Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 220115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
314tkm ja hyytyi kuin seinään. ;D

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Jollain tutulla oli kuulemani mukaan yli 600tkm ajettu vinokone(200srj.) ja kaveri asensi siihen turbon ja niin matka jatkui.
[/quote
Täältä löytyy ainakin yks 614tkm ajettu ja edelleen ajossa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Maza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
375tkm tuli D5 täyteen. Eiköhän sillä toiset vielä aja  8)

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
B19e ajettu reilusti yli 600tkm mutta porautettu jossa.n 550tkm paikkeilla isommaksi,
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa APTELE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Omalla d5tosella tuupattu kahtena ekana vuonna maaantietä, 120 tkm, sen jälkeen 4 vuotta taksikäytössä, nyt mittarissa 430 000 km, jost ite oon ajanu viimeset 70 000km, vielä pitäs 2,5v ja 70 000 mennä ni volvo ois kestäny pidempää ku velka.
D5:osta pintakaasulla

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Nyt tuolla tammikkuussa -07 ostetulla -94 850 10V vekottimella on laskettu 350000 km joista omia kilometrejä on on vähän alle 200000 km. Hyvin pienillä korjauksilla ja vaivoilla on menty.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Honkte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Omalla V70  -00 TDI 2.5 ajettu 370 tkm ohjaustehostimen pumppu,laturi uusittu ja värinänvaimennin joka pyörittää moniurahihnaa, hehkutulpat menee vaihtoon tälläviikolla.  Kolmannet alatukivarret menossa ja oikea etupyörän laakeri vaihdettu ja lisäksi kuluvia jarruosia.
ECC:n vaihto ja lämppärin kenno viimesyksynä. Siinä viidenvuoden viat. Huollot tehty ajallaan.

Honkte
Honkte

Poissa Tombba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
740 deekuun pyörähtää aivan pian 600tkm.  :pomo:

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
3934xx  Km. tuli täyteen B5234T5 moottorilla.  kolmosen veivin laakerit lähti pyörimään päällekkäin kampuran matkassa ..  (öljyä oli koneessa ja vakio 240 hv. moottori muutoinki)   
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
855 10v 140hv vm94 288666, tuolla lukemalla ei enää käynnisty koska 2 sylinteriä pimeänä(ehkä pakoventtiilivika koska ei puristuspaineita). Huonosti pidetty yksilö, kulutti ennen tuota pari vuotta litran öljyä tonnilla, lopun 2000km:n aikana enemmän, bensaa meni normaalit 9-10l satasella kovassa ajossa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Heräteostoksena ostin tuollaisen -94 850 10V laitoksen käyntivikaisena.
Noh, kolmosen pakoventtiilihän sieltä oli palanut.
Härvelillä on ajettu 420tkm ja sylinteriputket näyttää tältä:


Tuo yläpää on selvästi kulunut soikioksi, eli selvä rappu tuossa tuntuu.
Mutta omasta mielestä aika hyvä suoritus 420tkm päästetylle pannulle.

Ja öljynkulutus/savutus/pakovenan palaminen johtui siitä, että pakopuolelta oli neljä venttiilivarren kumia irti.
Eli jos polttaa öljyä paljon, niin tehkää asialle äkkiä jotain, muuten palaa pakovena ihan varmasti.



E: Tossa olisi noin 400tkm ajetusta 850 2,5 20v koneesta sylinterin kuvaa:

Yläpäässä ei tuntunut minkäänlaista rappua.
Öljyä poltti ihan hullunlailla, mutta syypäänä oli ohjurin kumit...

Mahtaako koneen kestossa olla eroa 10v vs 20v koneiden välillä vai onkohan ihan vaan öljyn laadusta ja vaihtovälistä kiinni...
« Viimeksi muokattu: 05.09.2012, 15:18:02 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Omalla 240:lla ajettu 465tkm, koneena b200k ja hyvin pelittää 8) Öljyä menee se 1L/10 000km, ihan hyvin annan sen tuolle anteeksi  :D
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

855_T5R

  • Vieras
Onhan tuota tuolla jo ajettu 370tkm, välillä vähä rassailtukki, mutta kulukeepi vaan :P

Poissa jeiar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
740 d24T ajettu joku 630t
B200k ajettu n 130t Huollot tehty aina liikkeessä ja ollut yhdellä omistajalla. että kyllä kait tuolla huoletta pari vuotta ajelis

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Omalla 240:lla ajettu 465tkm, koneena b200k ja hyvin pelittää 8) Öljyä menee se 1L/10 000km, ihan hyvin annan sen tuolle anteeksi  :D
472tkm ja huohottaa nii perkeleesti  :D Saa nähä mille tuo rupiaa
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy