Kulkukoira  Proturbo

Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!

  • 121 Vastauksia
  • 48856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #30 : 05.12.2011, 18:15:20 »
Oli tiistaina jo perillä  :o Nyt ootellaan että mitä kaikkea keksii todo-listalle.

Ei tulekkaan uutta BCracingia vaan vähän käytetty kun sopuhintaan sattu sellanen tulemaan eteen, on jo valmiiksi jousivaihtoehtojakin, tosin ovat varmaan löysän sorttisia ratakäytöön, mutta pääsee hyvin alkuun.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #31 : 14.12.2011, 17:51:35 »
Kehitys:
-Kannen TODO lista saapuu seuraavan 2viikon aikana.
-Huomenna menen tekemää kaarimallia tallille.
-Alustasarja haetaan myyjältä sunnutaina.
-Renkaista soiteltu ympäriinsä.

Vielä tars osia myydä että kassavirtaa olis sisäänpäinkin edes vähän  :-\
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #32 : 22.12.2011, 10:24:20 »
Jokos on kaarimalli tehtynä? :P
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #33 : 22.12.2011, 18:46:47 »
Jokos on kaarimalli tehtynä? :P
Pääkaaresta tehtiin sillon viimeviikolla, etukaari jäi alaosaa vaille, kun ei keksitty kumpi linjaus olis parempi  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #34 : 08.01.2012, 00:10:04 »
Tänään vuorossa oli tosiaan takapää, kyllä siihen vaan aikaa menee kun pohjan putsaa, vahvistehitsaa ja maalaa, ns. takapenkin etureunasta taakseppäin, akseli purettiin täysin osiin, suuri osa pulteista ja muttereista vaihdettiin, pistettiin paljon kuparitöhnää väliin, että sitten kun tarvii availla jossain kisapaikalla niin ei mee 3työkalua, hermot ja menestys. Uudet puslat tuli kaikki sekä käsijarruromut poistettiin kokonaan ja jarrukilpi. BCracingin takapään hilut asennettiin. Nyt on kiva kun kaikki on valkosta paitsi BCt alustassa, tai ne oli valkosta mutta hanskat sotkin vähän, ja ny on harmaita läikkiä, putsataan ja vedetään vielä akseliin ja pohjaan toinen kerros maalia. Sisäpuolelta poistus ylimääräsiä kiinnikerautoja millä ei ole funktiota. Korroosiotakin löytyi yllättävän paljon takapäästä kun putsaili, eikä autolla ole sentään ikää kuin suunnilleen 15v. Fotoja tuloo, kun jaksan kikkailla kameran kanssa, nyt on virta pois, kun 12h+ ropattiin menemään.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #35 : 08.01.2012, 21:02:20 »
Kansa vaatii kuvia!

Joko tää pian näyttää tältä:

Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #36 : 08.01.2012, 21:14:39 »
Lé kuvapostaus:






TÄH? Asentajilla paskaset hanskat vai?  :2funny:
No seuraavalla kerralla kun pohjassa edetään eteenpäin, niin tarvii putsata hanskoista jääneet liat pois ja vetää vielä toinen kerrostuma maalia pintaan. Loppu vaan tunnit päivästä.

Kansa vaatii kuvia!

Joko tää pian näyttää tältä:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Toivottavasti maaliskuun loppuun mennessä, ilman noin rumia teippauksia. Ja putki tulee pihalle takaoven kohdalta helmasta, ettei tarvii koittaa veivata taka-akselin yli.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #37 : 09.01.2012, 15:26:02 »
Näyttää mielenkiintoiselta ja aika paskaselta hommalta, näytti pohja olevan ehkä ihan vähän ruosteisempi kuin omassa. Onko muuten tuo BC racingin sarja se mikä on tarkoitettu 98-00 S70 volvoon ja tuleekos tohon takapäähän ollenkaan pohjaanlyönti kumia kun näyttää olevan ihan omanlainen tuo jousen yläpää?
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 15:28:07 kirjoittanut T.K »
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #38 : 09.01.2012, 21:55:34 »
Näyttää mielenkiintoiselta ja aika paskaselta hommalta, näytti pohja olevan ehkä ihan vähän ruosteisempi kuin omassa. Onko muuten tuo BC racingin sarja se mikä on tarkoitettu 98-00 S70 volvoon ja tuleekos tohon takapäähän ollenkaan pohjaanlyönti kumia kun näyttää olevan ihan omanlainen tuo jousen yläpää?
Pintaruostetta oli joo pohjassa melkoisesti, varsinaiset reikäpaikat löyty sisälokareista ja 2.alimmaisessa kuvassa näkyvästä "ilmanulostulopömpelistä", ennen vanhaan autoissa oli tossa kohtaa vararengaspöntöt  :P Oikeen takakaaren takakulma oli kadonnut johonkin, kaaren tehtiin vaan joku paikka, ei viittiny kuitenkaan kaarta alkaa vaihtaa kun voi lyödä vetoa että jos siihen olis lähteny niin joku olis ekassa kisassa jo antanut vauhtia siihen kohtaan, nyt tehtiin helpommin, tarvinnee keväämmällä tasoitusta ja pintamaalia se kohta vielä.
Eikö nää ruasteettomat tuantiautot oo hyviä, joku tämmösenki raahannu viime vuonna Suomeen  :idiot2: Luulis että ruosteisia Volvoja täällä on tarpeeks omastakin takaa.

BCracing s70 sarja kyllä.
Ei tuu ei mitään pohjauskumia.
Ruostuneet ylälautaset kustomoitiin tuon bcyläpään kokoisiksi, niin löyty vielä vahvaa peltiä niistä lautasista, tarvitsee käyttää sitä, koska tota ei saa ilma orig "tappia" millään kiinni tota yläpäätä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #39 : 10.01.2012, 12:32:37 »
Menee ehkä vähän OT mutta vielkä sulla on tuo maski tallessa? Kiinnostais.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #40 : 16.01.2012, 22:21:48 »
KAARET TILATTU. Tuleekin täys valmis putkisetti aikataulullisista syistä, budjetoitu aika meinaan ylitetty taas.
Tuurilla voi ehtiä perjantaiksi, joten apinat sais häkkinsä jo lauantaina kun on seuraava rakennuspäivä, mutta jossei, niin kyllä tossa muutenkin riittää puuhaa.

Kannesta terveisiä että kaippa se sopivasti valmistuu siihen mennessä kun voidaan siirtyä koneen kimppuun ylipäätään. :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #41 : 20.01.2012, 12:13:33 »
KAARET TILATTU. Tuleekin täys valmis putkisetti aikataulullisista syistä, budjetoitu aika meinaan ylitetty taas.

Tilasitko luuppalalta vai mistä, paljon tuli hintaa? :P
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #42 : 21.01.2012, 01:28:02 »
Tilasitko luuppalalta vai mistä, paljon tuli hintaa? :P
Luuppalalta, 500e speciaaliputkilla, alkuperäinen tarjous oli halvempi.

Jaha, just saavuttu kotio, kun kauheella väännöllä varaosakosla lastattu kuljetukseen, aamulla sitten silmä kirkkaana kytkimen nosto kohti tallia 9.00 ja rakentamaan kilpuria taasen, saattanan sähkövinssi vittuili niin tarvi kuormaliinoilla räikätä kyytiin  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #43 : 21.01.2012, 22:49:10 »
pohja etuakseliin asti hiottu ja vahvistehitsattu paripaikkaa ja maalia, sisältä lähti ylimääräisiä kiinnikkeitä korirakenteesta. Kaaretkin tuli, nätit paketit oli tallilla ei ehtiny vielä avaamaan, päivä meni vähän hyväntekeväisyydelle kun pääsin lähtemään tallille vasta puolen päivän jälkeen. Ens kerralla sitten manualisoimis romppeita irrotetaan varaosa-autosta kilpurin rakennuksen jatkamisen lisäksi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #44 : 12.03.2012, 18:43:17 »
Nelisen päivää vietetty aikaa viime postauksen jälkeen tallilla, vieläkään ei oo mitään valmista, sisältä löyty vahvistehitsattavaa ja kaikkea uutta tekemistä on keksitty, viimeksi sentään saatiin vakaaja poistettua edestä ja laitettua coilit eteenkin, valitettavasti tuli 4cm liian pitkät jouset eli keula on vielä liian korkeella, mutta kun pääsee  toukokuusssa toivon mukaan radalle niin koitetaan onko noi liian jäykät, jossei ole niin tilataan oikeanmittaiset tollaset 8kiloset, jos on niin tilataan varmaan 6,5 tai 7 kiloset oikeen mittaset. Takana on oletettavasti liian löysät, mutta riippuen ton ensitestin tuloksesta niin voi olla että noi pitkä 8kiloset laitetaan taakse ainakin kokeiluun.

Kaaret on yhä paketissa kun kaveri alko jännittään omia kaariasennustaitojaan, ja nyt tehdään vähän matemaattisia toimenpiteitä että tietää voidaanko ottaa ulkopuolinen hitsaamaan häkkiä apinoille.

FSpecille lähti just reilun seittemän sadan tilaus kaiken maailman pienistä, kuten penkistä vöistä yms. pienistä.
BjörkMotorsportille on tehty ostoslista, ja jossei muuta keksitä listalle niin sieltä tilataan vähän polttoainejärjestelmän osia.

Motonetista haetaan bosch 044 jossain vaiheessa, A) laatupumppu B) halvempi kuin "racepumppu"

Vielä on siis hommaamatta about 107komponenttia eli tekemistä riittää vielä pitkään.... *kahvia->

Pohjanmaalta tuli terveisiä että lähiviikkoina kansi alkaa olla valmis.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Carcom Oy  Ateho