Kopina vaan lisääntyy, ihan kuin joku kolahtaisi pohjaan liikkeelle lähdettäessä tai kiihdytettäessä jarrutuksen jälkeen. Välillä ääni tuntuis kuuluvan apparin puolelta ja välillä kuskin puolelta, mutta vanhanmiehen kuuloaistimukset saattaa tehdä tepposet. Viimeksihän tuohon vaihdettiin kuskin puolelle alatukivarsi ja jarrulevyt / palat etupäähän.
Tänään nostin keulan ilmaan ja rekkiraudalla kokeilin välyksiä, eipä löytynyt tukivarren pulteista löysää. Kaipa tuo on pajalle vietävä
Mulle oli vaihdettu äskettäin vasen alatukivarsi (pallo sökö ja takahela väljä). vasen yläjoustintuki (kumi anto periksi liikaa) ja molemmat etuiskarit kääntölaakereineen ja silloin jätetty oikealta puolelta uusimatta yläjoustinkumi ja tukivarsi pallolla.
Katsottu silloin ettei mitään välystä oikeassa pallossa tai tukivarrenkumeissa. No tänää piti hakea se oikea tukivarsi kun alapallo väljä , tukivarren takahelassa alkavaa väljää ja kolisee sekä paukahteli.
Tulee juurikin liikkeelle lähdettäessä ja jarruttaessa paukku kovastikin ja mistä puolelta ääni tulee oli vaikea paikallistaa. Tänään jo paukahteluun riittäny kun vaihtaa ajosuuntaa eteen taakse tai kääntää kuoppasella tiellä ratista. Ratissa myös väljä liike tuntuu kun kaveri piti rengasta paikallaan.
Vaihtuu myös samalla oikea ylätuki kun jouston liikerata jo kaksinkertainen vasemmalla olevaan uuteen verrattuna.
Biltemassa koko tukivarsi oli 65€ niin palloa ei erikseen viitsi jumpata.