Ateho  Elekma

940 Turbo & 960 3.0

  • 100 Vastauksia
  • 40485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #60 : 28.01.2013, 18:12:23 »
Heitinpä tähän talvipyörät alle ja otin ajoon siinä mielessä että pääsee jääradalle ajelemaan. Vaan eipä se kauaa ehjänä pysynyt. Nyt käy tyhjäkäynnillä rikkaalla AFR 10-9 ja ahdoille kun menee alkaa pätkimäänja meno loppuu siihen. Ensin ajattelin että vika johtuu vuotavasta downpipesta kun v-panta oli hajonnut, vuosi siis ennen lambdaa. Vaihdoin uuden pannan ja vuoto korjaantui. Tällä vaan ei ollut vaikutusta käyntivikaan. Vikakoodeja en oo saanu vielä katottua mutta pitää ottaa purkuautosta diagnostiikkayksikkö irti ja viritellä se obd-pistokkeeseen ja katsoa minkä/mitä koodeja antaa.
Kuullostaa tutulta. Itsellä vuoti suuttimen o-rengas ja teki just samaa ja ecun vikakoodeista löyty 1-1-3
(lamdan arvo liian rikas tai laiha). Ihan villi veikkaus vaan, mutta kannattaa varmaan tarkistella kuitenkin niin ei pala.  :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #61 : 28.01.2013, 18:39:27 »
Pientä tutkimustyötä suoritin. Eli tyhjäkäynnillä käy rikkaalla, ns. normaaliajossa toimii niinku pitääkin ja ahdoille mentäessä menee laihalle ja veto loppuu  :idiot2: Tulee mieleen että olisko immu sökö kun tää käyttäytyy vähän samalla tavalla kun joskus unohdin immun johdon auki. Mutta tosiaan täytyy ne vikakoodit katsoa vielä ja niin edespäin.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #62 : 28.01.2013, 20:01:22 »
Siis noin juuri itsellänikin. Ajossa ei huomannu mitään paitsi, että järkyttävän rikas seos ja kun ahtoa sai niin hemmetin laihalle heitti.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #63 : 28.01.2013, 20:41:15 »
Jännäksi menee ei löydy vikakoodeja kummastakaan purkista mutta silti Lambdavalo palaa. On nää ihme vehkeitä...

Edit. Illalla päätin vielä lukea vikakoodit ja kyllähän sieltä sitten koodi 1-2-1 löytyi eli immu rikki niinkun ajattelinkin.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 09:33:11 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #64 : 29.01.2013, 18:16:35 »
Jännäksi menee ei löydy vikakoodeja kummastakaan purkista mutta silti Lambdavalo palaa. On nää ihme vehkeitä...

Edit. Illalla päätin vielä lukea vikakoodit ja kyllähän sieltä sitten koodi 1-2-1 löytyi eli immu rikki niinkun ajattelinkin.
Oliko miten töhnäinen se immu?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo Jotain ihme räpeltämistä.
« Vastaus #65 : 29.01.2013, 19:41:03 »
Oliko miten töhnäinen se immu?
Ei se kauheen likainen ollu mut lanka oli poikki. Kokeilin 960 3" imm ja se on liian iso, ei toimi muuta ku lusikka lattiassa. Tyhjäkäynnillä seokset makaa laihalla ja tasakaasulla seos heittelee puolin toisin. Vakio mittarilla taas menee vähä turhan paksulla kaikki alueet, joutuu laskemaan bensapaineet melko alas että toimii. Täytyy kokeilla tehdä ite sopivan kokonen että saa pelaamaan. Isommilla suuttimilla toi 3" saattais kyllä toimiakkin.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo
« Vastaus #66 : 28.02.2013, 12:34:41 »
Jo reilun vuoden nurkissa pyörinyt dumppi tuli laitettua paikoilleen, kun alkoi tekemään pahaa toi turbon sakkaus. Kiihtyvyys tuli aika paljon herkemmäksi vaihdetta vaihtaessa, kun ei enää iske siiville. Bensapaineensäätimeltä lähtevän paluuletkun uusin, kun oli niin haperassa kunnossa että alkoi bensa hikoilemaan läpi. Immukokeilua tullut harrastettua ja vielä joutuu vähän putken kokoa pienentämään niin saa tyhjäkäyntiseokset kohdilleen. Tällä hetkellä tyhjäkäynti laihalla ja kylmäkäynnistys on huono. Kesäksi tämä tarvis nyt saada kunnolla iskuun niin pääsis käymään tapahtumissa yms. Isommat suuttimet hankkia että saa sopan riittämään kovemmille ahdoille. Kuinka pitkälle ton alkuperäisen tankin sisällä olevan b-pumpun pitäisi riittää? Toki se jo tämän ikäisessä autossa on parhaat päivänsä nähnyt niin pitää sekin päivittää johonkin tehokkaammalla tuotolla olevaan. Walbrolta tankin sisäinen varmaan hyvä. Alipaineletkun myös aika rapeassa kunnossa. Ne uusiksi. Putkistoa pitää vähän parannella ja ahtoputket menee uusiksi.
Nämä kun saa kuntoon voisi ihan mielenkiinnosta mennä keväällä/kesällä penkkiin katsomaan kuinka vähän sitä voimaa irtoaa.  :D
Alustalle pitää tehdä jotain myös. Edessä nyt katkaistut lesjöt vakio iskareilla ja takana katkotut farkkukuormajouset nekin vakio iskareilla ja on melkoinen pomppulinna. Iskarit ei ihan pysy menossa mukana.

https://www.youtube.com/watch?v=KYQfNMmR1_4&feature=youtube_gdata_player
Tollanen kiihdytyspätkä tuli kans otettuu pari päivää sitten. Liukasta on...
« Viimeksi muokattu: 28.02.2013, 20:14:10 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #67 : 12.06.2013, 23:31:06 »
Ja niin monta kertaa kun olin itselleni luvannut etten osta avk:lta enään yhtään autoa. Oonhan sieltä jo 2kpl 960 volvoja ja yhen 940:n ostanut. Maanantaina nettiä selaillessa ajattelin vilkaista mitä autoja avk:lla on tullut myyntiin. Etusivulla viimeksi myyntiin tulleissa suorastaan kutsuvasti oli 960 niin halpaan hintaan että oli pakko klikata. Himoissani kuvat läpi selattuani hiiri osui tee tarjous napin päälle ja se oli sitten siinä, taas :D Ajatus oli että osiksi vaan. Mutta mutta auto saapui pihaan tänään ja jotenkin herkistyin sitä katsellessa niin että nousi ajatus mieleen että pitäiskö sittenkin laittaa kuntoon. Onhan siinä muutamaksi ehtooksi hommaa. Autostahan löytyy varusteita mm. auto ac, nahkajakkarat kuskin sähköllä, vakkari, alkuperäinen ajonesto, kauk,säät keskuslukko, mukiteline keskikonsolissa ja näitä muita yleisimpiä. Sisusta on todella siistissä kunnossa, maalipinta hienossa kunnossa ehjissä kohtaa ja autoa on huollettu tiuhaan tahtiin. Moottori käy hienosti ilman mitään sivuääniä. Täähän on siis 3litranen tomaatilla.









Joku varmasti miettii että mitä järkeä tollasta on alkaa laittamaan kuntoon. No eihän siinä mitään järkeä olekkaan, kuten ei monien muidenkaan vanhojen autojen kohdalla. Sellanen kysymys tuli mieleen kun kuskin ripustukset on ottanut vähän kipeetä, raidetanko on poikki ja hammastanko vuotaa. Onko 940:ssä samanlainen hammastanko kuin 960:ssä. Olis vaan toi purkuauto tossa pihassa niin sais siitä sen ainakin otettua.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #68 : 13.06.2013, 07:18:29 »
Ei muutakun kuntoon vain ei näitä liiaksi tiellä enää näe kun kaikki vaan paalataan  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #69 : 13.06.2013, 09:37:56 »
No joo siltä se vaikuttaa että useesti lyödään nuijalla näitä päähän :D



Purku 9satkuja omistavat. Tollasen palasen kun joku viittis mulle myydä niin pääsis ton takapään kimppuun. Saa paiskata yyveetä jos löytyy  :hello:
« Viimeksi muokattu: 13.06.2013, 21:43:11 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #70 : 10.07.2013, 11:03:21 »
Kysästääs täällä jos joku vittii vastata. Onko ns. ykköskorin 960 volvossa samat alustanosat etupäässä kun faceliftissä? tukivarret, tolpat yms.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #71 : 10.07.2013, 20:42:00 »
Täysin erilaiset ovat. Alkupään 960 on etupäältään samanlainen kuin 940 ja 740.
samoja osia taitaa on ainoastaan jouset, iskunvaimentajan yläpäät, pyöränlaakeri/napa, jarrukilpi ja alapallonivel.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2013, 20:44:47 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #72 : 10.07.2013, 23:13:22 »
Ok, sellanen kutina oli itelläkin.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #73 : 05.08.2013, 23:13:09 »
Alkoi vähä kyllästyttämään toi vakioturboilu joten nakkasin ton vähän väljähkön 15geen paikoilleen. On siinä vaan aika ero tohon 13ceehen verrattuna. Mukavasti tuli vetoja lisää. Tosin tyttöystävä sanoi ettei mee vieläkään mihinkää... Pitää varmaan toi h1e holsetti pultata kiinni.. Kovasti kutittelis tehä facelift päivitys kun en oo vieläkään osannut päättää ton 960 kohtaloa.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2013, 23:15:45 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #74 : 05.08.2013, 23:22:02 »
Alkoi vähä kyllästyttämään toi vakioturboilu joten nakkasin ton vähän väljähkön 15geen paikoilleen. On siinä vaan aika ero tohon 13ceehen verrattuna. Mukavasti tuli vetoja lisää. Tosin tyttöystävä sanoi ettei mee vieläkään mihinkää... Pitää varmaan toi h1e holsetti pultata kiinni.. Kovasti kutittelis tehä facelift päivitys kun en oo vieläkään osannut päättää ton 960 kohtaloa.
Eukkos servas sut heti :D facelift keulaa vaan :) 960 vanha keula ja hommaat jostain halvan purkuysin, josta peltiosat tohon kylkeen :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

KL-varaosat  Race.fi