0
anssi68 ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.
(Kuva poistettu lainauksesta.)Jäähdyttimen vaihtoonhan se piti ryhtyä.
En autotallissa mutta koulussa hallissa aloittelin tigillä hitsaamista, alumiinin sain kohtalaista saumaa (omasta mielestä) kun tunnin siinä harjottelin ja siihen se aika sitten loppuikin tältä päivää. https://www.dropbox.com/s/q1d2hvnxhunxx2r/FxCam_1379407826905.jpg
Aloin kasaamaan kaverille 16v pitkäiskukonetta. Pesin lohkon ja kasasin siihen 85 mm akselin uusilla laakereilla. Huomenna tarkoitus laittaa veivit ja männät paikoilleen.
Kaivettiin paketista noin 15 vuotta ollut moottoripukki ja katsottiin mitä veneestä poistettu B20 oli syönyt
Vaihoin 940:iin takajouset ja iskarit. Lievä pettymys (lesjö perusjouset) ku mitoin et perä oli vähän länässä ja uusilla jousilla perä ei noussu yhtään. (Kuva poistettu lainauksesta.)
Täällä samanlaisia kokemuksia kesältä 945:sen perus lesjöjen kanssa. Perä tipahti jokusen sentin verrattuna edeltäneisiin käytettyihin kuormajousiin, auto näytti siltä että olisi isommassakin lastissa + roiskeläpät alkoivat raapimaan maahan isommissa heitoissa. Onneksi bromanilla ottivat takaisin nuo jouset, kun kävin turinoimassa tuosta tilanteesta ja näytin miten lintassa perä kulkee. Epäilivät bromanilla valmistusvirhettä, mutta lieneeköhän tuo sitten ominaisuus että perä tippuu noin alas Laittelin sitten takasin nuo kuormajouset, kun niillä kestää perä suurin piirtein ryhdissään.
Tarkotus onkin käydä tarvikkeessa kyseleen noista. Siellä ois ollu jonku toisen valmistajan jousetkin mutta 1kpl ja toinen heidän toisessa liikkeessä. Voihan tuo olla et lesjöt on pakannu sedanin ja farkun paketteihin samoja jousia. Vaikka paketissa luki 700/900Estate. Noi uudet on 12mm langalla ja vanhoissa (yli 300tkm ajetuissa) oli 13,5mm sekä kaks kierrosta enemmän, lähinnä yläpäässä tiuhemmin. Vanhoissa oli hyvin pysyny maalit, eikä ruosteessa ollenkaan, mutta yläpään viiskierrosta oli pohjannu pitkään ja hieroutunu ihan kantikkaix.