Ateho  Elekma

Turbotus!

  • 19 Vastauksia
  • 10678 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbotus!
« Vastaus #15 : 20.07.2012, 21:15:25 »
Bensannpaine tulisi olla jotain 0,3bar yli ahtopaineen. Voit koittaa kovempaakin bensanpainetta. Seos putkea voi suurentaa ja lyhentää, hurjimmat ovat jättäneet sen pois. Neulaa voi myös lyhentää. Kylmäkäyttö rikastukset on syytä tukkia heti kättelyssä

Mikään lambda ei ole todennäköisesti kovinkaan pitkäikäinen kieli-poski-kaasari-käytössä. Äänenvaimennus kuntoon ja korvakuulolta säätöihin. Ei se kone liikaan soosiin kuole, vähän pistää vaan kirveltämään silmiä jos mäskillä ajelee
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lulla740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
740 2.3 ruiskukone, siihen öljyn lähtö ja paluu?
« Vastaus #16 : 22.07.2012, 13:13:30 »
Elikkäs nyt olisin alottamassa sitä turbotus puuhaa. Täältä jostakin luin ja googlettamalla että volvon 2.3 ruiskukoneessa pitäs olla jonkun thorroks pultin alla jotkut mahdolliset lähdöt ja paluut? Pitääkö paikkansa? missä ne mahtaisivat sijaita? Tekeekö niillä mitään? Mihin kannattaisi rakentaa lähtö ja paluu? Kuvallisia neuvoja olisiko mahdollista saada? Kiitos  ::)

Poissa procaster

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #17 : 07.10.2012, 12:30:00 »
Mua kiinnostas tietää sellanen, että onko tollanen 740 b200e mahdollinen turbottaa ilman koneen nostamista keulalta pois?

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #18 : 07.10.2012, 17:23:58 »
Mua kiinnostas tietää sellanen, että onko tollanen 740 b200e mahdollinen turbottaa ilman koneen nostamista keulalta pois?
Öljypohjan käyttää irti ja hitsaa siihen öljynpaluun, mutta öljypohjan irrottamista varten on konetta nostettava palkkia tiputettava. Vaihtaa sähköruiskun imusarjan kaikkineen hilppeineen ja mega ohjaamaaan ruiskua ja sytytystä. Vaatii myös vanhemman mallin virranjakajan joka ois saastekellolla tai sitten turbon mallin. Sitten täytyy varmastikkin vaihtaa menovedeks e85 koska puristukset on luokkaa 10:1 joka on liikaa peruspensalle. Tehoa tuo kone ei kestä hirveemmin, koska sisältää linnunluu kanget, mutta varmaan jonku 170hp version sais tehtyä niin että kestäs kasassa ens vuoden puolelle asti.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa procaster

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotus!
« Vastaus #19 : 07.10.2012, 19:09:30 »
kiitos tästä infosta, ei ihan mahdottomalta kuulosta tuo. Tehotkin kuulosti ihan sopivilta ei enempi tarvisikaan olla

 

RallyBaron  Samppasport