Samppasport  Futurez

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 138561 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #255 : 28.02.2015, 10:00:51 »
vaihdoin 7-reikäset suuttimet en muuta, nyt ahdot pomppaa 2,5bar. Mistä voisi johtua?
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #256 : 28.02.2015, 16:44:22 »
Liikaa syöttöä. Softan muokkaukseen mars.  :pomo:
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #257 : 15.03.2015, 08:49:25 »
Hieman jäi kaivelemaan projektin kesken jääminen, mutta hallin pihalla on maannut yksi aihio, jolla ei ole kiire.

Uusia ideoita on jo päässä ja poimitaan täältä lisää.

Katsotaan mitä Jantusen kanssa keksitään V70 D5:n päänmenoksi.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #258 : 22.03.2015, 18:31:21 »
Kansi on tutkittavana NPS-heads:lla ja tässä on vakiokannen virtausmittaus tulokset listan alimmaisena: http://www.npsheads.com/index.php/flow-database

Lisäsin projektikansioon vielä käppyrät virtauksista: http://sdrv.ms/LiWhDU
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 08:16:26 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa 68corvette

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #259 : 29.03.2015, 20:14:47 »
Hyvin tuntuu kansi vastaavan muutoksille.
Tein kevyen porttauksen, imupuolella korjasin vain muotovirheitä ja pakopuolelta hieman enemmän materiaaalin poistoa.
Samalla koneistin uudet seetikulmat.
Teoreettisset hevvosvoimat bensamoottorin vapaasti hengittävän hevosia.

Portatun virtaukset:
Koodia: [Valitse]
                                                     Ero vakioon %
Nosto mm Imu      Pako    E/I %    Teor. HP    Imu     Pako
2               55.8     60.0    107.5      72        -0.9     -3.1
4              107.8    104.9    97.3      139        10.8      4.0
6              130.8    122.0    93.3      168        14.0     12.2
8              138.5    127.3    91.9      178        13.9     15.0
10             144.2    129.2    89.6      185        14.8     15.5
12             152.0    130.2    85.7      195








Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #260 : 29.03.2015, 21:01:57 »
Hyvältä näyttää. Katsotaan milloin saadaan se ihan oikea kansi operoitavaksi.  :)

Tänään on availtu yhtä D5-lohkoa harrastus- / tutkimusmielessä, samainen motti josta tuo porttauksessa ollut projektikansi on peräisin. Kehitellään ideoita taas eteenpäin..
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #261 : 12.05.2015, 22:49:37 »
Paljoko tommosesta v70 06 vm geartronikilla kehtaa ottaa kaakkeja ettei ala paikat pärkyämään ja varmaa  varmaan kanttaa dfp tyhjää ja mitä muuta?  :o

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #262 : 13.05.2015, 09:43:47 »
230-240hv 550-600Nm. Tuohon pitää tyhjentää DPF ja laittaa ohjelma.

Lisäksi ahtimen päivityksella joku oli jo saanut ulos muistaakseni 280hv.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jm-team

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #263 : 24.05.2015, 15:40:06 »
MITÄ EROA ON BOSCH 0445110251 JA 0445110298 suuttimilla? 251 loppuset on kyllä 7 reikäset ja löytyvät v70 -2007 mk2 163hv hopea muovikoppasesta koneesta. v70 -2008 mk3 185hv D5 konesta löytyy nuo 298

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #264 : 16.06.2015, 22:19:44 »
Tuli tuossa lueskeltua taas topiccia läpi ajatuksen kans.

Vielä vähän alipanekellon ja softan säätöä, niin tulee hyvä. Alipanekellon tanko tuli liian lyhyeksi - > piikittää ahtoja ja softalla pitäisi 1000-2500rpm aluetta hieman paremmaksi heräämisen kannalta.

Vianhakua vaan kehiin. Vnt- tangon säätö kannattaa tarkistaa ja laittaa kohdalleen. Yhdellä asiakkaalla oli kolmelitraisessa audissa säätö 1,5mm pielessä ja puuttui vajaa 50 heppaa, kun oli ahtimen kanssa puuhasteltu muualla.

Toki kannattaa testerin kanssa katsoa miten ahdot käyttäytyy. Sitten kun saat kaikki pelaamaan, niin mulla on vielä tuo billett-Amg hirviö hyllyssä. ;)

Paljonhan tuon tangon pituus pitäs olla vakiona? Ja pitäskö jatkaa vai lyhentää?
Nimittäin nuo piikkailut tympii ja tuntuu että vetojakin olis hukassa. Toisaalta ahdinki voi olla sökö.
Ja kulutus on koholla vaikka maantieajoa tulee tällä hetkellä..
Ja pieni ahtovuoto on coolerin päässä. Putki on vähän huonosti paikallaan. Jaksais käyttää puskurin pois niin sais laitettua, kun onhan se niinki iso homma että 5min ja puskuri on irti :D






Ja muistaako jp miten teit tuon pakopaineen mittausnipan?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #265 : 07.12.2015, 10:11:43 »
Mistä pitäisi mahdollista vikaa lähteä etsimään yläkierrosalueen toimintaan?

Kone siis D5244T4 ja laatikko M66. DPF tyhjätty ja EGR ohjelmoitu pois. RevTronicin ohjelma sisässä.

Penkissä 194hv/478nm. 3200rpm jälkeen lähtee teho sekä vääntö laskuun ja savuttaa aikas reilusti. Mistä tuo savutus ja yläalueen tehonpuute voisi johtua?

Dynolappu:

V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa Andyz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • http://www.xotictuning.com/
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #266 : 19.03.2016, 12:57:17 »
kumpi noista kl-racing coolereista passaa vm2003 D5 jossa on toi anturi coolerissa kiinni.. ei oikein toi ruotsi taivu...
vikakoodien lukua kemi-tornio alueella...

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa alekhi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #268 : 04.07.2016, 03:21:15 »
Mun on pakko kysyä, mitä kannattais tehdä muutoksia, jotta S80:stä sais kohtuullisesti tehoa irti?

D5 (D5244T10) AWD tomaatilla, vm. 2011. Lastutettu on Debilissä, n. 245/520 pitäisi olla tällä hetkellä, mutta tuntuu jotenkin vähältä.
Volvo S80 D5 AWD Executive '2011

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #269 : 04.07.2016, 09:11:00 »
Jos kaiken haluaa ottaa irti, niin listataan joitakin muutoksia.

Seuraava askel olisi DPF-poisto ja uusi ohjelmaversio. Muita muutoksia, jotka auttavat ovat downpipen / putkiston muutos isommaksi, välijäähdyttimen teettäminen (setrab tai muu laatukenno),  ahtimien muokkaus ja tietysti jälleen uusi ohjelma.

Rajat tehonlisälle määrittää ahtimien koko, voimansiirron kesto ja ostovoima.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

Futurez  Kulkukoira