Autodiagnoosi  Carcom Oy

230ft ja turbo rikki mitä tilalle suositelkaa!!

  • 28 Vastauksia
  • 12234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Dodii elikkäs nyt kävi näin ja vituttaa ku pientä oravaa elikkäs 740 turbo 230ft koneella 90 vuosimallia ja turbo luultavasti paskana päästää öljyä läpi jä pitää vähä meteliä ja uutta turboa olis hakusessa.
onko  jotain ehdotuksia turbo valinnassa kun vähän lisää tehoa etsiskelen ja itsellä on käynyt mielessä holsetin 35 tai 40 mutta luultavasti saa sitten kanget vaihtaa samalla ja koittaa löytää jostain pakosarjaa ja mitä ruiskutus järjestelmälle pitäisi tehdä riittääkö 2.4 jetti. mitä teen  ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 15:45:37 kirjoittanut JuHaU »
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #1 : 08.10.2012, 21:42:07 »
Laita vakiosarjaan 19T mitsulainen, 13mm kanget jos ei vielä oo ja rimmaa LH sopivilla suuttimilla ja IMM:lla alueelle hyvän coolerin ja pakoputken kera niin 300hv ei oo kaukana.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 21:45:35 kirjoittanut janne81 »

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #2 : 08.10.2012, 22:01:12 »
Dodii elikkäs nyt kävi näin ja vituttaa ku pientä oravaa elikkäs 740 turbo 230ft koneella 90 vuosimallia ja turbo luultavasti paskana päästää öljyä läpi jä pitää vähä meteliä ja uutta turboa olis hakusessa.
onko  jotain ehdotuksia turbo valinnassa kun vähän lisää tehoa etsiskelen ja itsellä on käynyt mielessä holsetin 35 tai 40 mutta luultavasti saa sitten kanget vaihtaa samalla ja koittaa löytää jostain pakosarjaa ja mitä ruiskutus järjestelmälle pitäisi tehdä riittääkö 2.4 jetti. mitä teen  ;D ;D

Joo kuulostaa hyvältä cooleri löytyy jo onkohan minkä hintasia nuo 19t mitsut ja mistä niitä sais parhaaseen hintaan uutena olisko linkkiä heittää  ;)
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #3 : 08.10.2012, 22:30:24 »

Joo kuulostaa hyvältä cooleri löytyy jo onkohan minkä hintasia nuo 19t mitsut ja mistä niitä sais parhaaseen hintaan uutena olisko linkkiä heittää  ;)
Ison holsetin saa halvemmalla :D

No joo.. semmonen 900€ joutuu noista yleensä maksamaan tai en ainakaan tiedä mistään halvemmalla
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #4 : 09.10.2012, 11:52:55 »
Joo eli tuli tämmönen vaihtoehto mieleen jos laittais 16t ja mitkä suuttimet olisi hyvät ja millä ahtopaineilla voisi tavoitella noin 260hv tehoja ja luultavasti pitää myös tuo 3 tuuman hormi laitella  ;)
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #5 : 09.10.2012, 14:03:58 »
Mitkä turbot menee suoraan 13c tilalle?
Jos joskus rikastuisi ja laittaisi isomman turbon  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #6 : 09.10.2012, 23:49:48 »
Mitkä turbot menee suoraan 13c tilalle?
Jos joskus rikastuisi ja laittaisi isomman turbon  ;)

Ei niiden tilalle juurikaan suoraan mene kuin samanlainen eli 13c.

Pienellä sovittamisella vakiopakosarjaankin saa sopimaan mm 15g, 16t, 18t ja 19t ahtimet.

Noista muutoksista löytyy monta ketjua foorumilta.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #7 : 10.10.2012, 20:28:43 »
vanhan 13c pystyy modaamaan suoraan 19T ahtimeksi vanhaa osaa jää kompurakotelo bypass ja hukkiksen kello samalla vaihtuu myös #7pakopesä proturbolle soitto siellä teetätin omani.

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #8 : 10.10.2012, 23:23:35 »
vanhan 13c pystyy modaamaan suoraan 19T ahtimeksi vanhaa osaa jää kompurakotelo bypass ja hukkiksen kello samalla vaihtuu myös #7pakopesä proturbolle soitto siellä teetätin omani.
   Paljonko kyseinen operaatio tuli kustantamaan voisi olla hyvä vaihtoehto.  ;)
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #9 : 11.10.2012, 04:52:13 »
Laita vakiosarjaan 19T mitsulainen, 13mm kanget jos ei vielä oo ja rimmaa LH sopivilla suuttimilla ja IMM:lla alueelle hyvän coolerin ja pakoputken kera niin 300hv ei oo kaukana.

On niitä lähelle 300 humman tehoja saatu jo 15g ahtimellakin joten 19Tllä varmasti ylikin...Sitä tosin en tiedä milloin ISOpikkumitsu heräilee ?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #10 : 11.10.2012, 09:54:27 »
n 2500rpm kohdalla herää 19T ja 3000 jälkeen 1.2bar.... pikku mitsussa vakiona #6 pakopesä ja #7 isompaa ei muistaakseni mitsuun saanut. eli pakopuoli ahdistaa kovilla paineilla joka tapauksessa ellei sitten laita erillistä ulkoista hukkaporttia niinkun itse tein  ::)

EDIT: niin ja proturbon sälli tuumas että 19T ahtimella 8venttiilisestä koneesta 280hv on aika lailla maksimi ilman ulkoista hukkaporttia pakolämmöt ja paineet kasvaa siinä vaiheessa jo niin kovasti...  ;)

jossain siinä 800e tuntumassa pyörii hinta halvempi kuitenkin kuin hankkia uusi 19T ahdin, kysyminen ei maksa mitään suosittelen kysymään sieltä saa apua kyllä ja saa kysellä tyhmiä neuvoo kyllä asiantuntevasti.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2012, 09:57:50 kirjoittanut Niksa »

Poissa J.Rahkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
V40 D2 -17
Scania R -14

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #12 : 11.10.2012, 17:03:19 »
n 2500rpm kohdalla herää 19T ja 3000 jälkeen 1.2bar.... pikku mitsussa vakiona #6 pakopesä ja #7 isompaa ei muistaakseni mitsuun saanut. eli pakopuoli ahdistaa kovilla paineilla joka tapauksessa ellei sitten laita erillistä ulkoista hukkaporttia niinkun itse tein  ::)

EDIT: niin ja proturbon sälli tuumas että 19T ahtimella 8venttiilisestä koneesta 280hv on aika lailla maksimi ilman ulkoista hukkaporttia pakolämmöt ja paineet kasvaa siinä vaiheessa jo niin kovasti...  ;)

jossain siinä 800e tuntumassa pyörii hinta halvempi kuitenkin kuin hankkia uusi 19T ahdin, kysyminen ei maksa mitään suosittelen kysymään sieltä saa apua kyllä ja saa kysellä tyhmiä neuvoo kyllä asiantuntevasti.

Olikohan JuHaUlla ulkoinen susiportti siinä yksilössä josta penkitettiin 287hv 15Gllä, 1.4 bar paineilla?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #13 : 11.10.2012, 19:01:20 »
Olikohan JuHaUlla ulkoinen susiportti siinä yksilössä josta penkitettiin 287hv 15Gllä, 1.4 bar paineilla?

Ei sillä kuulemma ollut :juhau:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 230ft ja turbo paskana mitä tilalle suositelkaa!!
« Vastaus #14 : 12.10.2012, 00:56:18 »
Ei sillä kuulemma ollut :juhau:

Ajatus oli tärkein, ei se kenen auto oli  :juhau:
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Samppasport  Futurez