Nopeusmittari casen tiimoilta...
...siinä 940 perässähän oli kuten ylempänä tiedettiin 48 anturin luettavaa poikkipienaa, ja 745 perässä niitä oli 12. 940 perän anturin haitat ovat aivan kiinni raudassa, siis sen pulssikehän alla ei yhtään "ilmaa", kun taas 745 perän pulssikehän alla helposti lähes sentti tyhjää.
Pystyykö siis anturi saamaan tarvittavat pulssit kun pulssikehän pienat suoraan raudan päällä?
No, katkoin 36 pienaa pois (joka neljäs siis jäi) ja jäljelle jäi sama 12 kuin edellisessä perässäkin.
Sitten oli vielä johto poikki aivan anturin liittimen juuresta, ehjä liitin jäi vielä haeskeluun. Anturin vastus näytti 2.9kohm. Anturin kiinnitys on erilainen, vaihdon 745 perästä siis perän laipan antureineen ja kasaan ja kokeilemaan... toimi ja näytti oikein, mutta vain parin kilometrin verran, luulin että tilapäis viritys anturin liitoskohdasta petti, mutta tutkaillessa oli anturista hävinnyt se 2.9kohm, näytti vain ääretöntä.
Paikalleen laitettaessa pyörittelin pukeilla, eikä kyllä pitäisi olla ottanut anturin nenään, eikä siinä oikein syvyys säätöä taida ollakkaan, toivottelen että anturi olisi hajonnut lämmöstä, kun siitä läheltä joutui pikku ruostekohtaa korjaamaan, mutta kun toimi vähän aikaa...olisin ottanut irti ja katsonut, mutta ei vielä irronut anturi, eikä enää riittänyt innostus ottaa koko kilpeä irti.
Onko joku saanut kyseisellä modauksella toimivan nopeusmittauksen? Tuttu katsurikin totesi että heidän papereissaan navi ei kelpaa nopeusmittariksi...et jotain tarvis keksiä.
Niin se jäi vielä kysymättä että käykä se 940 peän laippa ja anturi jos luettavat sakara määrä on oikea?