Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Tuhnu - 16.04.2014, 10:34:54

Otsikko: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: Tuhnu - 16.04.2014, 10:34:54
Elikkäs auto volvo 940 -96 koneena b230fk. Nii eli riittääkö tuo garreti ar.42 paljoa pidemmälle ku pikku mitsu ? Suuttimetha tuoho joutus ostaa. Eli oisko kellää kokemuksia ?
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: Brick - 16.04.2014, 11:56:30
Elikkäs auto volvo 940 -96 koneena b230fk. Nii eli riittääkö tuo garreti ar.42 paljoa pidemmälle ku pikku mitsu ? Suuttimetha tuoho joutus ostaa. Eli oisko kellää kokemuksia ?

Jos sulla on hyllyssä garretti uudemmanmallisella pakosarjalla ja sinun on syystä taikka toisesta pakko saada 250hp ulos, johon 13c ei tietääkseni riitä niin sitten saattais olla vaivan arvoinen suoritus vaihtaa. Olettaen, että mitsu on täysin ehjä.
En tiedä mihin asti vakio garretilla pääsee, mutta ainakin moni on penkittänyt tällä foorumilla 250hp koneesta kyseisellä pillillä.
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: 460GLE - 16.04.2014, 12:01:48
Laita ennemmin mitsun 15G tai isompi. Piisaa tuonne 250-280 hv tehoihin riippuen mallista ja herää paremmin ku kivikautinen garretti.  ;)
Vesi ja öljylinjat passaa suoraan kuhan kääntää pesät oikeeseen asentoon. Hommaat 492cc suuttimet niin piisaa noille tehoille.
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: Tuhnu - 16.04.2014, 18:39:23
Kiitoksia vastauksista. Oon kanssa lukenut tuosta 15g että toimis hyvin tuossa. Mistähän näitä kannattaa metsästää ?
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: Miuzo - 16.04.2014, 18:57:09
15g on ainakin 850 t-5 vakio ahdin. Eli käytettynä purku kasipätkästä saattaa löytyä.
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: 460GLE - 16.04.2014, 19:17:07
En nyt 100% varmasti näitä muista, saa korjailla. :)

15G - 850 T5/T-5R
16T - 850 R, x70 T5, S60/V70N T-5
18T - x70R 97-99
19T - x70R -00
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: 8-pätkä - 17.04.2014, 16:50:44
En nyt 100% varmasti näitä muista, saa korjailla. :)

15G - 850 T5/T-5R
16T - 850 R, x70 T5, S60/V70N T-5
18T - x70R 97-99
19T - x70R -00
Eikös 850:ssä ole 16T vain manuaali ärrässä ja tomaatti-R on 15G:llä?
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: Juke-Maza - 10.05.2014, 13:36:56
Eikös 850:ssä ole 16T vain manuaali ärrässä ja tomaatti-R on 15G:llä?
Kyllä näin on.

Ehdottomasti vaan se 19T sinne 13C:n tilalle. Ei kannata mitään välimuotoja kokeilla.
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: B-Man - 11.05.2014, 14:12:20
Ehdottomasti vaan se 19T sinne 13C:n tilalle. Ei kannata mitään välimuotoja kokeilla.

Olen täysin samaa mieltä, ei välimallin pikkumitsuja kannata kokeilla jos ei nyt satu olemaan valmiina hyllyssä tai saatavilla todella edullisesti.
Samalla vaivalla, kun porailee pois niitä katkenneita pakosarjan ja turbon laipan pinnapultteja, niin laitaa sitten uuden downpipen ja 19T tilalle.
19T on just passeli ahdin käyttikseen, herää nopeesti ja veto alkaa alhaalta. Ja voihan sillä ajella myös pienillä paineilla jos liika teho hirvittää ;)
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: Kalamies - 11.05.2014, 17:09:36
Mites 19T:n toiminta kakslitrasessa tai 2,1l koneessa?  ???
Otsikko: Vs: 13c tilalle ET:n vakio garretti
Kirjoitti: Elk - 11.05.2014, 18:33:03
Mites 19T:n toiminta kakslitrasessa tai 2,1l koneessa?  ???
Ei ongelmaa. 19T ei ole mikään monsteri :D