Tänään irrottelin sieltä sen laipan ja tiiviste oli vähintäänkin haperoa. Emännälle annoin hommaksi piirrellä uuden, mutta mitenkäs sen vanhan irrottaminen - toimiiko esim. wurthin tiivisteenpoistospray siihen, kun se on paffitiiviste vai onko se sitten partakoneenterä saranan sisälle ja siklausta? Sitten seuraan taas lisää tyhmiä kysymyksiä, eli tosta tiivistepahvista. Paankos mä sen Hylomarin vaan tuon tiivisteen toiselle puolen vai molemmille?
Olikos sen laipan pulttien / muttereiden kiristysmomentteja muuten jossain? Onneksi tuli taannoin fillariremontteja (siinä on muuten fiksu, kun lukee suoraan pulttien ja mutterien vieressä momentit) varten hommattua pikkumomenttiavain 5 - 25 Nm, niin saa tuon öljypohjan 11Nm kohdillensa, kun iso alkaa vasta kolmenkympin tietämiltä. Siihen kampiakselin pulttiin olen ny varannu lujaa kierrelukitetta ja ajattelin sitte tehdä paffista oikeen astemitan, että saan sen 60 astetta siihen.
Ja jostain pitää kehittää jotain sopivaa pyöreää sen kampiakselin stefan paikalleen naputteluun. On niin akkamaiset työkalut, ettei ton kokosta hylsyä löydy satsista.
Onko se muuten minkä anturin johto, mikä on niissä laipan kierteissä kiinni? Menee pakosarjan puolelle konetta kiinni.