Ongelma siis seuraavanlainen: Ahtopaineet ovat alle 0.5, maksimi taitaa olla jotain 0.4
Ongelma esiintyi sen jälkeen kun vaihdoin autoon uuden td04-15g turbon. Sitä ennen oli kiinan-ahdin joka antautui parissa sadassa kilometrissä, mutta se kyllä ahtoi tuutin täydeltä hukkiksen letkun ollessa irti, ja sen 0.7 about hukkiksen letkun ollessa kiinni. Sitä edellisellä 250tkm ajetulla td04-15g:llä:kin oli korkeammat ahdot vaikka pakopesä oli halkeillut. Tämä uusi td04-15g siis 150tkm ajettu, ja ei minkäänlaisia halkeamia missään. Ja auton suuri savutus loppui kun seinään kokonaan.
Hyvin vaivalloisesti auto ahtaa ja todella kovilla kierroksilla vasta, ja sillonkin se max 0.4 about
Ainut ongelma siis, että ahtopaineita ei ole tarpeeksi. Auto toimii kyllä noillakin ahdoilla tosi hyvin ja normaalisti, mutta hevosvoimia luonnollisesti puuttuu.
Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään? Mitään häiriövaloja ei siis pala missään ja hyvin toimii, ahtoja vaan liian vähän. Turbon letkut ovat oikeissa paikoissaan kun katoin diagrammista. Kompurakotelon ja bypassin letkut oli väärinpäin aluksi, vaihdoin ne takaisin oikeinpäin, en huomannut silti mitään muutoksia auton toimivuudessa, tai ahtopaineissa. Parhaimmilaan autossa oli irti se letku mikä tulee ilmanottoputkeen ahtopaineensäätimeltä ja bypass / kompurakotelon letkut väärinpäin, ja aivan samalla tavalla se ahtoi / kulki mitä nyttenkin niiden ollessa VARMASTI oikein.
Eli tällästä, pienetkin vinkit auttaa kummasti. Käykö td04-16T bypass / ahtopainekello suoraan tohon 15g? Löytyis nimittäin nuo tosta kiinan paskasta jotka ovat varmasti ehjiä molemmat. Miten auto käyttäytyy rikkinäisellä bypass / ahtopainekellolla?
Autossa vapaavirtaussuodatin ja tuntuisi sieltä kuuluvan pihahtelun vaimentuneen radikaalisti, taitaa kyllä johtua siitä että ahtopaineita ei ole juurikaan...