Elekma  Autoracing

Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 ||

  • 184 Vastauksia
  • 64277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 ||
« : 17.05.2018, 21:11:11 »
Tässä on tarinaa minun Volvostani, josta tuli kertaheitolla käyttisprojekti.



Nykyhetki









Tarina juontaa juurensa vähän pidemmälle syksyyn jolloin alkoi kasvamaan haave käyttisvolvosta ja likimain siitä asti on tullut seurailtua mitä kaikkea interwebin ihmeellisessä maailmassa on tarjota.
Helmikuussa iskin silmäni Nettiautossa kyseiseen kulkuneuvoon ja olihan sitä lähdettävä katsomaan. Ostopäätös oli tehty oikeastaan jo menomatkalla :D



Tietoja

Lainaus
Technical Specifications
Malli: 850 farmari
Malliversiot: AWD, XC, R
Valmistettu: 1993–1996
Määrä: 326 068
Kori: 5-ovinen farmari

Lähde Volvocars

Lainaus
Some more information that has been sent to us: Volvo 850 AWD: 2,021 models produced 309 produced as Right Hand drive models. Means 1,712 were designated Left Hand models.

Lähde Volvoclub.org

Vertailun vuoksi Volvo 850 R:n valmistusmäärät



Lähde Volvo850t-5r


Eli mikäli yllä olevia lukuja on uskominen, niin Volvo 850 AWD on liki kolme kertaa ei niin yleinen, kuin sisarmallinsa R.

Lähestyin vielä Volvocars:in edustajaa ja tiedustelin, montako 850 AWD:tä on kaikenkaikkiaan tuotu Suomeen.

Lainaus
Hei Xxxx,

Löydän tuolla moottorikoodilla ja 855 AWD mallierittelyllä Suomesta 41 autoa.

Kaikkiaan mallimerkinnällä 855 löytyy n 1100 Volvoa.

Pidä huolta kaunottarestasi!

T Petri
 

Petri Castrén

Customer relationshipmanager.

T +358-9-50445321

GSM +358 500 618291
petri.castren@volvocars.com
 
VOLVO CAR FINLAND OY AB



Auton specsit

- Volvo 850 AWD
- 193hv ja 270Nm
- 0-100km/h 8,5s
- Huippunopeus 225km/h

Tekniikka

- Moottori B5254T - 2435cm3
- GLT nokat
- E85 (toteutettu Flexifuel -purkilla)
- 624cc suuttimet
- Turbo Mitsubishi TD04HL-15G 7cm pesä
- KL-Racing mallisopiva cooleri
- M58 5-vaih. man.
- Kova vauhtipyörä
- T5-R kytkin
- Viskokytkin
- 1065 lukkoperä

Ohjelma/moottorinohjaus

Vakio Motronic 4.4. Ohjelma omaa tuotantoa. Asioita, joita on muutettu;

- Suutinvakio
- Suutinten aukioloajat
- VE kartta (polttoaine)
- TCV (ahtopaineensäädin)
- Target Load Setpoint (se missä voima tehdään)
- Lambdasäätö
- Eri saastelaitteet disabloitu

Alusta

- Aftermarket poikkituki
- Edessä OEM puslat
- Takana OEM puslat, paitsi perämurikassa itsetehdyt NBR shA 70 kumista sorvatut
- BC-Racing ZG-15 jäykkyyssäädettävä alustasarja. 6kg jouset edessä, 11kg takana.


Putkisto/Pakojutut

- V70N T5 Japan -pakosarja
- Custom 3" DP RST
- Biltema 3" 200cel katalysaattori RST
- Custom 2.5" catback RST
- Simons tuplavaimentajat RST

Soundcheck
Kiihdytys


Väri/ulkonäkö

- Dark Olive Pearl
- Volvo 850 R etupuskuri


Varusteet

- Ajotietokone
- Audio level 3 -8 kaijutinta
- Aurinkosuojat takalaseissa
- Automaatti-ilmastointi (retrofit)
- Irroitettava vetokoukku
- Kaukosäätöinen keskuslukitus
- Mukitelineet kyynärnojassa
- Penkinlämmittimet edessä ja takana
- Puolinahkasisusta
- Rails eli kattokaiteet
- SC-801 Premium Sound System-radio
- Sähkösäätöiset ikkunat
- Sähkösäätöiset peilit
- Takaspoileri
- Tavaraverkot takaselkänojissa
- Tavaratilan näkösuojaverho
- TRACS
- Vakionopeudensäädin
- Valaistut meikkipeilit
- Volvo Guard –hälytin paniikkinapilla
- Volvo –original 4x50W vahvistin

+

- OEM Volvo In Sports suksiboksi
- OEM taakkatelineet


Vanteet ja renkaat

- Volvo Volans
- Nankang AS-2+ 205/50R17


Kuvia















« Viimeksi muokattu: 23.12.2022, 12:09:11 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #1 : 17.05.2018, 21:11:22 »
Autoa lähdettiin hakemaan näiden kuvien perusteella;











Jo kuvista näki, että paljon on pielessä, mutta kun hinta vastasi kuntoa niin eihän sitä voinut kieltäytyä AWD 850:pistä :D
Nopea paperiselvitys, avainten vaihto ja kotia kohti. Kotona auto pääsikin miltei heti tallin suojiin, jossa alkoi selvittely mikä kaikki autossa on vialla. Noh, näin jälkikäteen voi sanoa että kaikki.

Lähtökohdat olivat jo hyvin selvillä, sillä neliveto ei toiminut -ei edes rutissut, joten palloilin välillä booriholkki-kulmavaihde. Jahka osia sai purettua irti niin todellisuus iski vasten kasvoja, sieltä oli molemmat hajalla.






Leuka rinnassa lähdin etsimään uusia parannuskohteita joten suuntasin matkustamon puolelle ja eritoten radio-osastolle, josta löytyi seuraavaa.





Kirottuani keksinnön tekijän alimpaan manalaan, aloin tutkia miksi moottorin vikavalo tahtoi muistuttaa olemassaolostaan. Syy selvisikin aika pian, sillä tämä yksilö on varustettu SAS-järjestelmällä, eli sähköpuhaltimella joka puhaltaa käynnistyksessä moottoriin ilmaa. Ilmeisesti tuolla helpotetaan käynnistystä ja siitä syntyviä päästöjä.
Kuten arvata saattaa, tuo järjestelmä on joskus muinoin vikaantunut ja sitä ei ole osattu tai viitsitty korjata. Joten vika korjattiin ottamalla koko keksintö pois.




Tarkempi tarkastelu osoitti, että eihän järjestelmä voinutkaan toimia, sillä se oli tyhjennetty täysin kaikesta mekaanisesta




Onneksi internetin syövereistä löytyi erittäin seikkaperäiset ohjeet tuon järjestelmän ohittamiseksi ja siihen tarvittiin yksi, hinnaltaan 6 centin, yksisuuntadiodi tinattuna pinnien 32 ja 37 välille. Joten moottorinohjaus pöydälle, kansi auki ja kolvi kuumaksi.










Tämän selvittyä aloin tutkimaan miksi auto ravistaa liikkeelle lähtiessä. Vainu johdatteli voimansiirtopuolelle ja päätin ottaa laatikon pois tilanteen tarkistamiseksi ja siellähän se syyllinen oli. Väljä kaksoismassa. Lisäksi kytkin oli ajettu melkein niiteille. Tarkempi tarkastelu paljasti, että autolla on tykätty tehdä kytkinpommeja, sillä kaksoismassassa oli siihen viittaavia jälkiä.







Joten toista vauhtipyörää ja kytkinvaihtoehtoa etsimään, sillä allekirjoittaneella ei ole enää mielenkiintoa lähteä tuonne osastolle toista kertaa.

Yksi monista vioista oli matkamittarin toimimattomuus, joka johtui siitä peristeisestä rikki olevasta pikkurattaasta. Ebaysta uusi tuli alle viikossa.







En kuitenkaan osannut aavistaa, että mittariston irroitus kätkee taakseen yllätyksen, nimittäin ABS-järjestelmään oli kajottu. ABS-boxin toimimattomuus oli paikattu hyppyjohdoilla välillä laturin –ja abs valon polttimo.







Nyt takaa, niinkuin kuuluukin





Jostakin syystä päätin lukaista ABS:n vikakoodit ja koodien luku ei ainakaan saanut mieltä rauhoittumaan





Pelonsekaisin tuntein suuntasin ABS-boxille, sillä tähän astiset autosta löydetyt räpellykset eivät saaneet minua vakuuttuneeksi. Ja mitäs muutakaan, kuin että ABS-boxilla oli jo käyty. Pienessä mielessäni jo toivoin, että kun vain ei tuhoa olisi saatu aikaan.

Noh, miten sen nyt ottaa... Säikähdin kun piirilevyyn oli poltettu kolvilla kaksi mustaa jälkeä







Hammasharjalla varovaista putsailua ja piirilevyn suojana käytetty liimamateriaali alkoi irtoamaan ja niin irtosi nuo mustat jäljetkin, eli tuhoa ei ehkä sittenkään oltu saatu aikaan







ABS-boxissa vikahan oli se perinteinen





Kolvattuna ja uudelleen tiivistettynä.








Järjestelmään kuitenkin jäi vikakoodi, joka herjasi vasenta takapyörää





Kun tilanteen kävi tarkastamassa, niin siellä oli ihan kylmästi johto poikki, joten uusi johtosarja tilaukseen.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 19:48:56 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #2 : 17.05.2018, 21:11:57 »
Pian tämän jälkeen tuli minulle takaisin karpiolalta kova paketti, joka käsitti uudelleen korjatun kulmavaihteen akselin. Työn jälki oli priimaa, joten ei voinut kuin hymyillä. Uusia laakereita piti vielä hiukan odotella.



Sillä aikaa tuli tehtyä kaikennäköistä pientä, kuten riisuttua auto kaikista patenteista, joita kertyi melkoinen läjä, radion johtosarjan tinailin ehjäksi purkuautosta löytyneen johtosarjan avulla. Purkuautosta löytyi myös alkuperäinen Premium Sound System –radio. Samalla paikoilleen löysi tiensä Volvo-original 4x50W vahvistin. Lisäksi takaoven ovivalo uusittiin, joitakin kojelaudassa olevia peitelevyjä, sekä etuvaloihin asensin pyyhkijät paikoilleen.


















Tilanne alkoi olla kääntyä ehkä jo komiikan puolelle, sillä mitä enemmän autoa tutki, sitä enemmän vikakohteita löytyi. Kuten nyt vaikkapa toimimaton käsijarru, etukattovalot, ajovalot, peruutusvalot, peräluukun lukko johon löytyi apu purkuautosta, sekä tärvelty maski.











Nuo kuitenkin olivat verrattain pieniä juttuja, sillä kun päätin purkaa sisustan niin paljastui että etulattiat on litimärät ja matoissa maistui glykoli. Eikä sisustan kunnossa muutenkaan ollut hurrattavaa, auto on ilmeisesti toiminut paikallisena kaatopaikkana. Vuotokohtaa etsiessä syyksi paljastui antautunut lämmittimen kenno. Putsasin varuiksi konehuoneesta vesikanavat.






















« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 19:58:47 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #3 : 17.05.2018, 21:12:13 »
Pesin sisustan ja jätin pannuhuoneeseen kuivumaan. Tässä vaiheessa alkoi hyppysissä olla jo jos jonkinlaista enemmän tai vähemmän kovaa pakettia, jotka odottivat asennusta autoon. Uusien osien niputus on sitä vastan jotakin S*

Osaläjä käsitti muun muassa seuraavia;

Volvo akku
Volvo stefoja koneeseen, vaihdelaatikkoon ja kulmavaihteeseen
Volvo T-5R kytkinpaketti
Volvo tulpat
Sachs painelaakeri
TRW koiranluut
TRW raidetangonpäät
Hella Behr lämmittimen kenno
SKF –laakereita
Korjattu kulmavaihteen akseli
Kova vauhtipyörä uusilla Volvo pulteilla










Asennus aloitettiin asentamalla laakerit tasauspyörästöön, joka sekin kävi korjattavana, mutta sille ei tehty mitään. Syynä kuulemma materiaali, josta minä jaan eri mielipiteen. Kuitenkin, tasauspyörästö pakastimeen päivää ennen. Puoliso tykkäsi todella kovasti kun meni omin nokkineen hakemaan marjoja pakkasesta :)





Laakerin lämmitystä asennuksen helpottamiseksi





Laakeri ja stefa asennettuna





Vaihdelaatikkoon uudet posket







Lisäksi vaihdelaatikon perusteellinen putsaus







Tavarat sisälle





Liima väliin





Puolikkaat yhteen ja lisää stefojen asennusta







Sitten tuli sen surullinenkuuluisan kulmavaihteen booriholkin vuoro. Tietäen, että vaihdelaatikon ulostuloakselin hammastus on hieman kärsinyt, päätin ottaa varman päälle. Eli kaupasta tujuinta Loctitea mitä löytyy ja aino annos tätä holkkiin.





Kaipa tämä määrä riittää





Kulmavaihde meni aika lailla samaan malliin. Laakerit kiinni, välyksien säätö, liima väliin ja murikka kasaan –uusilla Volvo stefoilla tietenkin.










Annoin edellä mainittujen osien olla rauhassa noin päivän pari, jotta kaikki liima on varmasti kuivunut.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 20:06:52 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #4 : 17.05.2018, 21:12:27 »
Tällä välillä putsailin ja kasailin sitä sisustaa















Pienimuotoiseksi projektiksi sai myös ottaa toimimattoman tavaratilan suojaverhon paikkauksen, eli verho ei kelaa itseään sisään. Syynä se perinteinen, eli verhon sisällä olevat muoviset lukitusosat hajoavat ajan myötä.

Taiteilin tilalle sellaisen, joka ei varmasti hajoa. Korjaus aloitettiin tietenkin purkamisella. Ensin tein pahvista mallin, jonka siirsin pellin palalle, johon juotettiin kiinni lovettu kupariputki. Nyt verho toimii taas kuten pitää.

























Kuitenkin ennen kulmavaihteen takaisin laittoa päätin huoltaa turbon. Eli uusi bypass, uudet tiivisteet ja pinnapultit kaikkialle. Kuitenkin yksi pinnapultti ei suostunut yhteistyöhön, joten piti ottaa kovat keinot käyttöön. Mullehan ei rupea joku kämyinen pinnapultti v*ttuilemaan :D





Ystävämme kovapalaterä S*









Esilämmitystä hitsausta varten.













« Viimeksi muokattu: 23.12.2022, 12:12:38 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #5 : 17.05.2018, 21:12:44 »
Seuraavaksi öljyjen täyttö/uusiminen joka paikkaan.







Ja kaikki alipainelinjat uusiksi. Ja kun sanon kaikki, niin tarkoitan kaikkia linjoja, enkä pelkästään ahtopaineensäätimen kolmea letkua :D







Peräpääkin vaati hiukan huomiota “uusien” Simonsin putkien, sekä ABS-anturien muodossa. Konehuoneeseen tuli uusi ilmansuodatin. Jälkimmäiset osat tietenkin à-la Volvo.








Olihan tuo vanha suodatin jo vaihdon tarpeessa.





Alkuperäiset osat on tämän takia kivoja, jopa asennuspuolet on merkitty S* ja toinen syy on se, että kun tähän autoon ei yksinkertaisesti ole tehty tarvikkeena tapapäähän osia..





Luulin saaneeni auton vikakoodittomaksi näillä toimenpiteillä, mutta ei. Moottorin vikavalo oli edelleen kiusana antaen koodin ilmanpaineanturista. Tämän johdosta ilmanpaineanturi vaihdettiin uuteen. Uusi oikealla.





Nyt! Kyllä mieltä lämmitti S*





Lopulta auto alkoi olla siinä kunnossa, että sen saattoi taluttaa pihalle ja antaa ensimmäinen pesu minun omistusaikanani :)













Tehtävää vielä kuitenkin riitti jonkun verran joten auto takaisin talliin, valojen vaihto ehjiin. Vanhoista piti ottaa korkeudensäätömoottorit, kun ”uusista” jostakin syystä oli moottorit mykkänä. Kaikkea muuta tuli myös tehtyä, kuten ahkeran harrastajan käytössä olleen tuhakupin vaihto käyttämättömään, käsijarrun korjaus, jarrujen herkistelyä ja oikean lokasuojan vaihto.

















Seuraava ongelma olikin haitannut jo pitkään, nimittäin takapään jousitus/iskunvaimennus. Tässä on tehtaalta Nivomatit, mutta joku edellisistä omistajista on vaihtanut auton toiselle puolelle tavallisen kaasuiskarin, joten takapäässä oli eripari iskarit. Toisella puolella Nivo, toisella tavallinen kaasu ja eihän tuo käy päinsä. Ja joku raja näiden alkuperäisosien ostolla kuitenkin on, Nivot vaan on niin suolaiset, joten oli keksittävä muuta.

Ei mennyt kauaa kun löytyi tieto, että S70 AWD on ainoa Volvo jota on saanut tehtaalta ilman Nivoja ja että sen takapään jousituksen osat käyvät tähän malliin. Joten puhelua Käyttöautolle ja osat tilaten.







Ja sinnehän ne sujahtivat ilman mitään sopivuusongelmaa





Uusilla takapään osilla perä on huomattavasti paremmalla korkeudella



« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 20:21:46 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #6 : 17.05.2018, 21:12:58 »
Eräänä viikonloppuna päätin ottaa työn alle pintapeltiosuudeltaan tässä autossa sen pahimman eli takaluukun, mutta touhu meni oikein kunnolla reisille epäsopivien maalien takia. Jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi kun käytän valmiiksi sävytettyä spray-maalia. Tästä lähtien käytän aina ehtaa ruiskutavaraa.





Vielä viikonkin kuivumisen jälkeen surkea maalikerros jaksoi kiehua jos sitä oli vahingossa jäänyt jonnekin nurkkaan




Koko touhu vielä kerran uudestan pellille







Pohjaväri





Vesihionta





Värimassa





Ja lakka. Sävy osui jetsulleen oikeaan






Vielä kaiken tämän jälkeen oli paneuduttava konehuoneen öljyvuotoon. Ja mikäs siellä muu, kuin ne perinteiset öljylinjat ja niiden holkkien välistä tihkuva öljy?

Nappasin linjat mukaani ja kävin paikallisessa liikkeessä kyselemässä apuja ongelmaan, mutta erittäin suureksi yllätykseksi pulju kieltäytyi tekemästä linjoja. No ei sitten, soitto Käyttöautolle ratkaisi tämänkin ongelman. Ompahan uudet liittimet ja kaikki :)





Lisämausteena autoon löytyi Volans –vanteet, loppuun ajetuilla renkailla, jotka oli ehdottomasti haettava talteen.





Vanteille pyöräytettiin uudet Nankang AS-2+ renkaat koossa 205/50R17





Uusien renkaiden myötä pesaisin auton ja varailin ajan katsastukseen. Leimahan sieltä tuli ensiyrittämällä. Ei löytänyt autosta moitteen sanaa :)









Samana päivänä tuli ajeltua ympäri maakuntaa ja piti pysähtyä ottamaan muutama  *W->











On se S*

Maalipintahan tässä on todella naarmuinen ja ruosteenalkua siellä sun täällä, mutta nyt kun tekniikkapuoli on tiptop, niin nyt on aikaa laittaa auton ulkokuori kuntoon :)

Katsastuksen jälkeen tuli kuitenkin huomattua, että moottorin oikeanpuoleinen tukikumi on tiensä päässä. Joten kumi vaihtaen uuteen alkuperäiseen.







Tässä kaikki mitä tähän asti autolle on tapahtunut. Alunperin tämän piti olla noin kahden viikon laittoprojekti, mutta tämä venyikin sitten miltein 6kk korjaussessioksi, johon vaikutti lukuisat uudet viat ja epäonnistumiset niin omalta, kuin osatoimittajienkin osalta.

Pientä tekniikkalaittoa tässä vielä kuitenkin on. Paisarin ilmausletkun liitin on halki, josta tihkuu nestettä ja nyt eilen syttyi moottorin vikavalo joka kertoo, että etummainen lambda on sökö. Uudet osat ovat jo matkalla :)
« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 20:29:41 kirjoittanut razori »

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #7 : 17.05.2018, 21:30:22 »
Kattelin tätä kans ku oli seinäjoella myynnis, ei kyllä enää harmita ettei tullu haettua, muuten ei varmaan ois vieläkää korjattuna :o
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #8 : 17.05.2018, 21:42:09 »
Noni! Salaisuus on paljastettu  :D

Kyllä tuohon on ihan mahdottomasti töitä ja osia mennyt, joten ei voi muuta kuin hattua nostaa!  :o  P>

Ja erittäin kiva lukea näin kattavaa kuvin varustettua dokumentointia aiheesta  :)
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4394
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #9 : 17.05.2018, 21:52:32 »
Noni, tulihan se sieltä  :) Ei ollut mikään pikkoprojekti, toivotaan että uusia "ominaisuuksia" ei enää löydy.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #10 : 17.05.2018, 21:57:13 »
Kattelin tätä kans ku oli seinäjoella myynnis, ei kyllä enää harmita ettei tullu haettua, muuten ei varmaan ois vieläkää korjattuna :o

Joo, onhan tässä vieläkin laittoa. En ole esim. uskaltanut ottaa muovisia kynnyslistoja irti :D mutta astinlautojen ympärys näyttää aika rapealle..

Noni! Salaisuus on paljastettu  :D

Kyllä tuohon on ihan mahdottomasti töitä ja osia mennyt, joten ei voi muuta kuin hattua nostaa!  :o  P>

Ja erittäin kiva lukea näin kattavaa kuvin varustettua dokumentointia aiheesta  :)

Noni, tulihan se sieltä  :) Ei ollut mikään pikkoprojekti, toivotaan että uusia "ominaisuuksia" ei enää löydy.

Sanoinhan mä, että sittenkun on leima! :D

Katsellaan nyt miten tämä omistajuus lähtee käyntiin, että pitääkö jättää kokonaan harrasteeksi. Silloin ei ainakaan ilmene mitään uusia ominaisuuksia kun makuuttaa tallissa toisen kaverina  :))

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #11 : 17.05.2018, 22:31:37 »
Siihen on nyt pieni omaisuus käytetty ja aikaa, niin kannattaa ajaa ja nauttia. O0

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4000
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #12 : 18.05.2018, 00:09:13 »
Ne tekee ketkä jaksaa, seurantaan O0

Projektipäiväkirjakin kerralla purkkiin P>
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8835
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #13 : 18.05.2018, 00:21:43 »
Tässä on kyllä erittäin hyvä esimerkki laadukkaasta ja periksiantamattomasta tekemisestä. :tykkää: Missään ei ole oijottu, toisin oli auton aiemmassa elämässä. :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
« Vastaus #14 : 18.05.2018, 01:12:13 »
Ei helvetti mikä avauspostaus... :2funny:

Noh, periksiantamattomuuresta ei voi ainakaan moittia. O0 Todella hienoa, että jaksoit kaikki patentit yms. viritykset tehdä pietiteetillä loppuun asti valmiiksi. Itte olisin lyönyt molotovin sisälle ja soittanut palokunnalle jo monessa kohtaa. :buck2:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo