Proturbo  Autodiagnoosi

Turbotus!

  • 19 Vastauksia
  • 10678 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lulla740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Turbotus!
« : 13.06.2012, 11:35:05 »
Hei! Voisitteko auttaa kun olen alottelija viellä näissä puuhissa mutta kumminkin tietoa ja taito löytyy!!

Miten turboluvat mistä ja miten?
Mitä koneelle täytyisi tehdä että saa jopa +500hv järkevästi ja KESTÄVILLÄ OSILLA!!
Mikä laatiko mahdollisesti? Mikä perä vai kestääkö volvon oma lukko perä?
Sivuja mahdollisesti mistä löytäisi osia?
Vai löytyisikö jopa teiltä foorumilaisilta osia käytettynä? "(jotka eivät ole jo hajalla)
Laitan kuvia volvosta myöhemmin vaikka tänne niin näätte minkälainen rotta seon :)!!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #1 : 13.06.2012, 12:17:47 »
Oikea yläkulma hakunappi! Kysymyksiisi kyllä löytyy tietoa enemmän ja vähemmän kunhan jaksat vain kyseistä foorumie selata.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Turbotus!
« Vastaus #2 : 13.06.2012, 12:23:39 »
Ihan ensimmäiseksi täytyy vastata, että foorumin haku-toiminto käyttöön, täältä löytyy aika paljon noita turboprojekteja. Mutta muutama tiedonjyvänen ja linkki tässä kuitenkin.

 - Mitään "turbolupia" *) et tarvi, 740 Volvoa on saanut monenlaisilla ahdetuilla koneilla tehtaalta. Tietty vähäpäästöisyys ja tehorajat tulee huomioida
 - Osia löydät mm. täältä foorumin kierrätyskeskukselta sekä monilta yhteistyökumppaneilta
 
*) riippuu tietysti mitä tarkoitat turboluvilla, mutta tuolta vinkkaamistani topiceista löytyy paljon asiaa katsastuksessa tarvittavista dokumenteista.

Lukaisepa vaikka seuraavat topicit:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13780.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13835.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=565.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0

Sitten projektipäiväkirjoista saa hyvää vinkkiä, tässä muutama tärpiksi:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6963.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=896.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12.0

Paljon tietysti riippuu, oletko tekemässä tehokasta katuautoa, ratakilpuria, varttimailivehjetä tai jotain muuta. Ja ennen kaikkea millaisella budjetilla olet liikenteessä. :) Mutta tervetuloa foorumille, kannattaa myös käydä tutustumassa tapahtumissa, siellä näkee livenä kuinka muut ovat autojaan rakennelleet, erityisesti pitää suositella kesän ratapäivää & kesämiittiä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20126.0
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 12:26:39 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbotus!
« Vastaus #3 : 13.06.2012, 16:08:48 »
Juu jos kerran on suunnitteilla jopa +500hp kone niin kannattaa todella tarkkaan miettiä onko budjetti riittävä koska pelkän alakerran rakentamiseen menee varmaan karkeasti 2000-3000€. saati sitten mitä uppoaa rahaa alustaan jarruihin ja voimansiirtoon niin 7000-10000€ budjetti ei ole ollenkaan liioiteltu vaan päinvastoin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #4 : 13.06.2012, 16:57:48 »
Juu jos kerran on suunnitteilla jopa +500hp kone niin kannattaa todella tarkkaan miettiä onko budjetti riittävä koska pelkän alakerran rakentamiseen menee varmaan karkeasti 2000-3000€. saati sitten mitä uppoaa rahaa alustaan jarruihin ja voimansiirtoon niin 7000-10000€ budjetti ei ole ollenkaan liioiteltu vaan päinvastoin.

joo kyllä omakin vehje yhden 7000 on imassut mukaan lukien moottorin ohjaus ja vieläkin kura osaa moottorissa ja auto palasina ;D kallista...

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Turbotus!
« Vastaus #5 : 13.06.2012, 18:30:26 »
joo kyllä omakin vehje yhden 7000 on imassut mukaan lukien moottorin ohjaus ja vieläkin kura osaa moottorissa ja auto palasina ;D kallista...

On kallista mutta silti niitä rakennetaan  ;D

Ei se raha vaan se tunne  S*
Ei sillä että mulla olis ollu +500hv kone, mut voin vaan kuvitella sen tunteen ku sellanen on / tulee joskus olemaan  ;)7
ite teen tunteella näitä auto hommia.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 19:54:20 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Lulla740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #6 : 13.06.2012, 18:31:29 »
Kiitos noista linekistä mitä pistitte ja muutenkin neuvoista.. Raha ei ole projektissa mikään ongelma.. Tälläisestä ei pidä haaveilla jossei ole ihan oikeasti varaa rakentaa!!! Ostaessa ei kysytä hintaa vaan laatua ja etsitään siihen hyvä/paras kuuluva osa!V (=..

Niin hyvin moni kylän uhoaja puhuu turbottavansa ymm. Mutta ei siitä mitään tule kun luulevat tietävänsä mutta eivät todellakaan tajua muutakun pakosarja ja turbo paikalleen ja cooleri väliin van ei semmosesta mitään tule jos luulee sellasen nin yksinkertaiseksi!:D

Poissa Lulla740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #7 : 13.06.2012, 18:39:34 »
Todellakin se tunne kun ekan kerran pääsee (toimivana) ajamaan sillä JA VIELLPÄ LAILLISESTI LIIKENTEESSÄ!!
Mutta sitten vituttaa kun autossa on sijotettu 50 000€ Ja se palaa kuten kävi foorumitutulle ford foorumin puolella..

http://www.youtube.com/watch?v=MQX80dMWP_8
http://www.youtube.com/watch?v=OzJhtsYP4X0&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=EwPezYZPo3U&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=8rAAzmDgYiA&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=dPFNSNeQD7U&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Dkp5X1yZnGU&feature=relmfu

^^^^^^^^^^^^ Jos haluatte nähdä miten jopa nuoret osaavat rakentaa ja ottaa 8 tappisesta omasta mielestäni ainakin paljon tehoa ja että mitä rahalla saa oikeasti aikaan ja taidolla! Noissa videoissa on omasta mielestä sitä YKKÖSTÄ! :p

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbotus!
« Vastaus #8 : 13.06.2012, 18:48:54 »
Lukaseppa vielä tämä topic ajatuksella läpi ja jatka vaikka sen perään tarkentavilla kysymyksillä.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Turbotus!
« Vastaus #9 : 15.06.2012, 13:54:31 »
Siivosin turhaa riidanhaastoa ja muuta löpinää pois, jatketaanpa asialinjalla.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa joonas112

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #10 : 20.07.2012, 01:54:10 »
Ajattelin lainata tätä topiccia ettei tarvitsisi tehdä uutta.

Eli tarkoituksena olisi ahtaa pienellä budjetilla volvo 360 leikkikalu kaasutin vinokoneella. Saikos tähän jotain ryöstölaippoja turbon öljyntulolle moposportilta? jos saa niin voisitteko lähettää linkin. niin ja onko tämä  http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30051TURB252  ahtopaineen mukaan säätyvä? Sitten viimeinen kysymys että miten kestää re85:sta?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #11 : 20.07.2012, 10:04:47 »
Ajattelin lainata tätä topiccia ettei tarvitsisi tehdä uutta.

Eli tarkoituksena olisi ahtaa pienellä budjetilla volvo 360 leikkikalu kaasutin vinokoneella. Saikos tähän jotain ryöstölaippoja turbon öljyntulolle moposportilta? jos saa niin voisitteko lähettää linkin. niin ja onko tämä  http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=30051TURB252  ahtopaineen mukaan säätyvä? Sitten viimeinen kysymys että miten kestää re85:sta?
lohkon päässä on valmis paikkä öljyn ryöstölle, siinä öljynsuodattimen kohdalla menee vaakasuorassa painelinja joka päättyy vesipumpun viereen, siinä kuusiokolotulppa johon sitten vaan paineletku normaalilla banjolla kiinni


tuossa koneessa kerpeleelliset puristukset ahtamista ajatellen, ei paljon iloa...... viinallakin vois toimia just, mutta ei taida kaasutin tykätä tuosta iloliemestä?
Hommaa jostain romuautosta vaikka b19a taskurahoilla(kestää melekeen mitä vaan opettelumoottorina) ja lyö turpoströmppä kylykeen ja jakajaan sitten ahdoilla myöhästävä virranjakajan kello.
tartteet ainakin jämäkämmän bensapumpun lisäks.

ja jos rahkeet ja valuutta riittää, hommaat megan ohjaamaan

niin paitovei V:>
voorumilta löytyy tietoa kunhan käyttää googe hakua  ;D  sivuston oma ei aina skulaa :idiot2:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3946.0
« Viimeksi muokattu: 20.07.2012, 10:10:23 kirjoittanut Ari E »

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Turbotus!
« Vastaus #12 : 20.07.2012, 10:14:17 »
enpä usko että römpällä ja etanolilla on mahdollista saada järkevästi toimivaa kokoonpanoa. Ei taitaisi millään löytyä sopivaa neulaventtiiliä jolla saisi tarkasti tuon etanolin vaativan seossuhteen, edes yli 20prosentin etanoliseoksilla. Säädettävä ruisku olisi paljon helpompi ja toimivampi jos haaveissa on käyttää re85tavaraa
760 '90 b230ft+m46

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbotus!
« Vastaus #13 : 20.07.2012, 14:51:46 »
Römperillä ei ehkä saa järkevästi toimivaa kokoonpanoa mutta toimivan kuitenkin ilman järkeä :idiot2:

Tarkoitatko neulaventtiilillä kohokammion neulaventtiiliä vai luistin neulaa. Luistin neulaahan voi koneistaa ihan kotikonstein ohuemmaksi.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Turbotus!
« Vastaus #14 : 20.07.2012, 16:01:51 »
Römperillä ei ehkä saa järkevästi toimivaa kokoonpanoa mutta toimivan kuitenkin ilman järkeä :idiot2:

Tarkoitatko neulaventtiilillä kohokammion neulaventtiiliä vai luistin neulaa. Luistin neulaahan voi koneistaa ihan kotikonstein ohuemmaksi.

Luistin neulaa saa koneistettua joo mutta ei sitäkään loputtomasti, riittäisikö tuossa edes materiaali niin suureen seossuhteen muutokseen kuin 30 % ja läpi koko toiminta-alueen.
760 '90 b230ft+m46

 

Kulkukoira  Proturbo