Ateho  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Eikö joku avainseppä pysty tekemään tuon avaimen ja kopioimaan sen sirun tuosta ainoasta avaimesta.
Kannattaa suutarilta kysyä.
Juu, tänään olen kysellyt sekä Autosalpasta että suutarilta ja asia edistyy.
Autosalpa vahvisti, että avaimeni on todella ns. huoltoavain eikä sen ole tarkoituskaan avata takaluukkua.
Heillä uusi avain maksaa yli 170€ ja paritus n. saman verran. Yhteensä reilusti yli 300€ vai oliko peräti lähes 400€. Isot numerot menee sekaisin kun niitä luetellaan äkkiä. Paritukseen pitää varata oma aika huollosta ja siellä on ruuhkaa. Avaimen olisi saanut jo ensi viikolla mutta paritus 1 - 2 viikkoa eteenpäin.
Ei tullut kauppoja.

Suutari ei voi tehdä ykkös-avainta (myös takakonttiin käypää avainta) pelkän huoltoavaimen avulla vaan he tarvitsevat jyrsintäkoodin. Yllättäen Autosalpa kiltisti antoi sen kun soitin heille. Hyvä palvelu. Lyhyt 6-merkkinen koodi.
Suutarin mukaan asiaan liittyy vielä yksi mutta ... ajonestojärjestelmän tyyppi. Näissä Volvoissa on kuulemma kahta tyyppiä, Volvon oma ja sitten jonkun alihankkijan (unohdin nimen vaikka se minulle kerrottiin). Suutari voi parittaa avaimen alihankkijan systeemiin, mutta Volvon oma vaatii kalliin Vida-ohjelmiston mitä ei varmaan kellään suutarilla ole.
Kumpi systeemi Volvossani on? Miten sen saa selville? Anyway, suutari lupasi selvittää asian kun menen huomenna käymään paikan päällä. Tarkistus ei maksa mitään. Jos paritus onnistuu, avain + paritus maksaa kohtuulliset 120€.

Lainaus
Yleisin vaiva on jos ei luukku aukea kuin avaimella että sieltä kahvan tyköä on jotain sähköjuttua ehkä moottori hajonnut tai luukun saranalta johto poikki.
Minulla onneksi aukeaa vielä nyt.

Lainaus
Meillä tapahtui jotain ihmeellistä, luukku ei aukea kun kakella avaa ovet, ei myöskään luukun avausnappia painamalla vaan vaatii kaksi painallusta kaken luukkunapista niin aukeaa aina. :idiot2:
Kuulostaa samansukuiselta vaivalta kuin takaoveni lukossa. Se piti usein laittaa lukkoon 2 kertaa, joskus jopa 3 kertaa kaukosäätimestä ennen kuin totteli.
Purkaminen, voitelu ja kasaaminen näyttäisi korjanneen vian, mikä on suuri ihme. Yleensä jos ruikin epätoivoisesti WD-40:tä ympäriinsä, mitään hyvää ei tapahdu.
2
puhallin vaihdettu eikä tuo nyt niin hirvee homma ollut

Menikö ilman työkalua?
3
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut Volvosterix tänään kello 15:41:32 »
Tossahan noita.
https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/s60-i-384/2-4/vetopyorat/vetoakseli?of=m4696;t15149;s10162

En raaskis skf ottaa, ei se sen kummempi nykyään ole kuin esim  GSP. Siis toi 262028

Jokaisen oma valinta tietysti. Tää nyt taas on näitä mun höpinöitä. :)

Vaihtoaika on noin puoli tuntia jos mikään ei jumita. Tunnin ne velottaa. :D

Huollossa sanoivat että oikea mitta olisi 983mm ja alkuperäselle vetarille tulee koodi 8252050

Tuossa gsp vaan ilmoitetaan mitaksi 990mm ja sanoivat ettei se käy ja jos väärä osa tulee niin autonosturilla tulis aika iso lasku et miten toimia?
4
FAQ (isot etuvedot 99-07, Volvo P2-alusta) / Vs: CEM-yksikkövioista
« Uusin viesti kirjoittanut Janne100 tänään kello 15:26:39 »
Itellä oli viime kesänä sama vika, samat oireet. (Auto S80, 2000)
Varaosa-autosta (V70, 2000) sai uuden valomodulin, mutta alunperin sen sisältö oli sama, vain naamataulu oli epäsopiva. No, naamataulun sai vaihdettua vanhasta modulista uuteen, joten homma tuli maaliin.
5
Tulipa nyt käännettyä varsi takaviistoon osoittamaan, mutta pikaisen auton levon ovet lukossa pitäen ja koe ajo ainakin antaa samaa vika valoa. Pitääpä kattoa aamulla jos vielä valittaa viasta ja sen mukaan mennä tarvitseeko uuden osan.

Kiitos avusta ja vastauksista kaikille. Niistä on ollut kädettömälle apua.
6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 15:00:27 »
Ei voi kun ihmetellä. :o tuo kaks hammasta on aika mestarillinen suoritus. Ei varmasti ole asennuksen jälkeen pyöritetty konetta käsin ja tarkastettu että on merkeissä.
Ehkä ymmärtäis joltain aloittelevalta diy mieheltä mutta että korjaamo joka rahaa vastaan näitä tekee niin oho.
7
Moro,

Ollaan tätä vikaa tutkittu oikein urakalla. Sekä huollossa että omin päin. Nämä tehty

1. Pyöränakselin holkki - check
2. Iskarit ja kiinnitykset - check
3. Vetonivelet - check -> Oikea sisempi edessä oli väljä ja se on vaihdettu
4. Koiranluut - check -> molemmat vaihdettu edessä, olivat väljiä

Nyt loppui sitten eväät. Kalina on vähentynyt 80% , mutta eilen koeajossa tuli vielä seuraavaa:

* Jarruttaessa semmoinen pieni kolahdus ja sama sitten joskus jos kääntyy jyrkästi rattiä'äriasennossa
* Apukuskin puolella kolahtaa montussa ja töyssyssä edelleen. Tätä siis tutkittu niin maan perkeleesti :)

Kiitos jo etukäteen guruille.

8
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 D3 2016 , stop / start akku
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 14:36:41 »
Sulla on iso akku finaalissa. Sen sähköllä kuunnellaan radiota auto sammuksissa. Nyt virranhallinta pyrkii säästämään sähköä, jotta sitä olisi riittävästi auton käynnistämiseen. Sen akun kuuluisi olla tyypiltään AGM.

Pikkuakkua käytetään ainoastaan starttaushetkellä sähköttämään auton muut järjestelmät paitsi starttimoottori. Näin vältetään alhaisen jännitteen vikailmot monilta auton tietokoneilta.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Volvo_Man tänään kello 14:29:35 »
Oli huoltamon vika. Jako laitettu 2 pykälää väärin. Meni takuuseen, mutta muutakin skeidaa ehti tapahtua. Laittoivat hyvin ohuen öljyt koneeseen. Vuotoja siellä sun täällä. Lisäksi syylari mystisesti hajosi heti huollon jälkeen. Eipä tartte sinne huoltamoon edes kusta enään.
10
Noita näkyy aina välillä. Kaikki hommat joissa pitää irrottaa alapallo tai muuten kammeta tukivartta alemmas vaatii varren irrotuksen tukivarresta, muuten voi kääntyä väärinpäin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi