopivasti niin tuo nelivedon toimivuus ja tarpeellisuus tuli havaittua hyväksi, jos kukkaro kestää ostaa xc:n niin ei tuo huolto puoli ole ymmärtääkseni sen kalliimpaa kuin muissakaan AWD Volvoissa  ;)

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #178 : 17.03.2014, 06:42:12 »
Samat osathan siellä on kuin muissakin awd volvoissa, se on vain sen verran isompi auto tuo xc90 että itse ainakin pelkäsin pienemmille autoille mitoitetun nelivedon kestoa.... Oisihan tuo ysikymppi vaan "Luxus" oisivat vaikka landcruiserista ostaneet nelivedon laatikkoineen niin olisi täyskymppi autoksi!
xc70 D5AWD -06

Poissa Stade

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • Sherwoodin iloinen veikko.
    • Jotain mun entisiä Volvoja, muttei läheskään kaikki.
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #179 : 04.05.2014, 12:50:14 »
Tammikuun puolessa välissä tuo edellä mainitsemani AWD tuli ostettua. Nyt on 6000km ajettu sen kanssa sekä pidempää matkaa, että lyhyttä vetoa. On myös nelivetoa päässyt kokeilemaan.

Soppaahan se ottaa tietenkin enemmän kuin edellinen, joka oli V70 vm.2001 2,4 vaparikoneella ja manuaalilla. Johtunee myös siitä, että nyt kun sitä tehoa on käytössä, sitä joskus myös käytetään... Keskikulutus on ollut pidemmällä matkalla semmoiset 7,8- 8,4 l/100km riippuen tietenkin vauhdista sekä siitä ollaanko moottoritiellä vai mennäänkö valtatienopeuksilla.

Yllätys oli se, että vaikka ajelisi motarilla vähän reippaammin kuin kesänopeusrajoitus sallii, se ei keskikulutukseen vaikuta niin paljoa, kun luulin. Keskikulutus on kaupungissa ja lyhkäsillä matkoilla jopa 11 l/100km.

Kulutuslukemat ovat ajoneuvon tietokoneen ilmoittamia, enkä ole huomannut eroa siinä onko ilmastointi päällä vai ei. Paljoa se ei vielä ole ollut päällä (automaatti- asennossa kokoajan) Kuitenkin totean, että ajomukavuus saa vähäsen maksaakin.

Vaihteistoöljyt vaihdettiin pyynnöstäni myyjän toimesta heti silloin Tammikuussa. Samalla vaihdettiin jommankumman nokka- akselin vuotava takastefa, sekä haljennut huohotusletku.

Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen tähän autonvaihtoon, vaikka co vero nousikin sitten kertaheitolla yli 330 €uroon.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2014, 12:53:06 kirjoittanut Stade »
V40XC D2 2017

 

Autoracing  KL-varaosat