Proturbo  Autodiagnoosi

Kutoskoneen öljynhukkaamisesta (kolmelitrainen V90)

  • 0 Vastauksia
  • 1535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

takapotkukartano

  • Vieras
Tämä nyt on näitä iäisyyskysymyksiä näiden tinakoneiden kanssa,,,
Ei merkkaa reviiriään, mutta on nyt kahden vaihtovälin yhteydessä alkanut liukaste maistua  :(
Kilometrejä takana 260 000 ja olisko 15 000 välillä saanut sen nelisen litraa lisätä. Moottoritilakaan ei ole ollut öljyinen paitsi tänään kun duunipaikalla ajattelin ennen kotiinlähtöä öljyt tarkistaa. Mittatikku oli hypännyt pari senttiä pois paikaltaan ja tikun ympäristö öljyroiskeinen. Tikussa se vähä mikä näkyi oli öljynsekaista valkoista vaahtomössöä. Öljyntäyttökorkin sisäpinnalla tai venttiilikoneistossa ei tuota ns. kylmäliman näköistä valkoista vaahtoa vähääkään. Termari autossa kunnossa eli käy riittävän lämpimänä ja lämpiää nopeasti.
Löin pellin kiinni ja ajattelin että nyt alkoi kotterolla peruskoulutusjakso  >:(
Sillä hetkellä oli fiilikset sellaiset että ihan sama vaikka leipois kiinni, pääsee ainakin tästä murheenkryynistä eroon. Pudottelin motaria pitkin kotiin sellaista vauhtia että virkavalta olis kyllä vienyt lisenssin mennessään jos olis kohdalle osunut. Kotona parkkiin, kone käyntiin jäähdyttelemään, pelti auki ja kurkistus pellin alle. Öljytikku oli paikoillaan ja limat tikusta kadonneet. Paisarissa ei kuplinut kun sinne katsoin, öljytikun reiästä kuitenkin tuprutteli höyryä kun tikun nostin pois.
Öljyn lisäystarve 1,2 litraa, että ylärajalle päästiin.

Onkos tuosta nyt sitten kansipahvi mennyt vai onko mahdollista, että koko tinalohko on halki ? Mullahan on toinenkin ihmetyksen aihe eli mistä voi pakopuoli vuotaa, kun pakopuoli röpöttää mutta putkisto ja liitokset ovat ehjät. Olen ollut haistelevani, että pakopuolen pörinä tulee sen pakosarjan päällä olevan alumiinipellin alta eli käytännössä siis pakotiiviste korkannut tai sitten pakosarja halki kuten kaverin vanhasta Saabista aikoinaan. Moottori kuitenkin käy ja käynnistyy hyvin ja voimaa on se, mikä nyt tuossa 204 heppaisessa on eli ei tuolla niskojaan riko varsinkaan kun on automaatti, mutta ehtii kyllä hyvin paikasta A paikkaan B  ;D

Vielä lopuksi; se muovimulkero siinä ilmansuodattimen ja imusarjan välisessä letkustossa tsekattu eikä siinä mitään tukoksia kutoskoneen tapaan ollutkaan.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 17:08:32 kirjoittanut takapotkukartano »

 

KL-varaosat  Race.fi