Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 kytkimestä kysymyksiä.

  • 0 Vastauksia
  • 1479 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valiantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
940 kytkimestä kysymyksiä.
« : 21.06.2011, 14:35:45 »
Morjesta!

Auto 940 -93 b230fd\m47. Kytkinremontti n. 450000km kohdalla ja nyt mittarissa karvan yli 500tkm.

Ongelma olis semmonen, että vaihde vapaalla on lievä veto päällä. Mistäs syystä se kytkinakseli siellä pyörii kaiken aikaa?
Joku hama tullut omassa remontissani. Voisko huono levyn keskitys vaikuttaa ja saako sinne kytkinakselia edes sisään jos keskitys heittää? 

Vauhtipyörän silmälaakerin uusin remontin yhteydessä ja hyvin tuntu pyörivän siellä. pieni välys tosin.
Onko saatavilla sopivaa keskitystyökalua m47 lootalle? 200-sarjalaisissa olin tottunut, että silmällä onnistu hyvin, mutta tässä se taktiikka ei enää oikee toiminu.
Levy sen verran piilossa vauhtipyörän uumenissa.

Saatto jopa olla alkuperänen kytkin siinä 450000 kohdalla, koska ei mitään merkintää ole kirjoissa vaihdosta ja auto tullut aikoinaan meille 150tkm ajettuna, eikä meidän aikana ole
kytkinremonttia tehty. Harmittaa vaan kun ei yhtään kummosemmaks tullut vaikka asetelman, painelaakerin, kytkinlevyn, stefat, tiivisteitä uusin.
Ykkönen meni edelleen hieman tahmeesti. Nyt sitten tarkempana hommassa, kun tässä uudemman kerran availlu paketin.

Volvolta hain sillon aikanaan kirjan mukaset atf:ät sisään, mutta nyt vois kyllä koittaa muuta. Täältä lueskellutkin, että synteettistä manuaalilaatikkoöljyä mielummin.

Mitäs ootte mieltä motonetin kytkinosista Volvoon? Kävi itellä silleen, että työsylinteri alko valskaan. (motonetin korjaussarja oli laitettu tässä muutaman vuoden sisään) Männänrengaskumi
oli reunoilta kuin syöty. Aivan palasina koko reunus. Sylinterin seinämät näytti kumminkin olevan ihan ehyet ja naarmuttomat. Hieman se kaulus on enemmän toisella laidalla siinä kumissa, mutta onko väljä kuinka päin laittaa? Korjauskirjan kuvasta sen verran erotti, jotta kunka pitää olla ja sen mukaan sen aikonaan sinne iskin.

Täytyy tuota kytkinhaarukkaa ja painelaakerin liitosta kans tutkia ja mimmonen on alunperin ollut. Nyt siellä on se Motonetin painelaakeri
ja huonosti jotenkin passaa. 200-sarjalaisessa (m47\2) joutu jopa työstään painelaakeria, jotta mahtu haarukkaan. Tässä ysisatasessa taasen löysältä tuntuu liitos eikä minkäänlaista kiinnitystä haarukkaan. (magneettikaan ei enää ota) Painelaakerin kahdella sivulla on jokkut pienet nystyrät. Kahdella taasen pienet hahlot jokka jollakin lailla istuu kytkinhaarukkaan.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy