Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Jore - 26.03.2012, 16:14:50
-
Joooo, foorumia tullu selailtua jo jonkun aikaa joten enköhän tästä uskalla tänne topikin pistää pystyyn.
Elikkä syksyllä ensimmäiseksi omaksi autoksi tuli ostettua tommonen viimestä vuosimallia oleva volvo b230ft koneella ja m90 laatikolla tietenkin!
Kajaanista voi autoa bongailla :hello:
Tekniikka puolella on tällähetkellä:
19t ahtimena
3" putki yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella
Kevennetty ja sorvattu pottapyörä sopimaan sachsin SRE -712 loppuselle asetelmalle
Boschin ns vihreet suuttimet -968 loppunen
3" putkeen sovitettu imm jonka jatkeena vaparisuodatin
Tulossa alucooleri ja joku vähän parempi nokka-akseli.
Sisätilat vakiot. Siistissä kunnossa olevat puolinahkapenkit ja muutenkin alkuperäinen lukuunottamatta ahtopainemittaria.
Hifi puolta tullut kanssa vähän päiviteltyä.
Edessä rainbow erkkasarja ja hattuhyllyllä rainbowin 6x9 koaksiaalit. Peräkontissa subwooferina rainbow hammer.
Etu ja takakaiuttimia ohjaa rainbow beat4 vahvistin ja subbarille oli joku ground zero, mallia en muista.
Soittimena kenwoodin kdc 6051.
Ulkoapäin aikalailla vakio. Maskin kromikehys on maalattu nykyään mustaksi.
Suunnitelmissa vielä pientä madallusta ja bilsteinit joka kulmaan, kunnon vanteet (mk18 päällimmäisenä mielessä), 850 "ärrälippa" peräkontin päälle.
Ja pari kuvaakin nähtäväksi ;)
(http://img705.imageshack.us/img705/5921/volvo263123.jpg)
(http://img832.imageshack.us/img832/4081/volvo26312.jpg)
(http://img27.imageshack.us/img27/1033/volvo263122.jpg)
-
Siistiltä näyttää kuvissa, onko sisustuskin pysynyt hyvänä? 8)
-
kyllä se hienolta näyttää! :o
-
Kappas, siistin näköinen peli! Madallusta ja jotkut sopivat vanteet alle niin vielä paljon maukkaampi. ;)
-
joo vois sanoa että virheetön,ja toi väri,ei kyllä naarmut näy! :2funny:
-
Tummennukset pois O0
-
Todella siistin näköinen laitos! Tykkään! S*
-
Tummennukset pois O0
Joo ja maskin reunat mustaksi tai korinväriin. -H-
Makuasia tietysti mutta... ;)
-
(http://img268.imageshack.us/img268/6546/simojousi.jpg)
Jouset tosiaan sain motonetistä, noita olisi tarkotus lyhentää sopivasti näin alkuun!
Pääpaino kuvassa tietenkin jousilla vaikka kissa päänsä jokapaikkaan työntääkin :buck2:
Sisustakin on perus siistissä kunnossa ilman repeytymiä ja reikiä, kulumaa tietenkin näkyy kun mittarissa 340 tuhatta!
Ja noita tummennuksien poisottoa mietin itseasiassa jo talvella. Kattelee nyt vielä kesällä lähteekö ne vai jääkö.
Kesävanteiden virkaa toimittaa ainakin vielä alkuperäiset volvon Auriga vanteet.
-
siisti auto! itsellä o samanlainen, mut vähän muutoksia tehty ;)
http://reed.kuvat.fi/kuvat/415217_3595760456387_1344726046_3418344_1730442850_o.jpg
-
Tuli koulussa vaihettua eilisen ja tämänpäivän aikana kampiakselin etustefa kun tuntui vähän vuotavan, samalla vaihtui jakopään hilut ja apulaitehihnat, myös moottoriöljyt ja suodattimen vaihdoin :)
Aikasemmin pistin nuo jousetki kiinni kesärenkaiden kanssa, 1.5kierrosta otin pois. Eteen meni diisselin jouset ja taakse farkun kuormajouset.
Ihan niin paljoa ei auto tippunut kun olisin halunnut. Täytyy ottaa vähän lisää kohan saa iskarit hommattua (katellu bilstein / koni ?)
Putkeekin miettiny ja varmaan JT:n 3" putki ahtimelta taaksepäin tulee kesällä.
Tossapa vielä kuva vähän matalampana kesävanteilla :pomo:
(http://img832.imageshack.us/img832/6144/volvokevt1843.jpg)
-
Näyttää hyvältä. O0
-
oottelppa parikuukautta ni se tippuu vielä vähäsen. näin teki oma ku deekun jouset laitoin. -2 kiekkaa ja pohjaanlyöntikumista 2 palloa kans pois sitten.
alkuun oli 35 cm kaareen ja nyt on 33,5 cm kaareen.
-
Tuli taas pestyä ja hirvitarrat liimasin vilkkujen alapuolelle. Otin samalla sisustasta pari kuvaa jotta näkyy missä kunnossa pysynyt.
Ja koska ikinä ei ole liikaa kuvia! :)
(http://img692.imageshack.us/img692/5107/volvo234a.jpg)
(http://img571.imageshack.us/img571/3296/volvosisusta.jpg)
(http://img16.imageshack.us/img16/5599/volvopenkki.jpg)
Pitää kesällä vielä käydä koko sisusta läpi vesipesu imurilla niin luulisi penkeistä ja matoista irtoavan likaa..
-
Vahattuna autoglymin aineilla ja sisustan pesin vesipesuimurilla.
Lähti ihan kauheasti likaa ja muuta möhnää vaikka ne ei kovin likasilta päällepäin näyttäneetkään!
Ihan mustaa oli se vesi pesun jälkeen, mutta kyllä nyt kelpaa ajella taas. :pomo:
Vetokoukkukin lähti perältä pois.
(http://i.imgur.com/MVWKB.jpg)
(http://i.imgur.com/DVM8R.jpg)
(http://i.imgur.com/fkdLV.jpg)
-
Kytkinhän tästä vehkeestä alkoi luistamaan.. :-\
Viikko sitten vaihdoin sachsin SRE -712 loppusen asetelman ja uuden levyn ja painelaakerin. Tuli vähän jämäkämmän tuntonen ja ei pitäis luistaa heti. Samalla vaihtui kampiakselin takastefa, alkuperäinen tietenkin.
Suunnitellu myös Ocean MK18 vanteita tähän. Ensi kevään juttuja tosin !
Ja kesäfiilistely kuva S*
(http://i.imgur.com/VJRI0.jpg)
-
Komea vehje :)
-
On se komea. O0 Itsellä on saman värinen ja samaa vuosikertaa edustava 940. Olisit vaan pitänyt vetokoukun siinä, on hyvä vetoauto. :nohnoh
-
Suunnitellu myös Ocean MK18 vanteita tähän. Ensi kevään juttuja tosin !
Jos ensi keväänä noita oikeen vakavissasi suunnittelet niin katsotaan josko itsellä olis taloudellinen tilanne sellainen että samalla rahdilla ne sais hommattua. :pomo:
-
Vetokoukulle ei oikein tarvetta ole tuossa! Jos jotain vetää täytyy nii pakulla onnistuu.
Jos ensi keväänä noita oikeen vakavissasi suunnittelet niin katsotaan josko itsellä olis taloudellinen tilanne sellainen että samalla rahdilla ne sais hommattua. :pomo:
Ja tosiaan jotku vanteet tähän olisi tarkotus ostaa ensi kesäksi, nuo MK18 nyt päällimmäisenä mielessä vaan pitää sitä vielä ihmetellä ja tutkailla mitä kautta ne saisi helpoiten suomeen..
Tuli konehuonettaki vähän puhisteltua ja kiilloteltua vaikka ei se paljoo likaa ollut kerännytkään sen jälkeen kun keväällä pesin liuottimella ja painepesurilla. :pomo:
(http://i.imgur.com/7A0qf.jpg)
-
Suunnitellu myös Ocean MK18 vanteita tähän. Ensi kevään juttuja tosin !
Ja kesäfiilistely kuva S*
(http://i.imgur.com/VJRI0.jpg)
On nuo Aurigat niiiin hienot S* Itse en pistäisi Oceaneja tähän, mutta se on sinun päätettävissäsi
-
Pitäsköhän tätäkin päivittää välillä.
Autoa on vähän piristelty taas. 19T, 3" putkistoo, isompaa suutinta ja muuta mukavaa. Kyllähän se laatikko vähän rivakammin nyt liikahtaa. :pomo:
Pitää joku päivä ottaa kuvaa.
-
(http://i.imgur.com/iC2bc.jpg)
Tommonen ulostulo nykyään. 3" Rosteri mutkasta tehty. Vaikutteita otettu naapurimaan puolelta missä noita näkyy paljonkin olevan, Miellyttää omaa silmää enemmän kun suora ulostulo!
Talvivanteetkin meni alle. Rumat ovat niinkuin kesävanteetkin, josko ensi vuodeksi parannusta tuohon suuntaan. Kesärenkaista 2kpl alkaa yllättäen olla aika sliksit ::)
-
On kyllä asiallisen näkönen. Tuo on kyllä tosi että ku tekee sisusta pesun ni lähtee sieltä sitä moskaa vaan yllättävän paljon. Jt Tuningilta muuten saa noita "Diesel" mallin putken päitä tilattua.
Pidähän auto siistissä kunnossa, noita ysejä kun enää harvoin näkee siistejä. Kaikki on yleensä pilattu ropeltamalla mitä noita on tullut nähtyä.
-
Tummennukset pois O0
Tätä kohtaa en oikein sisäistänyt. Miksi ottaa noin hillityt ja kurtuttomat kalvot pois? Omasta mielestä pitäsi laittaa vielä haaleat kalvot eteenkin niin olisi tasapainoisemman näköinen. :)
-
Tätä kohtaa en oikein sisäistänyt. Miksi ottaa noin hillityt ja kurtuttomat kalvot pois? Omasta mielestä pitäsi laittaa vielä haaleat kalvot eteenkin niin olisi tasapainoisemman näköinen. :)
Koska näyttää hienommalta ilman ;) Ehkä vaaleammat kalvot vois passatakki, mutta ei tuollaiset jätesäkit :pomo:
-
Nuo on aika tummat joo, meinasin kesällä repiä pois vaan ei saanut aikaseksi. Hyvin ne on joku joskus tehnyt. Jos eteen tulisi kalvot nii pitäs vaihtaa nuokin haaleempaan.
Ehkä ens keväällä kaikki pois kun vaihtuu vanteet ja tulee ärrälippa kontin päälle. Alaspäinkin on tarkotus mennä ???
Hifipuoltakin tuli päiviteltyä. Voisin tuota eka sivun viestiä muokata vähän, näkee missä mennään.
-
On komea 940! Minun mielestä hillitympi madallus sopii kantti-Volvoihin, koska ovat kuitenkin edustusautoja ;).
No, mutta kukin tekee mitä halajaa.
-
Konehuone kiiltää, kuin papin kulli. :o
Erittäin hieno!
-
On komea 940! Minun mielestä hillitympi madallus sopii kantti-Volvoihin, koska ovat kuitenkin edustusautoja ;).
No, mutta kukin tekee mitä halajaa.
Ehkä hillitympi madallus... Nyt tuo on muuttunu citymaasturista henkilöautoksi 1.5kiekkaa katkotuilla jousilla :buck2:
Näkeepi ensi kesänä miten paljon sitä saa vielä tiputtaa kun vannevalintakaan ei ihan päivänselvä ole (ruotsinkielentaito on lähellä nollaa niin pitäisi hommata joku tulkki jos mk18 tilailemassa keväällä)
Konehuone pesty 2 kertaa vaan kesällä, vahattu ja kiillotettu kerran.
Pysyiskin käyttöautossa yhtä puhtaana kuin kuvassa kun ajoa tulee oli 20cm loskaa tai ei ::)
-
Ehkä hillitympi madallus... Nyt tuo on muuttunu citymaasturista henkilöautoksi 1.5kiekkaa katkotuilla jousilla :buck2:
Näkeepi ensi kesänä miten paljon sitä saa vielä tiputtaa kun vannevalintakaan ei ihan päivänselvä ole (ruotsinkielentaito on lähellä nollaa niin pitäisi hommata joku tulkki jos mk18 tilailemassa keväällä)
Konehuone pesty 2 kertaa vaan kesällä, vahattu ja kiillotettu kerran.
Pysyiskin käyttöautossa yhtä puhtaana kuin kuvassa kun ajoa tulee oli 20cm loskaa tai ei ::)
Jos tilaat ne valssit niin saa madaltaa aika reilustikkin, ei oo hyvän näköinen jos kaaren ja renkaan väliin pään voi työntää. Multa saat privalla sen jäppisen osoitteen keltä vanteita saa jos tarvit ja hoituu myös englanniksi asia, ruotsinkieli ei välttämätön.
-
Tästä lähti jo perjantai illan kunniaksi puol kierrosta jousista lisää pois, enempää ei uskaltanut vielä.
Keväällä bilsteiniä ja hierotaan korkeus kohilleen. Korkeehan se on vieläkin, 2 kierrosta nyt hävinnyt jousista :nohnoh
Ja varmaan saat privaa noista vanteistä kohan aurinko alkaa taas näkymään keväällä.
-
oioi S*
-
(http://i.imgur.com/OjHMg.jpg)
(http://i.imgur.com/46oG6.jpg)
(http://i.imgur.com/jKcHX.jpg)
Mitään uutta ihmeellistä ei ole tapahtunut, kohta öljynvaihdon aika. Samalla pitäisi ahtimen lohkon puolen öljynpaluu tiivistää paremmaksi, tuntuu vuotavan (vissiin aika yleistä näissä) ::)
Ledejä ja xenoneita tuli vähän joka puolelle ,pitäis koittaa pimeellä ottaa kuvaa esim sisustan valoista ja pakkivaloista. Nyt näkee peruuttaa..
Auto toimii edelleen mahtavasti niinkuin pitääkin, Mitään vikaa ei ole ollut ja autolla on ajettu niinkuin näillä kuuluukin!
Mietin vähän etulasienkin tummennusta, tai kaikki pois. En osannut vielä päättää, ehkä kokeilen ekana etulasitkin tummaksi kun se on helpompaa nyt kun takana on jo tummaa :pomo:
-
Sehä näyttää iha autolta jo!! ;)
-
Yllättävän edustavan (diplomaatin) näköinen kulkine nuo Pholukset (Pholus) alla. Tämä ei siis ollut mikään negatiivinen kommentti, vaan on mielestäni hyvinkin hillityn näköinen noin "talvi-lookissa". Aika sleeper, moni katsoo äkkiä, että perus nuhainen pappa-Volvo (siis vaikka vapari 2 tai 2.3 litraa)... :)
-
Nyt rupee oleen maavara kohdallaan. S*
-
Nyt rupee oleen maavara kohdallaan. S*
Kyllä siinä vielä varaa on. -H-
Ei, vaan näissä pitää olla vanteisiin sopiva madallus. Esim, jos perus peltivanteilla lasketaan maha maata vasten niin kylläpä näyttää ankealle ja tyhmälle, kun vanteet on jossain siellä kaaren uumenissa. :idiot2:
-
pirun nättiä ja helemee!! :P .. mistä noita kirkkaita takavilkkuja saa?
-
Suunnitelmat muuttuu, taitaa jäädä taas myöhemmälle vanteiden ja alustan laitto kun kauhee mopokuume yllätti. Pitää vissiin koittaa laannuttaa sitä hommaamalla joku pyörä kesäksi :buck2:
Mutta ite asiaan, volvo menee kohtapuoliin maalaukseen, konepelti, etulokarit ja lamppujen allaolevat peitelätkät ois tarkotus maalauttaa. Konepellistä lähti lakkaa parista pienestä alueelta ja muutenki siinä on hirveenä kivenisku jälkee. Etulokarit saanu kans hirveen kivisuihkun päällensä joten ajattelin että ne menee siinä samalla.
Sittenhän kauhee myllytys ja kiillotus koittaa tehä loppu autolle..
Ainiin, tulihan tällä radallaki pyörähdettyä paltamossa jääratapäivillä, noi vakio iskarit on jotain aika hirveetä ajaa pienissä möykyissä :2funny: Tais olla katsojilla yhtä hauskaa kun meillä autossa istuneilla, ihme pomppulinna meininkiä. Eiköhän siihen jotain parannusta koiteta hakee iskareilla myöhempänä kesällä.
pirun nättiä ja helemee!! :P .. mistä noita kirkkaita takavilkkuja saa?
Eiköhän niitä wetteriltä saa. Uudesta astihan nuo on tässä ollut.
-
Nyt ois keula maalautettu uusiks. Meni siis konepelti, kummatki lokarit ja puskurin päällä oleva lista+lamppujen alalistat.
Lähti ne kiveniskut ja ei enää lentele lakan palasia ku pesee 8)
-
(http://i.imgur.com/jiTHapp.jpg)
Tommoset tuli napattua tänään mukaan kesäksi. 18x8 Nebulat siis kyseessä.
Spacerit tarttis vielä jostain hommata :pomo:
-
Hienot vanteet, mutta taitaa olla kuitenkin replicat?
Aidoissa lukee ulkokehällä, venttiiliä vastapäätä BBS.
-
Hienot vanteet...
Komppia, näyttää varmasti hyvältä eikä ole se ihan tavallisin valinta takavetoon! O0
-
Jep, ei noi aidot oo. Ei kyllä ollut aitojen eikä ihan uusien hintasetkaan :hello:
Toinen vaihtoehto ois ollu jo pitkään mielessä olleet mk18 mutta niitäkin tuntuu olevan ruotsissa kohta jo vähintää joka toisessa kanttivolvossa, näitä ei taida kovin paljoo takavedoissa olla joten menin sillä. Halvemmaksikin tuli ja löytyi ihan suomen maalta.
Jarrusatulat pitää maalata kans kohan spacerit saan jostain käsiini jotta päästään kesärengas keli avaamaan. Värin näätte sitten kuvista ;)
-
Spacerit saapui blingfactoryltä. Edessä 25mm ja takana 30mm per puoli.
(http://i.imgur.com/SUJ4lmp.jpg)
Sit säästetään taas hetki jotta saadaan iskarit vaihdettua parempaan. Samalla matalammaksi pitäsi vähän päästä.
Kuvassa näkyy myös hirvitarroista tehty koriste peilissä kiikkumassa. 2 linssitarraa liimattu yhteen ja se heilumaan tohon.
:)
-
Nehän sopiikin mukavasti 9satkun alle :)
-
Jumaleissöni noi sopii hyvin ysisatasee. S*
-
Toi olis tosi komee kun ei näyttäsi noin kasaan lysähtäneen ryhdittömältä :hello: joku 3-4cm ylöspäi ja addon helmat ni ai että 8)
-
Hyvännäköne, pikkase vois joka kulmasta laskea, mutta erittäin hyvä noinkin.
-
Ei tätä nyt ylöspäin enää olla nostamassa 8)
Add on lärpättimiä ois tarkotus tässä kesän aikana kans saada käsiini jostain, etupuskuriin se lippa. Ja sitten ne vähän hillitymmät helmat. Ja jos sen 850R lipan sais kontin päälle kans.
Kaariin pitää tehä vähän tilaa lisää. Meinaa vähän raapia jyrkemmissä pateissa jos menee liian kovaa, edestä raapiiki sit melkei koko ajan. Pitää napata sisälokarista palanen pois ja kattoo pitääkö pokkaukselle tehä kans jotai.
-
Kaariin pitää tehä vähän tilaa lisää. Meinaa vähän raapia jyrkemmissä pateissa jos menee liian kovaa, edestä raapiiki sit melkei koko ajan. Pitää napata sisälokarista palanen pois ja kattoo pitääkö pokkaukselle tehä kans jotai.
Eteen tuli nätisti tilaa ku nappas sisälokarista pikku siivun poies. Takaa tuli mankeloitua pokkausta sisäänpäin.
Ei raavi enään, matalammaksi siis? ::)
Jarrusatulat sain myös joutessani maalattua (keltasella tottakai), herkisteltyä liukutapit ja taakse meni alkuperäset jarrupalat.
-
(http://i.imgur.com/Iw3cwdP.jpg)
(http://i.imgur.com/8HluC5l.jpg)
Pari uudempaa kuvaa vanteilla ja keltasilla satuloilla.
Myllyä sais näyttää pikkuhiljaa tällekkin autolle :-\
-
Onse hieno O0
Sopiva stance!
-
::)
ei mulla muuta :D
-
Hienolta näyttää. :)
Ps. Itse en kyllä tuosta enää kauheasti madaltaisi, koska tuosta alaspäin ajo-ominaisuudet kärsisi selvästi, jos auton tahtoo pitää siis ympärivuotisena käyttäautona. Mutta tosiaan sun auto, niin tee mitä haluat. :hello:
-
Ps. Itse en kyllä tuosta enää kauheasti madaltaisi, koska tuosta alaspäin ajo-ominaisuudet kärsisi selvästi, jos auton tahtoo pitää siis ympärivuotisena käyttäautona. Mutta tosiaan sun auto, niin tee mitä haluat. :hello:
Tää itseasiassa tippu jo vähän verrattuna tohon sivun ylimpään kuvaan :hello: Mennään näin vähän aikaa.
Kysäsin paikallisesta varaosapuljusta bilsteinejä. Ei näkyny heidän koneella kun b4. Tarttee alkaa metästämään netistä niitä.
Keltasia koneja kysäsin kans eri puljusta mut hintaaki ois ollu melkein 3kertaa auton ostohinnan joka kulmaan...
En taida kehata noi paljoa panostaa tälläseen koulu/työ/kauppa kulkineeseen jos bilsteinejä saa satkun pintaan/kpl.
-
(http://i.imgur.com/TEQTnjI.jpg)
Naapurimaasta tuli paketti ::)
Tarkotus oisi viikonlopun aikana koittaa saada ainakin cooleri paikalleen..
850ärrän kontin lippaa on kans koitettu maalata kohta 2 kuukautta. Ekat 2 maalipurkkia ei kuivunu yli 2 viikossakaan, piti kaapia maalit poijes. Nyt sitte lakka alko kiehumaan. Jos ei saa hiomalla ja myllyttämällä minkään näköstä nii pitääkait se kohta pätkiä palasiks ja pistää piha roskikseen :buck2:
-
Vetäse hiilarikalvolla. Mää tein niin. :P
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/23062012249.jpg)
-
Pistäppä sitten coolerin asennuksesta pari kuvaa, vaikka eikö tuo ole bolt on ???
Samaa tilausta olen itsekkin miettinyt.
-
(http://i.imgur.com/1pQVy1e.jpg)
Ekana suhin vähän mattamustaa.
(http://i.imgur.com/rIVeTf1.jpg)
Sitten alko leikkaaminen ja väänteleminen, ei tuo ihan bolt on näyttänyt olevan.
(http://i.imgur.com/ZbiakfK.jpg)
Siinä jo autossa kiinni, puuttuu vielä syylärin yläpidikkeet, joutui syyläriä vähän taaksepäin siirtämään.
Coolerista joutuu muokkaamaan syylärin ja ilmastoinnin kennon kiinnikkeitä poraamalla ja taittelemalla ja leikkelemällä. Näin sen sai ainakin paremmin istumaan tuonne vakiopaikalle.
-
Hyvältä näyttää tämä peli. :pomo: Korkeus on kyllä just kohillaan ja vanteet on kivan pirteet.
Toi väläri päivitys on kyllä aivan ehoton, voin lämpimästi suositella, tuommonen siinä olis pitäny olla jo tehtaalta lähtiessään.
Itte rälläköin vaan tarpeeksi niitä uuden välärin alakiinnikkeitä ja sain sen istumaan alemmas, niin kävi ihan niille vakiojäähyn
kannakkeille istumaan.
-
Alkanu himottamaa facelift 960/s90 keulaswappi tähän.. :idiot2:
Saa nyt nähdä kehtaako ja raskiiko sitä alkaa laittamaan. Lokasuojia pitää kait vähän muokata siitä tuulilasin alareunasta, kun 960:sessähän menee konepelti koko matkalta kun taas näissä on se välipelti siinä lasin ja konepeiton välissä. Mitenhä sitte umpioiden ja puskurin kanssa. Riittääköhän siihen uudet kiinnikkeet vai joutuuko sinne kaikki pellit taittamaan uusiksi?
Äkkiseltään ei pitäsi olla kovin suuria eroja niiden kohdalla mitä kaverin 960 vertailin.
-
Alkanu himottamaa facelift 960/s90 keulaswappi tähän.. :idiot2:
Saa nyt nähdä kehtaako ja raskiiko sitä alkaa laittamaan. Lokasuojia pitää kait vähän muokata siitä tuulilasin alareunasta, kun 960:sessähän menee konepelti koko matkalta kun taas näissä on se välipelti siinä lasin ja konepeiton välissä. Mitenhä sitte umpioiden ja puskurin kanssa. Riittääköhän siihen uudet kiinnikkeet vai joutuuko sinne kaikki pellit taittamaan uusiksi?
Äkkiseltään ei pitäsi olla kovin suuria eroja niiden kohdalla mitä kaverin 960 vertailin.
älä tee sitä! :D
kyllä tässä 940 omassa keulassa on vaan sitä jotain. pidä se ;)
-
Tuli ostettua keltaset konit tähän. Ens viikolla pitäs olla takaiskarit mulla ja etuiskarit tulee myöhemmin kun ei ollut maahantuojan varastossa.
Jospa niillä saisi vähän paremmaksi ajettavuutta. :pomo:
-
Alkanu himottamaa facelift 960/s90 keulaswappi tähän.. :idiot2:
Saa nyt nähdä kehtaako ja raskiiko sitä alkaa laittamaan. Lokasuojia pitää kait vähän muokata siitä tuulilasin alareunasta, kun 960:sessähän menee konepelti koko matkalta kun taas näissä on se välipelti siinä lasin ja konepeiton välissä. Mitenhä sitte umpioiden ja puskurin kanssa. Riittääköhän siihen uudet kiinnikkeet vai joutuuko sinne kaikki pellit taittamaan uusiksi?
Äkkiseltään ei pitäsi olla kovin suuria eroja niiden kohdalla mitä kaverin 960 vertailin.
Mulla löytyy 960 4 kpl. ovia ovipahveineen ja keula. Ollut kiinni 940 aikasemmin. Runkoaisojen päät sun pitää siihen suunnitella ja ottaa samalla törmäysiskarit kuikkaan... Orggis konepelti jää paikalleen... Näin ainakin mulla...
-
Nyt on konit ollu takana pari päivää jo 8)
On huomattavasti fiksumpi toi takapää nyt, ja nyt huomaa miten löysä tuo keulakin on. Konit sinnekkin tulossa, ne vaan piti tehdastilauksena tilata nii meni vähän pitempään.
Entiset iskarit ei vaimentanutkaan enään yhtään mihinkään suuntaan, melekosta kyytiä oli pelkillä jousilla ku ilmassa hyppii melkei hiastetöyssyn jälkeen.
Ainiin, 850ärrälippakin viety maalarille ::)
-
(http://i.imgur.com/3T9v2fa.jpg)
Alko tympimään hidastetöyssyistä ajelu matalammalla autolla nii päätin vähän korottaa volvoa samalla kun eteenki meni ne konin keltaset. ::)
-
Nyt vielä 15" vanteet niin sehän on siinä. Meinaatko tosiaan jättää sen tuommoseks?
-
tästähän se riemu varmasti repeää kun on vakio korkuinen :D
-
Kuinka paljon paksumpi on tuo alumiininen välijäähdytin, verrattuna vakioon? Vai oliko ne samoissa mitoissa. ???
-
Kuinka paljon paksumpi on tuo alumiininen välijäähdytin, verrattuna vakioon? Vai oliko ne samoissa mitoissa. ???
Oliskohan ollut kenno vakiossa 35mm, ja tossa KL-Racingin cuulerissa 60mm, päädyt about saman paksuset molemmissa paksuimmalta kohdalta, ~60mm(vakiossa muovipäädyt, niissä semmonen huuli, jonka kohdalta on 60mm paksu). Yläpään pelti, joihin tulee ilmastoinnin kenno eteen, ja syyläri taakse, oli hieman isompi kuin vakiossa, ja niin pitää ollakkin, jotta cuuleri mahtui kennon osalta paikalleen. Tästä syystä syyläri tulee hieman takakenoon. :)
e. komea volvo btw, tämä topic oli yksi syy, jonka takia itekkin ostin tuon KL-Racingin välijäähyn!
-
(http://i.imgur.com/3T9v2fa.jpg)
Alko tympimään hidastetöyssyistä ajelu matalammalla autolla nii päätin vähän korottaa volvoa samalla kun eteenki meni ne konin keltaset. ::)
No mutta tämän näyttää jo ihan autolta O0
-
No mutta tämän näyttää jo ihan autolta O0
Kompattava O0
-
Noniin palataas takas maanpinnalle. Auto on siis leimattu huomatuksitta tuossa pari kuukautta sitten.
Pieni nestevuoto paikattuna. Vaihtui vesipumppu, termostaatti ja lohkolämppärin vastus. Ei vuoda enään :pomo:
Alustakin alkaa olla jo ihan kohtalainen ajaa, edessä ja takana siis jäykkyyssääjettävät Konit.
Tuli myös tälle talvelle vähän kokeilumielessä hommattua pinnoitetut nastarenkaat. Lunta vaan ei ole vielä näkynyt niin ei osaa sanoa vielä tekeekö niillä mitään... Onpahan ainakin vähän fiksummilla vanteilla tämä talvi mitä aikaisemmat. Myöskin sain tuon 850R takalipan vihdoin autoon asti.
(http://i.imgur.com/wEcBdYi.jpg)
(http://i.imgur.com/NCxegKu.jpg)
Pari kuvaa talvilookista.
Vanteet on hirveen sisällä, piti napata spacerit pojes aurigojen välistä kun ei taida muuten pysyä kaarissa maalit talvea :2funny:
-
Oikein on hieno.
-
Tuli tuossa väsäiltyä tuo kl-racingiltä tullu diisselipönttö kiinni. Samalla tuli lisäksi 1 pienempi vaimennin alkuperäiseen paikkaan ennen akselia.
Pitänee paremmalla ilmalla käydä enemmän kuvaamassa puhtaampaa autoa. Nyt tuli vaan nopeesti huuhtastua ja kotipihalla tällänen foto.
(http://i.imgur.com/igr8Tyk.jpg)
-
Vähän lisää valotehoa tuli nypättyä keulalle näin pimeiden talvi iltojen iloksi. Bilteman 9" pyöreät valot asentelin paikalleen. Sisällä on ollu joku katkasija missä sumuvalon kuva virtalukon ja lämmönsäätimien välissä. Mitään tästä katkasijasta ei ole ikinä tapahtunut ja joku entinen omistaja oli kytkenyt siihen jotai puuhapiuhaa missä ei kulkenut mitään mihinkään suuntaan. Nyppäsin ne johot pojes ja kytkin nuo lisäpitkät että voi halutessa sammuttaa tuosta katkaisijasta.
Kyllähän noilla nyt vähän paremmin näkee pimeässä :sundaydriver:
(http://i.imgur.com/w4eqHHX.jpg)
-
Täällä ei ihmeempää oo tapahtunut, käyttökulkineena toiminut niinkuin pitää, myös leimattu viimeviikolla täysin huomautuksitta niinkuin pitääkin ;)
Mutta itse asiaan.. Tuli hommailtua tästä pikku projektin tynkä itselleni, nimittäin tähän tulee kuin tuleekin nyt facelift 960 keulan osat ja muut. On se vaan omaan silmään paljon fiksumman näköinen. Elikkä haettiin tossa kaverin kanssa tommonen -95 960 3.0 tekniikalla, josta itselle jää ainakin ulkonäköön vaadittavat osat..
Tällä swapilla nyt ei kaamea kiire ole mutta tarkoitus olisi lähiviikkojen aikana ainakin alkaa sovittelemaan osia paikalleen, talvea vasten vetelen ovet ja lokasuojat ruiskulla auton väriin ja luultavasti myöhemmin tulee ylimaalautettua jollain muulla värillä. Ylimaalaus jos tulee niin vasta myöhemmin, kun tekniikkapuolen suunnitelmat toteutuvat joko tähän tai johonkin muuhun vermeeseen.
(http://i.imgur.com/QXvc5mw.jpg)
Pakko lainata vielä tähän tämä toisesta topikista bongattu teksti.
Kai tästä sit tulee vitsikkäästi Joren ahettu nokkamuki S*
Muutenkin uusikeulainen 960 on suhteettoman näköinen, kun etupää on niin "siro" ja takapää kauhean paksu ja muhku. Takaspoileri lisää takapään muhkuutta entisestään ja nyt tätä ominaisuutta on korostettu vielä lisää laittamalla taakse ylisuuret renkaat. Tulee mieleen lähinnä sellainen lasten nokkamuki, mikä nousee aina itsestään pystyyn, kun sen yrittää kaataa :D
-
Innostuin sit jo tänään vähän alottelemaan tätä. Nypläilin kuuskympistä puskurin palkkeineen, lokasuojat ja valot ja muuta pientä pois.
Myös 940 lokasuojasta on jo kulmapala hommattu toiselle puolelle, toisen puolen lokasuoja pitäisi vielä hommata mistä sen saa leikeltyä.
En nimittäin taida raskia oman auton lokasuoja peltejä alkaa rälläkällä pilkkomaan, kun ovat kumminkin vielä suorat ja maalattu vasta uusiksi. :P
(http://i.imgur.com/0JJa3PP.jpg)
-
Mulla on ysin lokarit jemmassa. Kaaresta ruostuneet joka ei tuossa haittaa. Ootko konepeltiä hävittämässä?.
-
Katos perhanaa, minun entinen 960 :D
-
Tänään sain vähän edistystä aikaan tämän kanssa. Lokasuojat oisi kittausta vaille maalauskunnossa jo ???
Tästä kuvasta näkyy vähän miksi nuo tuulilasin kulmat pitää tehä uusiksi. Pelti lähtee siis kohoamaan ylöspäin ja jäisi isot kolot lasin väliin.
(http://i.imgur.com/1UeJ3Uv.jpg)
Tossa taas saman puolen lokasuojaan hitsattuna 940 lokasuojan palanen.
(http://i.imgur.com/GhuPkUY.jpg)
Ja tässä näkyy kumpikin tehtynä.
(http://i.imgur.com/1k5dtqj.jpg)
Eivät ole kuvissa vielä yhdelläkään pultilla kiinni tönäsin vaan sinnepäin kuvaa varten :hello:
Nyt ne kaipaa tosiaan vielä kittausta, hiomista ja maalauksen.
Jatketaan tästä puskurin kiinnityksen rakentamisella, jää siis ilman muokkausta melkein 10cm liian paljon eteenpäin..
Pahoittelen huonoja kuvia, kännykällä ei mahtavia saa ja järkkäri eijoo mukana ::)
-
Maaaaaalia huutaa kohta! :P
(http://i.imgur.com/4wMNwKL.jpg)
Valojen kytkemistä. 960 johtosarjasta otin alkuperäset liittimet umpioille ja muille valoille. Muuten on valot kytketty paitsi sumuvaloja en vielä kytkenut. Luultavasti pientä kalvoa tulossa umpioihin ja sumareihin.
Sitten luultavammin sovitan myös 960 helmamuovit ja kuraläpät paikoilleen.. Näyttääpi "hieman" fiksummalta mitä 940 ilman mitään muoveja kun helma pakenee auton alle heti oven alta. Voi olla myöhemmässä vaiheessa vielä add-on helmat tulossa (se tasaisempi malli, ei se spiraalin takapäässä tekevä tuninkimalli).. Mutta mennään alkuun tolla 960 helmalla. :pomo:
(http://i.imgur.com/a5zFZyf.jpg)
Sit uskaltauduin jo käymään pikku lenkin ajamassa. Valojen suuntausta kävin kattomassa ja kysäsin maalarilta hintaa. Taitaa mennä suoraan maalaukseen, enkä itse lähde edes tähän kokeilemaan. Tuleepaha kerralla fiksu eikä itse opeteltu.
(http://i.imgur.com/wcVLT1P.jpg)
(http://i.imgur.com/C04ZHQj.jpg)
Näillä eväillä. Mietinnässä vielä vaihdanko koko 960 ovet vai pistääkö omiin oviin 960 mallin listat. Luovuttaja auton ovipahvit ainakin aika rajussa kunnossa.. Ainiin, ja myös etupuskuriin suunnitteilla add-on lippa. Takapuskuria ei vielä sedanista ole, eikä kilventausta levyä. Kun tuo farkun takapuskuri on ns "matalampi" mitä sedanin.
-
Elikkä haettiin tossa kaverin kanssa tommonen -95 960 3.0 tekniikalla, josta itselle jää ainakin ulkonäköön vaadittavat osat..
Mitäs lopuille osille tapahtuu?
-
Hankit tuolle farkulle kylkipellit+puskurin ja valot ja pistät kuntoon :)
-
Osiks tuo farkku ja loput paaliin.
Mulle voi tarjota takapuskuria jos ylimääräinen, YV:llä.
-
Osiks ja paaliin jos ei kukaan ilmoittaudu hakemaan koko koppaa ::)
Kaverille menee tekniikka ja jotain pienempää osaa jää luultavasti kans omaan käyttöön.. + jotain osia on jo kavereille lupailtu myydä. Kohan sen aika tulee niin pistän myyntipalstalle vielä ilmoitusta myytävistä osista :hello:
Hankit tuolle farkulle kylkipellit+puskurin ja valot ja pistät kuntoon :)
Ei taitais ihan halvaksi tulla alkaa toimiva tekniikka ja muut osat erikseen ostamaan että kannattaisi, Jäisi vaan tappiolle ite mitä näiden hintoja katellu plyysi penkeillä ilman ilmastointia.
-
Missäs päin tämä farkku sijaitsee?
On muuten todella hienosti toteutettu tämäkin swappi! O0
-
Itse kajaanissa asustelen, mutta farkku on tällähetkellä ristijärvellä.
Punasesta nokkamukista lähti tänään tekniikka omille teilleen erilleen autosta :D
(http://i.imgur.com/6ZFPG6m.jpg)
-
Paljollakos myyt vannesarjan?
-
Auto haettu äsken maalarilta. S*
Vielä jossain välissä pitää sedan mallin takapuskuri metsästää jostain.
Vkl aikana alkaa myöskin taikomaan puskurin lippoja ja sumuvaloja yms takaisin paikolleen, niin pääsee auto taas liikennekelpoiseksi :pomo:
-
Kävin näppäämässä jonku pimeen yökuvan käsivaralta, niin näkee missä mennään tällähetkellä-
Eli helmamuovit ja listat paikollaan korinvärissä, myöskin 960 sirot kuraläpät paikoillaan S*
(http://i.imgur.com/6FRz3RY.jpg)
Pistin myös hirmu tunink xenon ja ledivaloja 20vuotta nuorentuneeseen autooni. Nebuloille oli tarkotus vielä hommata kesäkumit niin ei tarvitse noilla loppu syksyä työntää.
-
Hyvän näkönen nokkamuki :)
-
On kyllä törkeen siistin näkönen S*
Millanen alusta ratkasu tässä muuten on?
-
Kiitoksie palautteesta, sitä pitää aina antaa oli se risuja tai ruusuja. 8)
Tässä on keltaset konit edessä ja takana eli siis jäykkyys sääjettävät iskarit. Jouset on mallia kuorma takana ja edessä dieselin. Kummassakin päässä ajettu laikalla korkeutta katumaasturista henkilöautoksi. Omasta mielestäni ihan näppärän jäykäksi saa, mutta nämä volvolöysät kallistelussa häirihtee vieläkin, pitäsi pistää ipd:n paksummat vakaajat eteen ja taakse..
Tallissa on myös toiset etutolpat odottelemassa ehkäpä coiloverien rakentamista. :idiot2:
-
On kyllä törkeän hyvän näköinen! O0
Plussat siitä, ettei ole "R" lippaa.
-
Meinasitko 960/v70R yhistettyä etupuskuria vai kontin lippaa? ???
Koska kontin päällä on kyllä 850ärrälippa S*
-
Iha mielettömän hieno, sininen väri sopii hyvin S* Miten peitit 940 listan reijät?
-
Meinasitko 960/v70R yhistettyä etupuskuria vai kontin lippaa? ???
Koska kontin päällä on kyllä 850ärrälippa S*
Etulippaa. Jotenkin todella hiano nyt.
Toisaalta, voisiko se olla hianompikin...? :P
-
940 listan reijät on hitsattu umpeen ja hiottu ja kitattu tasaseks.
Kyllä se voisi olla paljonkin hienompi.
Takapää pitää koittaa saada 960lookkeriksi kans kohan ehtii. Voi olla ettei talvea vasten vielä jos täytyy käydä jossain pöllyttämässä penkkaa että mahtuu tämmönen laiva seilaamaan. Ja etupuskuriin melkein se addonlippa.. Ylimaalauskin oisi aiheen kun alkaa vähän vajaa 400tkm näkymään jos liian läheltä kattelee. Vanteetki pitäs vaihtaa, ääh loputon lista :buck2:
-
Hienon näköinen. :)
Makuasioista voi kiistellä, mutta ainakin omasta mielestä tuo 960 -facelift keula on omalla tavallaan paremman näköinen.
-
(http://i.imgur.com/fiFwoWf.jpg)
Nebuloille tuli uudet takarenkaat ja jaksoin jumpata ne vielä hetkeksi rullailemaan alle, ennenkuin talvi tulee. :D
Myös etuvalot ja vilkut sai mustaa kalvoa ja lisävalopatteri asentui takaisin keulalle näyttämään valoa pimeisiin iltoihin. Tänävuonna myös parkit niihin asentelin. Kyllähän se näköjään lisävalot sopii tuohon pyöreänpäänkin keulaan.. "Joulukuusikeula" S*
-
Voi jumaleissön että tää on hieno :o Aattelin iteki joskus valmistuvaan nokkamukiini kolmee lisävaloo nokalle, ja nyt tiedän että sehän näyttää hyvältä :)
-
Nebulat näyttäis passaavan nokkamukiinkin hienosti! Samanlaisia kuolannu ärränkin alle. S*
-
Ensin kalvot ettei näe mitään ja sitten kattilat keulaan jotka sopii ku pallit tätille..jep jep
-
Ensin kalvot ettei näe mitään ja sitten kattilat keulaan jotka sopii ku pallit tätille..jep jep
psst, se on sitä käänteispsykologiaa... ;)
....eiku...? ???
Nojoo, jokainen tyylillään, joten jätänpä mielipiteeni sanomatta. :)
-
Ensin kalvot ettei näe mitään ja sitten kattilat keulaan jotka sopii ku pallit tätille..jep jep
Tämä, vanteista pitää antaa kyllä plussaa
-
Kattilat näyttäis kyl paremmalta puskurin päällä, mut taitais mennä päävalon pälle jo aika pahasti.
-
Vanteiden vaihto on käynyt kyllä mielessä, en tiennytkää että nebuloista yllättävän monikin näkyy pitävän. oO
Omasta mielestä taas näihin kantikkaisiin sopii jotku huulivanteet, missä ei ihan noin paljoo ole puolia. 5 puolaset valkeet compomotivet ois aika pornot!
En huomannut mitään eroa kalvojen laiton jälkeen auton omissa valoissa. Muutenkin nuo 960 umpiot näkyy olevan valoteholtaan ilman kalvojakin reilusti huonommat, mitä 940 keulankokoiset jääkaapit.
Isot pyöreet kattilat on aina hienot, vielä ku sais pari lisää :pomo:
Valopatterihan on just sen takia alhaalla että ne on härskisti autosta "ulkona" ,eikä maskin edessä tylsästi niinkuin jokaisessa vastaantulevassa kotterossa. Mielipide asia ja omia mielipiteitähän pitää kertoa!
Kesäksi kilven kummallekki puolelle 1 valo lisää ja umpioihin ja lisävaloihin kusikalvot ?? ?? Sit jakais mielipiteitä vielä enemmän ^-^
-
Saman oon huomannu itekin että mk2 960 valot on ihan arsesta.
Ps. Jos niitä 5-puolasia lippavanteita hingut niin tuikataan mun azevit nokkamukin alle ja nebulat mun ärrän alle.. ;)
-
Saman oon huomannu itekin että mk2 960 valot on ihan arsesta.
Ps. Jos niitä 5-puolasia lippavanteita hingut niin tuikataan mun azevit nokkamukin alle ja nebulat mun ärrän alle.. ;)
TM:n valotestissä 960mk2 sai paremmat pisteet kuin 940. Kantama yhtä pitkä, mutta 940:llä reilusti leveämpi (ylivoimaisesti tehokkaimmat pitkät ko. testissä). Tosin pisteet tuli 960:lle siitä, että lyhyet olivat 940:in vastaavia paremmat.
-
Pystyyhän auton omiakin valoja vähäsen parantelemaan, enempi ja vähempi laillisesti V:> Henk koht oon aina nähnyt ajaa autojeni omilla valoilla enkä ole kokenut tarpeelliseksi laittaa mitään lisävaloja. Toiset vissiin vaan tarvii enemmän valoa kun toiset :D
Kesäksi kilven kummallekki puolelle 1 valo lisää ja umpioihin ja lisävaloihin kusikalvot ?? ?? Sit jakais mielipiteitä vielä enemmän ^-^
Ottais aimo harppauksen taaksepäin kun ilman kalvoja ja valoja oli jo todella hieno ::) silloin kun lisävalot on tarpeen niin ok mutta älä nyt kesäksi jätä autoa rumentamaan :P
-
Oon kuullut sellaista juttua että tähän olisi eksynyt jotkin komeat vanteet alle? ???
-
Oon kuullut sellaista juttua että tähän olisi eksynyt jotkin komeat vanteet alle? ???
Minä olin kuulevinani kans.
On muuten hieno laite luonnossakin.
-
Niinhän siinä taisi käydä mitä ylempänä huudellaan S*
(http://i.imgur.com/S7gnOdZ.jpg)
(http://i.imgur.com/lS00qnQ.jpg)
Ja jottei ihan ilman kuvia olla nii tossa pari kännykkäkuvaa kotimatkalta.
Etuvanteita tarttee tuoda vielä reippaasti ulos kun jäävät aika ujosti piiloon.. :-[
Takaset tarttee ehkä kans ohuet lätyt väliin kohan saan akselin keskelle.
-
Kuhan kunnon kuvia sais jossain vaiheessa, hyvin sopii.
Onko kantit vielä pokkaamatta, ei tosta tarttis saada takaata, kuin sen 10-20mm pois, niin olisi aika täydellinen! Tosiaan edestä vielä napsun ulommas :)
Ensi kesänä sitten? ;)
-
Tämähän on väriä vaille kuin 8-pätkän vanha (mistä nokkamuki-nimityskin sai alkunsa).
On kyllä mehevän näkäöinen! O0
-
Tämäkö se on joka seisoo arkisin Kajaanin jäteaseman parkissa?
Kyllä kummasti piristää mieltä nähdä ohi mentäessä kun ohi marssii tai ajellaan, varuskunnassa kun aikaa kulutetaan tällähetkellä. :D
On kyllä hyvällä maulla tehty laite, tykkään!
-
On niitä pokkauksia rullailtu sisäänpäin, ei taitaisi sopia edes ilman niiden kääntelyä. Ens kesän hommiksi taitaa tosiaan jäädä tuo paremmin istuvaksi sovitteleminen. Eteen olisi jo mennyt nuo 25mm spacerit mutta auton omat pinnapultit tulee niistä hieman yli, ja noissa azeveissa vanteen kiinnnityskohta on ihan tasainen, eikä kuopilla kuten volvon vanteissa. Niin eihän ne sinne mene ilman lyhempiä pinnapultteja. En älynnyt paikalleen laittaessa kokeilla olisiko nuo takana olleet 30mm lätyt menneet ilman lyhempiä pultteja ::)
Mittanauhalla vähän heiluin eilen illalla niin melkeen 30mm tuota etupäätä saa tuoda ulos jotta saa kaaren tasalle vanteet. Takana toinen puoli on just kaaren tasalla vaan toinen sisällä(pitää se panhardi viritellä ennen ensi kesää paikalleen ja sovitella jotkin ohuet läpyskät väliin. Ja mankeloida loputkin pokkauksesta sisään.
Ehkä ois varaa tiputtaakki vielä vähän :nuhtelu
Ja joo, sama auto joka siellä romun pihalla seisoskellut, nyt eijoo hetkeen kun kulkenut muulla kyydillä työmaalle.
-
Hyvin passaa vanteet tähänki. Komia pirssi! :)
-
Tämähän on väriä vaille kuin 8-pätkän vanha (mistä nokkamuki-nimityskin sai alkunsa).
Melkein, mutta tarkemmin ottaen ei sinne päinkään. ;)
-
Todella mahtava ysikantti muuten, mutta omaa silmää häiritsee nuo lisärit. Vanteet passaa pirun hyvin O0
-
Tämähän on väriä vaille kuin 8-pätkän vanha (mistä nokkamuki-nimityskin sai alkunsa).
No onhan tässä sentään nyt ne ylisuuret renkaat takana mitkä korostaa nokkamuki efektiä :2funny:
Volvoukothan huomaa heti että tässähä onki työväenluokan lyhyempi konepelti ja pyyhkijät rumasti esillä, eikä tyylikkäästi piilossa niinkuin 960 :nohnoh
Mukava kuulla että muutkin tykkää, miellyttää omaakin mieltä jo auton ulkonäkö pikkuhiljaa, voi siis alkaa panostamaan konehuoneen puolelle seuraavaksi V:>
Lisävaloista on yhtä monta mielipidettä kun suutakin, siinä ne on ja pysyy kesään asti. Ja ens syksynä takas nokalle.
-
Minusta valot ovat tyylikkäämmät tuolla keulassa kuin "maskissa". Ainoa haitta moisesta on, että pienikin pusu esim. penkkaan ja kaikki osoittaa minne sattuu.
Miinus kyllä valokalvoista, mutta omapahan on nokkamukis. Mää olen aina tykännyt juoda läpinäkyvästä lasista. :D
-
En vaan jaksa lakata hämmästelemästä sitä miten kivuttomasti renkaat meni alle. Eikö ne oikeasti ota mihinkään kiinni? :o
-
No mähän oonki tällänen lapsi vielä niin tykkään juoda kahvitkin monesti take-off nokkamukista, enkä aikuisten kupista :2funny:
Kyllähän ne sinne helposti tosiaan sujahti. Itsekki olin varautunut ottamalla ne aurigat varalta matkaan :D
Kerran otti vähän takaa kiinni terävässä patissa isolla tiellä täydellä autolla, muuten ei tienny mitään. Tuostakin selviää kohan mankeloi loputkin pokkauksesta sisään.
-
Pientä hiljaiseloa ollut, syksyn vesisateet masentaa mopo ja auto harrastusta. Mopo ollut palasina tallissa piikkikelejä ootellessa jo reippaasti yli kuukauden. Tällekkään ei olla tehty mitään, en vielä kehannut edes sisustaa puunata niinkuin on tapana ollut ennen talvipakkasia tehdä. :-[
Mutta joulupukki saapui vähän etuajassa tänä vuonna ja naapurimaasta L-M-R:ästä saapui pientä kivaa tähän S*
Paketti sisälsi XC-maskin ja addonlipan ja muita pienempiä hiluja ja hilppeitä. On toi addon lippa vaan ihan pakkohankinta jokaiseen nokkamukiin jossa on 960 puskurista alaosakin!
Romut taitavat kyllä mennä kevät auringon jo paistaessa vasta autoon paikoilleen, muuten addonlipasta ei taida olla talven jälkeen jäljellä kun pieni muisto vain :2funny: Ja maskiin pitää vielä jostain vinoviiva katella ennen autoon laittoa.
Ja punainen farkku on löytänyt tiensä myydään varaosat osioon. Sieltä halukkaat kyselemään niin saadaan osat harrastajille ennemmin kuin paaliin.
-
Pientä hiljaiseloa ollut, syksyn vesisateet masentaa mopo ja auto harrastusta. Mopo ollut palasina tallissa piikkikelejä ootellessa jo reippaasti yli kuukauden. Tällekkään ei olla tehty mitään, en vielä kehannut edes sisustaa puunata niinkuin on tapana ollut ennen talvipakkasia tehdä. :-[
Mutta joulupukki saapui vähän etuajassa tänä vuonna ja naapurimaasta L-M-R:ästä saapui pientä kivaa tähän S*
Paketti sisälsi XC-maskin ja addonlipan ja muita pienempiä hiluja ja hilppeitä. On toi addon lippa vaan ihan pakkohankinta jokaiseen nokkamukiin jossa on 960 puskurista alaosakin!
Romut taitavat kyllä mennä kevät auringon jo paistaessa vasta autoon paikoilleen, muuten addonlipasta ei taida olla talven jälkeen jäljellä kun pieni muisto vain :2funny: Ja maskiin pitää vielä jostain vinoviiva katella ennen autoon laittoa.
Ja punainen farkku on löytänyt tiensä myydään varaosat osioon. Sieltä halukkaat kyselemään niin saadaan osat harrastajille ennemmin kuin paaliin.
Kiva kuulla että toisillaki tökkii tää pimeys... ;D
Paljokos tuli L-M-R:ltä rahdit ja maksoitko miten? Olis kans tarkotus hommata tuo add-on etuhelma ja gp-a spoikka 242:n.
-
Mites muuten toteutit puskurin kiinnitykset runkoaisoihin? Muokkasitko niitä alkuperäisiä iskareita vai otitko 960 laipat ja heppasit kiinni aisoihin?
-
Terppa taloon!
Tuli hommattua kaverin kanssa kaarimankeli ja hetihän se piti päästä mankeloimaan loputkin pokkauksista sisään ja tuikata azevit alle.
Myöskin ruotsista tullut XC-maski on löytänyt tiensä auton keulalle lisävalopatterin poistuttua kesäksi talliin säilöön :D
Etuvanteet tuli nyt viime syksystä vähän reilut 33mm ulospäin, ne alkasi olla hyvin. Takana on 5mm spaacerit ja akseli säädelty keskelle panhardilla, mutta jäi vielä himpun verran sisemmäks mitä etuvanteet.. Pitää koittaa korjata tilanne vähän reilummilla spacereillä kesän myötä. Tekisi myös mieli tiputtaa koko autoa joku 2cm, mutta en tiiä pääseekö tällä enään normaaliajoja ajelemaan sen jälkeen, käyttöauto kun kumminkin on ???
Työnnetään pari perunalla ja omenalla kuvattua kuvaa tähän.
(http://i.imgur.com/aRn7VJH.jpg)
(http://i.imgur.com/Uj2Ypph.jpg)
Ainiin. Takapuskuri, kilventauslevy, 960 kahvat ja addonlippa odottelee vieläkin maalausta tallissa. Vähän sotkee harrastuksia kun pitää kulkee viikot muualla töissä :-[
-
960 takapuskurin kun vielä saat kiinni S* Ja tuo suunniteltu parin sentin madallus ois kyllä piste i:n päälle O0
-
Katoha ku vuosi on vierähtäny tämänkin päivityksistä ???
Tuli hommattua toinen auto käyttöautoksi joten tätä voidaan alkaa kutsua harrastepeliksi. Käyttöauton virkaa tuli toimittamaan, mikäpä muukaan kuin 945 ahdettuna ja millä muullakaan kuin valkealla värityksellä. Tästä käyttiksestä pitää tänne tarinoida jotain myöskin *W->
Tarkotus oisi alakaa nyt tekemään tekniikalle ja muullekkin autolle muodonmuutoksie.
Ei tule varmasti edistymään joka viikko eikä edes jokatoinen. Tarkotus rakennella tätä pikkuhiljaa..
Tekniikasta ei myöskään ole vielä lyöty mitään lukkoon. Jääkö vinokone vai vaihtuuko se johonkin kivempaan.
Alustava kysely katsastus asemalla t5 tiputtamisesta sellaisenaan ei tuottanut haluttua tulosta, kun näissä 940 on tuo tehoraja niin onneton.
-
Pistetääs pari kuvaa tosta käyttöauton virkaa toimittavasta pelistä pesun jälkeen.
(http://i.imgur.com/LUBYsBE.jpg)
(http://i.imgur.com/3Z72Vje.jpg)
Uuteen tulokkaaseen suoritettiin pieni hifi päivitys ja vaiheltiin pa suodatin. Öljyt tähän olikin aikasemman omistajan toimesta vaihettu äskettäin. Kannatinkumeja putkistoon räppäilin myös uusia.
Eli tuttuun tapaan etupään erkkasarja ja takaovien rainbowin koaksiaalit soi nykyään vahvistimen kautta ja konttiin ilmestyi sinisestä subi toistamaan matalampia taajuuksia.
Myöskin vanteet tuikkasin sinisestä tämän alle. Azevit tulee kesäks kanssa valkeen alle kun sininen jää seisontaan tekniikkarojektin ajaksi.
Tästähän löytyy myöskin pieniä tekniikkapäivityksiä ettei ihan jalkoihin jää liikenteen seassa. Mm 18t pikkumitsu ja kl:n mallikohtanen välijäähy. ::)
Vähän näkyy olevan maalausta tiedossa, muummuassa takaluukun lukkomuovi uudestaan valkeeksi. 960 takalasinpyyhin ois myös aika fiksu päivitys ulkonäön kannalta.
Sisällähän tässä on 960 tummaa kattopaffia ja aurinkoläppää(samasta tutusta autosta mistä keulaswappi tuli siniseen). Myös kangasmatot heitin sinisestä tähän.
-
Joko on tinamoottorin pituus päätetty? ;)
-
Pikku välipäivitystä.
Nokkamukista nostelin tekniikan poissa, jos pikkuhiljaa potkittais tääki rojekti käyntiin näin syksyn pimeitä vasten kun kesällä on paljon mukavampaakin tekemistä kun hikoilla autojen kanssa :D
Valkeesta ilmastointi lopetti toimintansa ekoilla helteillä. Kompuran magneettikytkin, hihnapyörä ja runkopalkki vierestä on hyvin sotkeutunut väriaineeseen.. Ilmeisesti siitä työntäny aineet pihalle. Pitäis varmaan heittää tosta toisesta kompura ja käydä ilmastointihuollossa. Siinä ei tulla enään ilmastointia näkemään. ???
Pistetääs vielä tosta käyttökulkineesta kesäiltainen kuva uuden fisulinssin testailuista *W->
(http://i.imgur.com/vxOLxIh.jpg)
-
Joko on tinamoottorin pituus päätetty? ;)
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tinamoottorin pituus on siis nyt päätetty ja pituudeksi valikoitui kuningaskutonen ???
(https://s28.postimg.org/khm3i9ed9/IMG_8493.jpg)
-
Joo. Hetken mielijohteesta muuttui suunnitelma tinamoottoriin kun sattui sopivasti kohdalle ::) Vinomoottoriin ehdin kanget ja muuta pienempää jo hommailla. Ja kyllä, maltillisesti ahdettuna ;)
-
Pikkusen käyty puuhastelemassa uuden tuttavuuden kanssa..
3L kampura tarttui koneen hakureissulla myös matkaan ja Lunkalta tuli T6 mäntäsarja hommattua ::)
Männänrenkaita nyt selvitellyt mistä löytyy passelit. Vielä oisi siis laakereita, h profiilia ja tiivisteitä hankintalistalla.
(https://s28.postimg.org/kzqhdkih9/IMG_8939.jpg)
Tähän jätin hommat ja pukkasin koneen nurkkaan odottelemaan uutta reissua auton luokse. Apulaitteita ja muuta siis riisuttu koneen ympäriltä.
-
Jaahas, täälläkin pienimuotoista edistymistä tapahtunut :)
Moottorin alakerta kasattuna. Vielä puuttuu apulaitteita ja tämmöstä kyljestä.
Tuli siis 3L kampiakseli, T6 männät, h-profiilit, kaikki uudet laakerit ja tiivisteet tottakai.
Kansi on tällähetkellä koneistamolla työn alla.
Jospa sitä pääsee pikkuhiljaa koesovittaan keulille 8)
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista. :idiot2:
Hiljaiselo jatkuu...
Kansi kävi tosiaan koneistamolla. Tasopinnan oikaisu ja R-seetiä tuli siihen. Myös kanavat tuli siistittyä.
Voimansiirtopuoli alkaa olla kans hyvällä mallilla. Tallilla on nyt siis bemarin 6v ZF, -765 asetelma ja sintterilevy.
Näistä isot kiitokset boostille Lensu powershoppiin.
Pitäs alkaa suunnittelemaan sopivaa ahdinta ja pakosarjan tekoa seuraavaksi.. Ehkä tämä joskus liikkuukin? ::)
-
mikäs on tän projektin kohtalo? oli sen verran mielenkiintoinen että olisi mukava kuulla kohtalosta!
-
Hitaasti mutta varmasti :D
Olkkariin on erinäisiä osia kertynyt enemmän ja vähemmän..
Maxxecu sport premium kitti tuli moottorinohjaukseksi ja tälle tabletti kaveriksi mittareiden virkaa toimittamaan, Lensulta pikkuholsetti. Pari -044 pumppua. BC-racingin alusta..
Myin yhden harrastuksen vähemmäksi viime kuussa joten eiköhän tälle keksitä enemmän aikaa tänä vuonna :idiot2:
-
mukava kuulla että rojekti on vielä hengissä! ei muutaku päivitystä ja kuvia tulemaam ;)
-
Pitäsköhän tännekkin välillä jotain päivittää ???
Konetta on hieman mallailtu konehuoneeseen että sai vähän mittaa pakosarjan tekoon. Mutta eihän se 940 rungon puolen korvakoihin istu näillä 960 koneen korvakoilla..
Jotenka siihen vähän lääkettä L-M-R:ästä pitäisi olla tuloillaan.. Koneelle ja bmw:n laatikolle valmiit korvakot. Nappasin sieltä samalla vaihdekeppi härdellin ja poikkituen konehuoneeseen.
Pakosarjan tekoa myöskin aloitettu. 1 2 3 sylinterien putket heppailtu valmiiksi. Vielä loput 3 sylinteriä.
Tälle kaveriksi tial style kopio hukkaportti ja dumppi.
Myös MAC-venttiilin tilasin ahtopaineen säätöön, kun maxxecussa on hieno kytkin ominaisuus tablettiin niin pitäähän se mielenkiinnosta kokeilla :2funny:
Polttoainelinjoiksi tilasin teflon teräspunosletkua ja suodattimeksi tuli tommonen Nuken tekele. Näitä pitää alkaa pakosarjan teon jälkeen valmistelemaan.
Sain myös EV14 suuttimet ja uudemman tinamoottorin puolat.
Tein myös kuvatfi sivustolle tunnukset joten ei pitäisi enää kuvien laitonkaan olla hankalaa.
Täältä klikkaamalla pääsee jotain näkemään. *W->
https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/
-
Vähän edistytty tämän kanssa taas.. Pakosarjan sain räjittyä migillä kasaan. Hukkiksen lähtö pitää tosin vielä tehdä..
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0566%5B1%5D.JPG/_medium.jpg) (https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0566%5B1%5D.JPG)
Tässäpä itse koneen kyljessä mallina.
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0568%5B1%5D.JPG/_medium.jpg) (https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0568%5B1%5D.JPG)
Konehuoneesta lähti myös LH:n johtosarja jo pois. Eberin johdot ja kaikkee ylimääräistä johtoo mitä sieltä nyt löytyi tuli karsittua..
Ensi viikolla saan myös uuden huohotinpöntön siniseltä joten voi imusarjankin jo pistää paikalleen..
Alkais pääpiirteittäin siis kone olla kasassa.
Jospa tää pikkuhiljaa ::)
-
Tällänen kiva paketti tuli ruotsinmaalta L-M-R:ästä S*
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0677.jpg/_medium.jpg) (https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0677.jpg)
Koneen korvakot passasi hyvin 8)
Kone istuu muutenkin vähän jämäkämmin noilla mitä isoilla väljillä kumityynyillä..
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0704%5B1%5D.JPG/_medium.jpg) (https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_0704%5B1%5D.JPG)
Hukkaportin paikka löytyi myös. Tulee tonne iskaritolpan taakse. Pakosarjasta on lähtö valmiina ja hukkiksen laippa jigissään. Pitää hakea lisää tuota paksumpaa putkea niin saa viimeisteltyä sen..
Myös uuden huohotinpöntön sain, mitä ei valitettavasti saanutkaan asennettua kun siihen ylös tulevaa kumiholkkia ei täydellisessä tiivistesarjassa tulekkaan.. Piti tilata se erillään..
Imusarjan kumminkin kasailin valmiiksi uusilla pannoilla ja kaasuläpän ja kaasuvivuston kasailin myös paikalleen.. Tämä menee koneen kylkeen kun saan toivottavasti ens viikolle huohottimen tiivisteet.
Pikkuhiljaa pikkuhiljaa.... ::)
-
Pakosarjan laipat oikaistu.. Kilkkettä pulttailtu kiinni
Ahtimen öljylinja haaroitettu öljynpaineanturilta. Paluuta en vielä saanut kun allekirjoittanut teki vähän liian ahtaan pakosarjan. Ei sovi tilattu AN12 nippa lähtemään.. Pitänee tilata toisenlainen laippa öljynpaluulle ja tehä alkupätkä putkella..
Tänään sain kasattua kytkimenja soviteltua asetelman ja painelaakerin välyksen ja pultattua laatikonkin paikalleen.
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_1390%5B1%5D.JPG/_medium.jpg) (https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/iPhone%20kuveja/IMG_1390%5B1%5D.JPG)
Tarkotus ois nostaa paketti tälläkertaa autoon jäädäkseen.
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Jooo..
Aika on vähä vierähtäny, mutta pitäsköhä tänne päivitellä välillä jotain. :idiot2:
Auto alkaa siis pääpiirteittäin olemaan muutamia juttuja vaille katsastuskuntoa.
Kardaani lyhennelty sopivaksi ja työsylinterille uudet linjat tehty. Tähän löyty muistaakseni e36 bemarista takaletku missä oli sopivasti m10x1 naaraspuolen päät niin sai helposti tehtyä putket jatkoksi. Samalla uus gummi ja laakeri kasatessa.
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/rndm/IWEK2694.JPG?img=full)
Putkisto ja DP tullut tehtyä. Ahtimelta lähtee v-bandillä ja koko DP 3.5" joka supistuu auton alla 3" josta jatkuu taakse asti samalla putkella mikä tässä aikoinaan olikin.
KL-racingin metallikenno katti ja ennen akselia 1 pikku simonsin läpivirtaava vaimennin ja akselin jälkeen 50cm pitkä simonsin vaimennin myöskin.
Äänet on omasta mielestä ihan sopivat. Ei oo mikään liian race ja matka-ajossa ei ala tympimään meteli.
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/rndm/IMG_7775.JPG?img=full)
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/rndm/IMG_7789.JPG?img=full)
Siinä vähän konehuoneesta kuvaa. Nykytilanteessa ilmanputsari on vähän alemmaksi siirretty silikoniletkulla.
Kuva on aika vanha ja vähän vaiheessa.
Maxxecu osoittautui hyvinkin aloittelija ystävälliseksi ja aika äkkiä pääsi jyvälle miten sitä pitää säädellä ja sain antureiden vastusarvot ja muut perusjutut kohdalleen.
Ecu ja sulakerasia löysi paikkansa hanskalokerosta ja johtosarjan tekemiseen sai kulumaan yllättävän monta iltaa.
Auton omia johtoja lähti melkein 2 ämpärillistä pois :2funny:
Triggerin kanssa meinasi olla alkuun vähän ongelmia, kun ei mitään aikasempaa kokemusta ollut ohjauksen säädöstä.
Tätä selvitellessä ja tutkaillessa kumminkin sain auton käyntiin ja pääsi tekemään ahtimen öljynpaluun uusiksi.. (ei enää halvimpia an liitinpaketteja) Näytti ekoilla käyntikerroilla että vuotaa vähän joka välistä öljyä. Nyt lähtee ahtimen pohjasta putkella alaspäin josta taittuu pakosarjan välistä ja yhdistyy letkulla lohkoon.
Lohkon päähän tehty siis kierteet johon ruuvattu an12 lähtö kiinni, josta lähtee noin 60asteen mutkassa letkulähtö.
Pienien vuotojen ja ongelmien jälkeen autolla kumminkin päästy nyt testiajoja ajamaan.
Ihan mukavaltahan tuo tunnostaa ja motivaatiota kummasti tuli lisää heti kun se alkoi omin avuin liikkumaan.
Tossa pikku video testiajoilta.
https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940/rndm/video0.mov (https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940/rndm/video0.mov)
Toivotaan nyt että ei enään muita ongelmia tule.
Dynoon pitäisi lähiaikoina mennä ja jos siellä kaikki menee suunnitellusti niin yritetään vielä muutoskatsastaa auto syksyn rientoihin.
Jos muutoskatsastuksesta selvitään niin talven aikana pitää fiksailla tuo kori takaisin kuntoonsa. Katosta ja muutamista kohdista on vuosien aikana lähtenyt vähän lakkapintaa ja pari pikku äksidenttiä sattunut niin joutuu vähän fiksailemaan.
Koitetaan päivitellä tännekkin jatkossa jotain vähän useammin ;)
Ja kuvien linkistä pitäisi päästä katselemaan random kuvia mitä nakkelin sivustolle.
-
Pitää näköjään fixailla nuo edellisen postauksen kuvat josain välissä ja uppailla ne uudestaan.
Mutta itse asiaan!
Penkistä kohtuullisilla ongelmilla selvittiin ja ensimmäinen katsastus meni hylkyyn käsijarrun heikon tehon takia.
Nakkelin uudet kamat sinnekkin kun levyt, palat ja satulat tähän jo aijemmin kesällä vaihdoinkin, mutta kenkiin en koskenut kun uusissa oli vähemmän pintaa kuin vanhoissa.
Ois varmaan kannattanut, oli nimittäin kaikenlisäksi se linkkumekanismi väärinpäin eli nuoli ja UP teksti osoitti molemmilla puolilla alaspäin. :2funny:
Tuo kuntoon ja tänään kävin jälkitarkastuksessa ja auto on siis nyt muutoskatsastettu nykysäännöksien mukaan uudelle tekniikalle!
Samaan syssyyn pistettiin tuo BC:n alustasarja ja vanteet otteeseen. :)
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/2021/Eka.jpeg?img=full)
Jäihän tähän vielä vähän syksyä jäljelle niin ehtii hieman kilometrejäkin tulla ennen talvea. S*
-
Nonii. Autolla ajettu joku 600kilsaa katsastuksen jälkeen!
Mitään suurempia vikoja ei ole onneksi tullut vastaan. Öljynsuodatin jalasta pari tippaa vuotaa, pitänee vaihdella öljynvaihdon yhteydessä tiiviste lohkon ja suodatinjalan väliin.
Pyöränkulmat kävin myös suuntaamassa niin sai ratin suoraan ja autonkin kulkemaan sinne mihin halutaan.
Kytkin ei ole mikään mukavin ainaskaan kaupunkiajossa (mikä oli jo vähän arvattavissa). ::)
Onneks tuo ykkösvaihde on niin lyhkänen niin helpottaa.
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/2021/D2965C5D-FA19-44D9-B4A5-FF182D4E89AC.jpeg/_medium.jpg) (https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/2021/D2965C5D-FA19-44D9-B4A5-FF182D4E89AC.jpeg)
Tänään tuli värkkäiltyä tabletille teline niin voi vilkuilla siitäkin kaikkea mitä haluaa. Toisaalta pienempi tabletti olisi ollut ehkä parempi vaihtoehto niin sen olisi voinut sijoittaa vaikka mittariston eteen.
Olkoot nyt tuossa kumminkin. Tuo vanha yksittäinen ahtopainemittari pitää jossain välissä myös ottaa pois.
Dynossa siis kalibroitiin nopeuskin näyttämään oikeaa ja halutessaan myös saa näytölle näkymään 1-6 vaihteet mikä pykälä on sisässä.
-
Se alkais vissii kesä ja kesäautot olla täällä!
Viime kuussa uudet öljyt sisään ja talven jäliltä nätisti käyntiin.
Ehdin ajella vähän reilun viikon enneko takatalvi yllätti ja piti vaihtaa takasin valkoiseen missä oli vielä nastat alla.
Tänään joutui vaihtamaan uuden laturin, kun vanha ei halunnut enää ladata.
Auto sai samalla pikapesun ja tämä on nyt käyttiksen virkaa toimittamassa tällähetkellä. 8)
(https://jortsu.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940/2022/E42E2208-DDF3-4641-B4A2-BF72DE80C2C1.jpeg?img=medium)
Maalaushommia ei talvella tullut tehtyä yhtään vaikka oli ekana aikomuksena ennen kesää. Ehkä jonain päivänä..
-
Taisit ajella vitostiellä vastaan muuan tunti sitten. Vielä ku muistasi tarkemmin että missä kohti mutta varmaan Kajaanin ja Kontiomäen välillä :D Hieno on Volvo.
Edit. Nyt kun selailin topikkia läpi niin saattoi tuo sinun farkkukin tulla vastaan kun olin Kajaaniin menossa ;D Ainakin samanlaisilla vanteilla oleva valkoinen farkku oli kun tässä topikissa pari sivua taaksepäin.
-
Taisit ajella vitostiellä vastaan muuan tunti sitten. Vielä ku muistasi tarkemmin että missä kohti mutta varmaan Kajaanin ja Kontiomäen välillä :D Hieno on Volvo.
Edit. Nyt kun selailin topikkia läpi niin saattoi tuo sinun farkkukin tulla vastaan kun olin Kajaaniin menossa ;D Ainakin samanlaisilla vanteilla oleva valkoinen farkku oli kun tässä topikissa pari sivua taaksepäin.
Joo piti käyä vakoilemassa sun topikist ja hirvilätkä sivulasissa muistuu mieleen ja oot tosiaan tullu muutaman kerran vastaan tuolla välillä!
Ite Kajaanissa asustelen mutta isän luona käyn tallihommissa niin tulee ajeltua eestaas vitostietä :)
-
Joo piti käyä vakoilemassa sun topikist ja hirvilätkä sivulasissa muistuu mieleen ja oot tosiaan tullu muutaman kerran vastaan tuolla välillä!
Ite Kajaanissa asustelen mutta isän luona käyn tallihommissa niin tulee ajeltua eestaas vitostietä :)
Joo sitä tulee säännöllisen epäsäännöllisesti Kajaanissa käytyä. 6-8 viikon välein kaksin mäellä ja muut käynnit päälle :D Joko tuolla Volvolla tai mattamustalla Ford Econolinella. Suomussalmella ite asustelen.