Samppasport  Futurez

740 -90 FL B234F 16v Turbo Haaveita

  • 4 Vastauksia
  • 2873 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
740 -90 FL B234F 16v Turbo Haaveita
« : 27.05.2017, 00:55:03 »
Hei vaan.

Ärrä tuli myytyä uuteen kotiin kun vikalista ei meinannut pienentyä ollenkaan.  :( Viimeinen niitti oli kardaanin tukikumi sekä vaihdelaatikon omituinen käytös. Puolituntia kaupanteon jälkeen lähdettiin kohti uusia seikkailuja. Muutaman kuukauden nettiautoa selasin ja vähä väliä vilkuilin tätä punasta raaseria, sekä ihmettelin miksei ole mennyt myydyksi.  Päätin itse lähteä katsomaan paikanpäälle ja toteamaan että hintaisekseen autoa kyllä ihan hyvin.

Elikkäs 740 jossa ollut b200f jonka saavutettua 600tkm teki tilaa b234f motille. Samalla vaihtui nappivitosen tilalle m47 kovalla vitosella sekä perä. Tällä hetkellä korilla ajettu yli 600tkm ja moottorilla 290tkm.  Täys karvalakki tämä yksilö on mutta tulevaisuutta ajatellen ei hirveästi haittaa. Kori aikalailla ruosteeton pientä kukan alkua siellä täällä ja sisustassa aika paljon muoveja halki.

Suuria suunitelmia autolle olisi tiedossa mitä toteutetaan sen mukaan kun raha riittää. Niin ja tietoa eikä taitoa hirveesti ole joten amatööri touhua tiedossa. Joten kaikki neuvot ja avut ovat erittäin arvostettuja.  :)

Osa listaa ja suunitelmia;

Alustasarja & madallus (jos myynnissä jollakin niin ilmotelkaa ::) )
Turbottaminen
Ruosteitten korjaus + maalaus
Sisustan kunnostamista
Isompi putkisto

Tähän väliin voisi pistää muutaman kuvan. Osto kunto + pesty ja vahattu.






Ratti meni vaihtoon kun orkkiksessa pyöri pehmusteet käsissä. Parempi ja laadukkaampi malli tulossa. ;D

Vähä pientä osaa tullu myös haalittua foorumilaisilta.  :)





Tähän on hyvä lopettaa huomenna sitten muutama räpsy lisää mm. kesävalssit ja muita osia.  :)










Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 FL B234F 16v Turbo Haaveita
« Vastaus #1 : 28.05.2017, 01:37:21 »
Jos pyörii edes pienenä ajatuksena joskus isomman puhaltimen asentelu niin suosittelisin nyt samalla muokkaamaan sarjaa hitusen, mikäli tämä on siis sellanen perinteinen jossa ahtimen pesä tulee tosi lähelle jakoremmiä 16v kannella. Hitusen kun kääntää/siirtää pakosarjassa T3 laippaa niin siitä luulisi selviävän.  :)

Myös alavesiletku menee tosi läheltä pakosarjaa, tälle jotain samanmoista operaatiota tai hitsuuttelee vesipumppuun hiukka jatkoa.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 FL B234F 16v Turbo Haaveita
« Vastaus #2 : 28.05.2017, 16:14:07 »
Joo suhkot lähelle tulee jakoremmiä. Hyvä tietää otetaan tämä huomioon.  :) Samalla miettiny moottoriohjausta. Nyt löytyy bensa ja sytkäboksi lastutettuna mutta ovat 940 turbosta. Kuulemma näillä pitäisi toimia sen verran että saa koneen käyntiin ja rullaa mutta ahtopaineet ovat varmasti liian korkeita. Tarkoitus olisi aloittaa sillä 0.4 paineilla että pysyy veivit suorina.

Takarenkaat vielä hakusessa. Vaihtui takavanteet 7.5" -> 9" leveiksi eikä viitsisi venyttää mitää 215 päälle. Varmaan jotkin 225 tulee koska leveemmät alkaa maksaa ihan naurettavia summia kun on vaan 16" koko.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 -90 FL B234F 16v Turbo Haaveita
« Vastaus #3 : 02.06.2017, 21:21:03 »
Tuommosen sarjan kanssa tarvii sitten customoida vesipumppu het kärkeen, ja ainakaan tuolla ahtimella ei tule olemaan mitään rajoituksia etteikö vakio-ohjausta voisi käyttää sopivin lastuin ja muutoksin paranneltuna.

Jos on vakio linnunluuveivinen pata, niin veikkaanpa että jo 0.4bar alkaa olla rajoilla, ja jos koneen purkaa niin samoilla vauhdeilla sinne laittais 8v koneen kellarin ja sitten voikin jo todeta että hitusen lipes mopo käsistä. Evomitsun ahdinta voin lämpimästi suositella, toimii "B234FT"ssä varsin hienosti, herää 2000rpm, 2500rpm on täys boosti ja riittää kyllä jo hauskuuteen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 -90 FL B234F 16v Turbo Haaveita
« Vastaus #4 : 02.06.2017, 22:55:15 »
Pakosarjasta kans sen verran ei tosin mikään paras mahdollinen. Tuppaa poreilemaan tosi herkästi. Suosittelen suoraan rakennella jykevämmän. :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

 

Autoracing  KL-varaosat