Elekma  Autoracing

T5 ei ahda tarpeeksi

  • 6 Vastauksia
  • 4856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
T5 ei ahda tarpeeksi
« : 03.08.2012, 17:39:57 »
Ongelma siis seuraavanlainen: Ahtopaineet ovat alle 0.5, maksimi taitaa olla jotain 0.4

Ongelma esiintyi sen jälkeen kun vaihdoin autoon uuden td04-15g turbon. Sitä ennen oli kiinan-ahdin joka antautui parissa sadassa kilometrissä, mutta se kyllä ahtoi tuutin täydeltä hukkiksen letkun ollessa irti, ja sen 0.7 about hukkiksen letkun ollessa kiinni. Sitä edellisellä 250tkm ajetulla td04-15g:llä:kin oli korkeammat ahdot vaikka pakopesä oli halkeillut. Tämä uusi td04-15g siis 150tkm ajettu, ja ei minkäänlaisia halkeamia missään. Ja auton suuri savutus loppui kun seinään kokonaan.

Hyvin vaivalloisesti auto ahtaa ja todella kovilla kierroksilla vasta, ja sillonkin se max 0.4 about

Ainut ongelma siis, että ahtopaineita ei ole tarpeeksi. Auto toimii kyllä noillakin ahdoilla tosi hyvin ja normaalisti, mutta hevosvoimia luonnollisesti puuttuu.

Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään? Mitään häiriövaloja ei siis pala missään ja hyvin toimii, ahtoja vaan liian vähän. Turbon letkut ovat oikeissa paikoissaan kun katoin diagrammista. Kompurakotelon ja bypassin letkut oli väärinpäin aluksi, vaihdoin ne takaisin oikeinpäin, en huomannut silti mitään muutoksia auton toimivuudessa, tai ahtopaineissa. Parhaimmilaan autossa oli irti se letku mikä tulee ilmanottoputkeen ahtopaineensäätimeltä ja bypass / kompurakotelon letkut väärinpäin, ja aivan samalla tavalla se ahtoi / kulki mitä nyttenkin niiden ollessa VARMASTI oikein.

Eli tällästä, pienetkin vinkit auttaa kummasti. Käykö td04-16T bypass / ahtopainekello suoraan tohon 15g? Löytyis nimittäin nuo tosta kiinan paskasta jotka ovat varmasti ehjiä molemmat. Miten auto käyttäytyy rikkinäisellä bypass / ahtopainekellolla?

Autossa vapaavirtaussuodatin ja tuntuisi sieltä kuuluvan pihahtelun vaimentuneen radikaalisti, taitaa kyllä johtua siitä että ahtopaineita ei ole juurikaan...

« Viimeksi muokattu: 03.08.2012, 17:43:32 kirjoittanut Kanistaja »

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: T5 ei ahda tarpeeksi
« Vastaus #1 : 04.08.2012, 13:25:13 »
Hukkiksen kello sopii 16T --> 15G, joten kokeile sillä. Mutta 150tkm ahtimessa se ei ole vielä p@sk@n@..
Oliko tässä "150tkm" ahtimessa välykset kohdillaan akselissa vai todellisuudessa 350tkm ajettu ja yksinkertaisesti loppu?

EDIT: Tai ainakin aidon 16T kello sopii, mutta kiinalaisen kopiosta en mene sanomaan  ::)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2012, 13:32:44 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 ei ahda tarpeeksi
« Vastaus #2 : 05.08.2012, 02:59:42 »
Välykset oli kohdillaan, uskon että ahdin on 150tkm ajettu. Pakopesästäkin päätellen.

Eiköhän nuo Kiinalaisen 16T:n kellot ja bypassit käy tohon 15G:henkin uskoisin näin ihan samoilta ne ainakin näytti.

Eli kannattaako vaihtaa bypassia? Vai molemmat vaihtoon bypass sekä kello? Vai onko ongelma sellainen että toista edes turha vaihtaa?

Hukkaportin tangon säätö ei muuten vaikuttanut ahtoihin millään tavalla
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 03:02:00 kirjoittanut Kanistaja »

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: T5 ei ahda tarpeeksi
« Vastaus #3 : 05.08.2012, 15:11:03 »
Välykset oli kohdillaan, uskon että ahdin on 150tkm ajettu. Pakopesästäkin päätellen.

Eiköhän nuo Kiinalaisen 16T:n kellot ja bypassit käy tohon 15G:henkin uskoisin näin ihan samoilta ne ainakin näytti.

Eli kannattaako vaihtaa bypassia? Vai molemmat vaihtoon bypass sekä kello? Vai onko ongelma sellainen että toista edes turha vaihtaa?

Hukkaportin tangon säätö ei muuten vaikuttanut ahtoihin millään tavalla

Avaa nykyisestä bypass ja katso onko reikiä. Jos näyttää ehjältä, niin vaihda vaikka vaan kello.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 ei ahda tarpeeksi
« Vastaus #4 : 22.08.2012, 16:35:26 »
Vika korjattu, hukkaportin tangon säätö kantoi läppää todella pahasti. nyt oikein säädettynä auto toimii tosi hyvin, ja itseasiassa ekaa kertaa on 100% kunnossa ja tikissään mitä se meikällä korjauksessa kohta 3kk on ollu :)
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 21:39:22 kirjoittanut Kanistaja »

Poissa Lähikauppias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 ei ahda tarpeeksi
« Vastaus #5 : 02.09.2012, 10:27:14 »
Kuinka monta kierrosta kiristit hukkaportin tankoa?

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 ei ahda tarpeeksi
« Vastaus #6 : 05.09.2012, 16:43:19 »
Kerkesin auton jo myymään. En edes laskenut kierroksia, vaan säädin sen siten että max ahtopaine oli noin 0.7.

 

Futurez  Kulkukoira