No nyt alkaa sielu olemaan lopullisesti myyty ja ikuisen kadotuksen tie valittu, sillä nimissäni ei ole muun merkkisiä ajoneuvoja kuin Volvoja, kun tammikuun alussa lähti luottopeli alta käsittämättömän lyhyellä varoitusajalla uudelle omistajalle.
Muutaman viikon sitä jaksoi olla autotta kunnes tuli katsottua tarjontaa ja iskin silmäni tähän otsikon mukaiseen ajoneuvoon. Kuvat ja sepostukset oli varsin kelpoja ja kun autosta kaiveli lisää tietoa niin kiinnostus senkuin kasvoi.
Toki selkäpiissä kylmäsi pienisuuri riskinotto, sillä ikinä ekaa kertaa tuli ostettua auto sitä näkemättä ja kokeilematta. Päällimmäisenä syynä matka AVK:n varikolle, jossa tämä makasi. Kyllä, tämä on siis kolariajoneuvo
Syynä auton lunastukseen on kuvissa näkyvä puskuri. Ei kuulosta kovin isolle vahingolle, mutta tämä on ollut edellisellä omistajalla rahoituksen kautta, niin ei vaadi isoa virhettä tämän hintaluokan autoon kun vak.yhtiö liipaisee biilin itselleen..
NykyhetkiAuton specsitVolvo V70 AWD
210hv ja 320Nm
0-100km/h 7,6s
Huippunopeus 220km/h
TekniikkaMoottori B5254 T2 - 2521cm3
Turbo mitsubishi TD04HL-14T
Aisin Warner 55-51 (automaatti)
Haldex Gen III
VäriTitanium Grey Pearl
VarusteetAjotietokone
Aut. ilmastointi
Aut. himmenevä taustapeili
Bi-xenon ajovalot
HU-850 radio
Irroitettava vetokoukku
Muistipeilit
Nahkapenkit, kuskin penkki sähköllä
Sadetunnistin
Takaspoileri
Tavaraverkot takaselkänojissa
Tummennetut takalasit
Mukitelineitä siellä täällä
PA-300 vahvistin
Vaalea sisusta
Vakkari
Valaistut meikkipeilit
Volvo Guard 2
12V. pistoke takapenkille
12V. pistoke takakontissa
Tässä muutama kuva, jonka turvin auto oli listattuna AVK:n sivuilla
Tiistaina 21.01.2020 oli auton hakupäivä. Otin junan niin lähelle päätepistettä kun sain ja siitä eteenpäin sovitulla kyydillä varikolle jossa autoa säilytettiin. Hetken paperitöiden jälkeen siirtokilvet kiinni ja ajelin välietapille, jossa oli enemmän aikaa tutkia autoa ja siinä olevia vaurioita.
Tämä on likipitäen auton ainut vaurio. Lukuunottamatta rikkoutunutta peilin lasia.
Otettiin auto ylös rampille ja tutkittiin hetki pohjaa jos sieltä löytyisi jotakin jännää. No ei löytynyt mitään kummallista
Takakontista kuitenkin löyty täysi kesäsarja Thor:eja "hyvillä" renkailla. Toisena jännittävänä juttuja autossa oli täydellinen huoltokirjakin. Ei koskaan missattua huoltoa ja huollot aina liikkeessä. Ei välttämättä merkkiliikkeessä, mutta liikkeessä
Välietapilta sitten kohti kotia
Matkalla pysähdyin ottamaan valvontaehtojen mukaisen nelipyörämittaustodistuksen, joka oli ns. läpihuutojuttu.
Seuraavana päivänä aloin purkamaan autoa ja otin umpiot projektiksi. Aika on tehnyt tehtävänsä ja lasit oli vähän sameat
Toista lasia irroittaessa kävi pikku hupsista -juttu
Kyllästyneenä kikkailuun tein tilauksen Vpartsille
Pakasta vedetty lasi
Yritetty kiillottaa
Koskematon
Umpioiden jälkeen hoitelin puskurin kuntoon. Hain jemmaan kolaroidun puskurin, joka oli ottanut koppia hirvestä vastakkaiselle puolelle, kuin mitä tässä oli vaurio
Vähän teippi/viivakikkailua
Muovihitsausta
Pakkeloinnin ja hionnan jälkeen
Otin puskurin ja oheistarvikkeet mukaan töihin, kun siellä on pienimuotoinen maalauspaikka jossa sai puskurin väriin
Pohjaväriä
Pintavärissä
Osien kuivumisen aikana hoidin umpioita takaisin parempaan kuntoon. Repsikan puolen umpion johdot oli hinkanneet johonkin.
Sitten vaan palikkaa kiinni
Seuraavaksi ihmettelin käsijarrun huonoa pitävyyttä. Kun pääsi pelipaikoille niin ei tarvinnut enää ihmetellä
Tilalle uutta TRW:tä
Toisella puolella oli identtinen tilanne sillä erotuksella että jarruliuskan joutui vasaroimaan irti rummusta
Sitten auto leimalle tarvittavien paperien kanssa ja loppu on historiaa
Auton nykykunto
Semmottii
Katsotaan mitä tämän kanssa keksii -tai on keksitty jo, mutkun ajanpuute jne ne perinteiset tekosyyt