Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #945 : 24.10.2016, 17:19:02 »
Omakohtanen kokemus tuosta kiinteästä vauhtipyörästä tdi,in jatkeena on että nyt menty joku 130tkm vaihon jälkeen kiinteällä pyörällä ja jousitetulla massalevyllä ilman murheita.
Ainut vika lootassa on että joitaki aikoja sitte ykkösen synkro lopetti pitämisen ja tykkää nyt kurahtaa jos vauhista työntää pykälää päälle mutta sen rikkoontumisen lasken omaks käyttövirheeks kun tuli ihan ajatuksissaan ja epähuomiossa tuupattua ykköstä päälle risteykseen saavuttaessa vähän reilusta vauhista ja vielä silleen oikein hissukseen kepistä työntämällä.

Sitä alavääntöä on leikattu pois ihan jonkii verran tehyllä lastulla ja sillä ettei evry kytkeyvy päälle ennenkuin tietty ahto on saavutettu  , tyhjäkäynti on nostettu kanssa 1000rpm ettei ihan nii karkeasti käy paikallaan.

Kun jos ja millon tuon synkro vian takia laatikkoa vaihan nii en tee muuta kun tarkistan että kytkinlevy on kunnossa , jollei sitten tuon 2massapyörän hinta tipaha radikaalisti sillävälin niin sitten sama laittaa se takasi.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #946 : 24.10.2016, 17:21:47 »
Eli minkä verran alavääntöä rajattiin?

Tämä katkaisi M90:sta kytkinakselin.

945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #947 : 24.10.2016, 17:31:14 »
Se lastu on tehty toiseen autoon isommille suihkuille , alkuperäsestä syöttömäärästä on leikattu jonkii verran pois ja ennakkoa muutettu jotta saatu savuttomaksi , eli tätä omaa tapausta ei oo penkissä koskaan ajettu tuon muutoksen jälkeen.  Alkuperäsen boksin ja lastutetun välillä on reilu ero alaväännössä ja herkkyydessä  , pumpun kantta on sen verran napautettu että matkaa jaksaa mennä ilman jatkuvaa polkemista.  Ahtopaineen ohjaus on myös muutettu ihan normaalille bleed ventiilille joka vielä hidastaa ahtopaineen nousua pienillä kierroksilla.

Nehän on vähä semmosia mutu juttuja vaan näillä mennään.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #948 : 24.10.2016, 19:18:06 »
Kesti minullakin sashin jousitetulla massalevyllä ajella ilman ongelmia n.70tkm kunnes se kytkinlevyn keskiö räjähti kappaleiksi. Sitten laitoin kl racing jousitetun sintterilevyn niin sen kans kesti n. 20tkm. Ja sitten särkyi laatikko.
Piti heti tyhjäkäynnillä laatikko älytöntä rallatusta kun tuon levyn vaihdoin.
Joustovaraa siinä levyssä liian vähän ja liian jäykät ne jouset. Siksi kai se tässä tapauksessa laatikko särkyi.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #949 : 24.10.2016, 19:21:09 »
Joo , miulla just tietyllä kohalla kierroksia kuuluu semmonen kahahus voimansiirrosta joka on ollu ihan jo auton ostaessa kun massapyörä oli soossina.

Poissa Fleba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #950 : 12.12.2016, 18:23:43 »
Tuli hankittua tuollainen 2.5tdi jossa holset he221w, bosio race 520, alucooleri, 3"/2.5" rööri, karala setti.

Ootteko käyttänyt seosmittareita näissä?
Lojuis hyllyllä plx-dm6 gen4 mittari bensiiniajoilta. Samaan ymppäis ahtopainemittarin sitten.

Auton kanssa vähän onkelmia niin näkisi samalla että mitä sinne menee soppaa. Välillä hyytyy vedossa, ihankuin menisi vikatilaan muttei sytyttele varovaloja.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016, 18:28:08 kirjoittanut Fleba »
-Miksi ostaa Bmw kun pituus riittää-

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #951 : 12.12.2016, 19:29:44 »
Tuli hankittua tuollainen 2.5tdi jossa holset he221w, bosio race 520, alucooleri, 3"/2.5" rööri, karala setti.

Ootteko käyttänyt seosmittareita näissä?
Lojuis hyllyllä plx-dm6 gen4 mittari bensiiniajoilta. Samaan ymppäis ahtopainemittarin sitten.

Auton kanssa vähän onkelmia niin näkisi samalla että mitä sinne menee soppaa. Välillä hyytyy vedossa, ihankuin menisi vikatilaan muttei sytyttele varovaloja.

Ei tarvii seosmittaria. Taustapeilistä kun katsoo ja mustaa savua on tarpeeksi muttei liikaa niin sillon on syöttö kohallaan. ;)

Kannattaa ensimmäisenä tarkastaa syöttöpumpun ajoitus ja polttoainesuodatin vaihtoon.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #952 : 12.12.2016, 19:39:55 »
Ei tarvii seosmittaria. Taustapeilistä kun katsoo ja mustaa savua on tarpeeksi muttei liikaa niin sillon on syöttö kohallaan. ;)

Kannattaa ensimmäisenä tarkastaa syöttöpumpun ajoitus ja polttoainesuodatin vaihtoon.
näille ääni, laita vielä ahtomittari niin näät tuleeko puutuminen sieltä. Miten siinä on toteutettu map?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #953 : 12.12.2016, 20:41:55 »
Ootteko käyttänyt seosmittareita näissä?
Lojuis hyllyllä plx-dm6 gen4 mittari bensiiniajoilta. Samaan ymppäis ahtopainemittarin sitten.

Mun ois tarkotus hommata ja laittaa, jotta saan kalibroitua Pump voltage mapin vastaamaan todellista syöttömäärää sitten isommilla suutinkärjillä. Ilman ohjelmamuutostahan ecun syöttöarvot ei enää pidä ollenkaan paikkaansa isommilla kärjillä, ja säätö on sitten vähän sitä savun kanssa hakemista, kun numeroarvoihin ei voi enää luottaa.

Tarkoitus olisi; ilmamassasta lukema, seosmittarista lukema, laskea niistä montako milligrammaa löpöä koneessa oikeasti kyseisellä hetkellä palaa, ja passata millivoltit kohdilleen voltage mapista. Noin se on tehtävä kun ei käytössä ole pumppupenkkiä.

Vähän arveluttaa vaan miten nopeasti tuo anturi nokeentuu?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Fleba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #954 : 12.12.2016, 20:47:02 »
Ei tarvii seosmittaria. Taustapeilistä kun katsoo ja mustaa savua on tarpeeksi muttei liikaa niin sillon on syöttö kohallaan. ;)

Silmällä havaittavissa ei näy mustaa sauta vaikka kuinka polkee.
Ajoitus on ilmeisesti myöhäisellä kun 3:lla hehkutuksella lähtee käymään näin pakkasella.
Suotimen ajattelin kyllä vaihtaa heti kun kerkeää.


näille ääni, laita vielä ahtomittari niin näät tuleeko puutuminen sieltä. Miten siinä on toteutettu map?

Ahtomittari on ja nostaa paineet 1.5bar tosin yleensä aika laiskasti, mutta puutuminen ei näy ahtopaineen laskuna.
Häätys varmaan tsekata hukkaportin kellon toimivuus.
Kun on puutumatila päällä niin ei vain lähde. Hetken aja tasakaasulla niin taas mennään.

Senverta joutanut tutkimaan että mappi on, siinä iskarin vieressä ja imusarjan päästä menee letku siihen. Vapailla josko kerkeäis tutkimaan paremmin.

Tää on 15.7 ohjauksella niin muistelisin että jollain anturikikalla sen läppäahistimen saa nakata mettään?
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016, 20:56:19 kirjoittanut Fleba »
-Miksi ostaa Bmw kun pituus riittää-

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #955 : 12.12.2016, 20:51:14 »
Tää on 15.7 ohjauksella niin muistelisin että jollain anturikikalla sen läppäahistimen saa nakata mettään?

Ei nyt ihan anturikikalla vaan ohjelmoimalla. Softassa on jossakin osotteessa switchi, josta käännetään savunrajoitus maffilta mapille. Sitten maffin voi heittää pois. Oon koittanu puolisen vuotta sitä switchiä tässä metsästää, jos joku tietää osoitteen, vois vinkata...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #956 : 12.12.2016, 20:52:41 »
Joo, sen pysty jollaki 3 barin mapilla ja ohjelmoinnilla heittään kuikkaan. Tais liittyä imuilman lämpötilaan, oiskohan peräti ollu sama anturi jonka ite laitoin.. se oli joku audin/skoda superbin mappi.

Kannattaa se ajotus kattoa, vaikuttaa niin moneen asiaan. Ja jos on kunnolla toteutettu niin ei sen pitäs kauheasti savuttaakkaan kun ahdot nousee. Iq-arvon säätö (muistaakseni) vaikuttaa savun määrään.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #957 : 12.12.2016, 21:01:24 »
Juu, IAT täytyy olla kuitenkin savunrajoitusta varten tiedossa, sillä mappikäytöllä koneeseen virtaava ilmamassa lasketaan imusarjan paineesta ja lämpötilasta. Vakio läppämallin maffin rungossa on tuo IAT-anturi alunperin, joten se täytyy korvata jollain jos maffin heittää pois. Boschin 0281002401, joka itselläni myös on, sisältää 3 barin MAP-anturin ja IAT:n. Kertois vaan joku missä siellä ohjelmassa se switchi on. :D
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Fleba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #958 : 12.12.2016, 21:33:04 »
Joo, sen pysty jollaki 3 barin mapilla ja ohjelmoinnilla heittään kuikkaan. Tais liittyä imuilman lämpötilaan, oiskohan peräti ollu sama anturi jonka ite laitoin.. se oli joku audin/skoda superbin mappi.

Kannattaa se ajotus kattoa, vaikuttaa niin moneen asiaan. Ja jos on kunnolla toteutettu niin ei sen pitäs kauheasti savuttaakkaan kun ahdot nousee. Iq-arvon säätö (muistaakseni) vaikuttaa savun määrään.

Häätyy ensitilassa tarkastuttaa ja säätää.

Karala tähän on kuulemma softan tehnyt joskus ja poneja Pitäisi olla n.220hv. Tällähetkellä ajoittain saattaisi tuo ollakkin mutta veikkaisin että talviunilla on muutamakymmen suurimmanosan ajasta.

Onko tietoa että milloin tämä läppämalli alkaa kuristaa tehoja?
Mikäli vaihtaa vp & kytkimen vakiosta - joksikin muuksi ja lisätään tehoja niin sitten läppämalli pellolle.
-Miksi ostaa Bmw kun pituus riittää-

Poissa Fleba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #959 : 14.12.2016, 18:41:43 »






Ilmeisesti tämä keksintö menee auton oman ahtopainesäätimen kautta?

Eikös tämän voi ohittaa ja laittaa toimimaan omalla kellolla/mekaanisella säätimellä?

Vai mitäkä letkuja nuo on... Kompura - kello väliltä menee haaroitus 2kuvan mötikkään keskelle ja siitä edelleen ahtopaineputkeen.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2016, 19:39:17 kirjoittanut Fleba »
-Miksi ostaa Bmw kun pituus riittää-

 

Futurez  Kulkukoira