Mittailin vähän, lämpöanturin ohmit loogiset vieläkin ja heittoa oli todella vähän esim 300 ja 301 ja 700 ja 701.
Rupesin lambdaa mittaamaan oskilloskoopilla ja piru vie sehän sahas ylös alas, yleismittarillakin näky sahausta nyt. Aina aiemmin kun olen mittaillut käytös ollut sellaista kun aiemmin kuvailin.
Maf näytti yleismittaeilla 2.35 tasan, oskilloskoopin mukaan sahaili 2.5-2.6voltissa.
Näpit jääty joten kaasuläpän tunnistin jäi kattomatta, onko helpoin tapa mitata käydessä liittimen välistä vai irrallaan anturista?
Juu se LH:n lambda toimiessaan on aika vikkelä ei näy jokaisella yleismittarilla.
Jos et halua ecun päästä mitata (poislukea johtosarja vika) niin voit irroittaa liittimen, 3 napaa, yhteinen maa. Toinen tyhjäkäyntikatkasija ja toinen täyskaasulle.
Mutta, sehän siis toimii jos lambda ok ja MAF ok tyhjäkäynnillä?
Käy ajamassa lenkki ja seuraa lambdaa eri nopeuksilla sillä skoopilla. Voi olla sitten kuormilla esim. MAF vikaa (aika yleinen) tosin saa heittää aika pirusti, koska se lambdasäätö on todella sitkeästi kiinni aina LH:ssa.
Paska ecu sinänsä, että joutuu oikeasti vähän mittailee missä vika on. Jos sitä on.
Helpoin on kaivaa kytkentäkaavio ja purkaa ecu esille ja ottaa se yksi ruuvi ja beigen värinen suoja pois. Sieltä saa mittailtua kaiken, ei tartte ajossakaan sitten kun pysähtyä bussipysäkille. Kuitenkin niin yksinkertainen ja vain muutamat anturit.
Ja mikä tärkeintä auton sisällä on lämmin, ulkona kylmä.
Ai niin, tuleeko sytkäpurkilta mitään vikakoodia?