Terve, olis tarkotuksena rakentaan volvoon b230 pohjanen turboviritelmä jotavarten hommasin b230et motin ja sähkösarjan. Tarkotuksena olis laittaa H-profiilia ja takomäntää sunmuuta mutta ei näin köyhänä opiskelijana ihan rahkeet vielä tunnu riittävän niin mietin jos ahtaisi ton B19A motin nyt ensiks kun siinähän pitäs ilmeisesti olla senverran matalat puristukset ja vahvat kanget että kestäis pikkusen ahtoja.
Tässä mä nyt apua tarvitsen kun ei kokemusta näistä liikaa ole. Meinasin että mulla olis nyt ilmeisesti pari vaihtoehtoa.
B230Et koneesta ruisku, vakio pakosarja ja joku pikkunen ahdin jossa olis hukkaportti kiinteenä, välijäähy, sähkönen bensapumppu ja paineensäädin ja turbon kytkin tohon b19 mottiin. Mutta mites moottorinohjaus? Onko mahdollista lyödä 760 turbo intercoolerin johtosarja ja boxit kiinni tohon 242 vakio johtosarjaan jollain tavalla? Vai onko pakko jo pistää megasquirt, nimittäin säätö ja johtosarjan tekeminen saattas olla aika vaikeeta näin kylmiltään. Mutta kertokaa ihmeessä että minkälainen homma olis megasquirtin asennus ensikertalaiselle.
Entäs turbokaasari? voisko ton vakio strömpän paineistaa vai löytyiskö jostain r-sportin turpokaasaria. Kuulostais helpoimmalle ratkasulle päästä kumia polttaan toi Turbokaasari kun ei tarvis moottorinohjauksenkanssa alkaa vielä temppuilemaan.
Jos jotkut viisaammat viittis auttaa niin olisin hyvin kiitollinen!