Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B18FT Pako&Imusarja

  • 5 Vastauksia
  • 2309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jukka.r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
B18FT Pako&Imusarja
« : 06.09.2012, 15:27:27 »
Moi, tuli haalittua tuollainen 480Turbo -89 taliin
Alkuperäinen pakosarja näyttää aika idioottimaiselta rakennelmalta. Mistähän voisi löytää tai alkaa kyselemään peltipakosarjaa ko. moottoriin
Imusarjakin menee varmaan vaihtoon samalla
480Turbo, 1989

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: B18FT Pako&Imusarja
« Vastaus #1 : 06.09.2012, 17:00:26 »
Ei taida saada muuten kuin itse tekemällä...minusta se orkkis imusarja on kyllä ihan ok ja onhan sitä käytetty, myös noissa yli 200hv B18FT moottoreissakin onnistuneesti...

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B18FT Pako&Imusarja
« Vastaus #2 : 06.09.2012, 17:05:17 »
orkkis pakosarja toimii kuten sanottua hyvin varmasti 200hv paremmalle puolelle, jossain 2,0l vaparissa saattaa olla peltipakosarja, sille laikkaa ja hitsiä sit vaan. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: B18FT Pako&Imusarja
« Vastaus #3 : 06.09.2012, 17:07:15 »
Meinasin kyllä sitä orkkis imusarjaa että se riittää varmasti melko hyvin sinne asti, mitä tuosta koneesta saa tehoja irti :P

voi olla kyllä vähän hankala sovittaa ahdinta sinne vaparin peltisarjaan kun eipä näissä ole oikein tilaa siellä tulipellin/pakosarjan välissä...
« Viimeksi muokattu: 06.09.2012, 17:09:05 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jukka.r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B18FT Pako&Imusarja
« Vastaus #4 : 06.09.2012, 22:20:36 »
Seilläkö ei ole tilaa rakentaa mitään? Moottori oli valmiiksi irrotettu kun ostin ja se on tällä hetkellä pajalla. Imusarjahan näytti olevan samoilla pulteilla ku pakosarja kiinni, ainakin kolmospytyn kohdalla näyttäisi olevan takaisinvirtaus mahdollista.
480Turbo, 1989

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: B18FT Pako&Imusarja
« Vastaus #5 : 06.09.2012, 23:29:13 »
Kyllä sinne T25 garretti ainakin menee orkkispakosarjallakin ja sillähän pääsee sinne 200hv asti ainakin näillä jos muut asiat on kunnossa (lastu tai megaruutta, sekä isommat suuttimet yms..)...

miten tuo takaisinvirtaus muka on mahdollista ?

edit: onhan englannissakin lähes 300hv B18FT moottori ja siinäkin on vakio imusarja vielä riittänyt...näissä ei muutenkaan kestä vaihteistokaan yli 250hv tehoja kovin hyvin...

http://img.photobucket.com/albums/v477/chris1roll/Richards%20Car/Image055.jpg

tuolla siitä lisätietoa...

http://www.volvo-480-europe.org/forum/viewtopic.php?t=10922&p=110602

« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 15:58:07 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Samppasport  Futurez