Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: belarus - 10.02.2020, 15:29:07
-
XC60-12 d5244t17
(https://i.ibb.co/VtkqGHW/N-ytt-kuva-82.png) (https://ibb.co/VtkqGHW)
Kumpi noista on se riskihihna mikä noista hajoaa?
-
Tuo sininen.
-
Onko tälle minkälainen vaihtoväli huolto-ohjelmassa? Jos katkeaa kesken huoltovälin ja ei ole ajettu "oulun tauti" seudulla niin tuleeko valmistaja vastaan kustannuksissa jos kone antautuu täysin?
-
90 tkm on vaihtoväli hihnalle ja kiristimelle 180 tkm. Sisemmälle hihnalle eli tuolle pikkuselle 180tkm. Kyllähän nuo huolto-ohjelmaan kuuluu eli pitäisi kaiketi tulla vastaan
-
90 tkm on vaihtoväli hihnalle ja kiristimelle 180 tkm. Sisemmälle hihnalle eli tuolle pikkuselle 180tkm. Kyllähän nuo huolto-ohjelmaan kuuluu eli pitäisi kaiketi tulla vastaan
Kiitos vastauksesta. Eli tuo sininen isompi hihna 90tkm kohdalla ja pelkkä kiristin 180tkm? Kait kuitenkin kiristimen kanssa vaihtuu myös hihna, ainakin maalaisjärjellä ajateltuna näin luulisi olevan.
Ja sitten tuo pienempi "harmaa" hihna kuvassa 180tkm kohdalla? Yli 200tkm ajettuun siis pitäisi nämä olla kunnossa jos noudatettu huolto-ohjelmaa?
-
Toki voi kiristimen samalla vaihtaa mutta huollossa vaihtavat sen 180 tkm. toki lisämaksusta sen varmaankin tekee. jakohihnavaihdossa oma kiristin kannattaa aina vaihtaa + muut härppeet. Tuo sinun autosi taitaa olla jo uudempaa eli jossa on panostettu parempaan suojaan, eli ei pitäisi olla onkkelmaa. Eli tuossa ei pitäisi apuhihna mennä jakohihnaan vaikka poikki menisi, ja takuuhan noissa on jos alan liikkeessä vaihettu.
-
Toki voi kiristimen samalla vaihtaa mutta huollossa vaihtavat sen 180 tkm. toki lisämaksusta sen varmaankin tekee. jakohihnavaihdossa oma kiristin kannattaa aina vaihtaa + muut härppeet. Tuo sinun autosi taitaa olla jo uudempaa eli jossa on panostettu parempaan suojaan, eli ei pitäisi olla onkkelmaa. Eli tuossa ei pitäisi apuhihna mennä jakohihnaan vaikka poikki menisi, ja takuuhan noissa on jos alan liikkeessä vaihettu.
Onko sulla jotain tietoa missä kohdalla tuo jakopäänsuoja muuttuu paremmaksi?
-
Onko apulaitehihnalle tosiaan vain 90tkm? Minä rymistelin 180tkm jossa sitten tuo hihna vaihtui jakohihnan kanssa. Aina huollettu sinisellä ja minusta mekaanikko toistuvasti höpissyt että hihnahuolto 180tkm kohdalla ja hihnat siinä kunnossa että hyvin kestää siihen asti kuten kestikin. No voi tietysti olla että tähän on hihna vaihdettu 90tkm kohdalla kun ollut ekalla omistajalla. Huoltokirjassa ei asiasta mainintaa.
Tuo AC remmi on kyllä kitinän vuoksi vaihdettu etuajassa.
-
Onko sulla jotain tietoa missä kohdalla tuo jakopäänsuoja muuttuu paremmaksi?
Minusta sitä on koetettu parantaa jo ns. harmaakoppa moottoriin joka tuli 2006. Ei ilmeisesti poistanut ongelmaa. Käsittääkseni vaiva riivasi viimeisiin versioihin saakka
-
Volvon omien tietojen mukaan apulaitehihnan vaihtoväli moottoreihin D5244xx on muutettu 90 000 kilometriin jo 2011, tieto peräisin Motormagasinet lehdestä. D3 ja D4 moottoreihin ei ole kuitenkaan suositusta (vai sisältyykö nämä samaaan moottorikoodiin) vaikka konstruktio lienee kutakuinkin sama. Kuinka hyvin tieto on sitten mennyt korjaamoille on toinen asia.
-
Onko sulla jotain tietoa missä kohdalla tuo jakopäänsuoja muuttuu paremmaksi?
Tuolla mainitaan myös https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-246107.html (https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-246107.html)
jakopäänkopan osanumero muuttui 2011 - 2012 välillä, vanhemmissa erilainen alapään hihnasuojus
-
(https://i.ibb.co/n3kR3HW/N-ytt-kuva-84.png) (https://ibb.co/n3kR3HW)
Tarkoittaa varmaa tuota osa 3 alasuoja!
-
Mistä tuommoisia kuvia löytää? Omassa volvossa xc60 on D5244T(16)
-
Mistä tuommoisia kuvia löytää? Omassa volvossa xc60 on D5244T(16)
Vidasta minkä vuoden xc 60 on
-
volvo xc60 2010vm D5244T(16)
-
volvo xc60 2010vm D5244T(16)
D5244t16 moottorissa on vielä vanhamallinen suojus!
-
Mites D5244T15 (2014)?
-
Mites D5244T15 (2014)?
Tuossa on uusimallinen suoja,näyttäs että on 2012 ja eteenpäin :)
-
Onko 10/2011 Volvolla jo uudempaa 2012 mallia vai vielä vanhalla hihnalla?
-
Onko 10/2011 Volvolla jo uudempaa 2012 mallia vai vielä vanhalla hihnalla?
Oliko mikä moottori?
-
Oliko mikä moottori?
D5 215hv
-
D5 215hv
[/quote
Moottorin tyyppi D5244T? t: jälkeen joku numero
-
Mulla on D5244T15 käsittääkseni tässä 2014 vuoden D5 215hv mallissa. Eli voisi olettaa, että tässä olisi tuo uudemman mallin suoja?
-
En osaa vielä sanoa kun tässä olen autoa hankkimassa ja yksi kiikarissa loppuvuoden 2011. Siksi vähän kysyinkin, että onko jo loppuvuoden 11 malli jo päivittynyt.
Tuota 215hv D5 on näköjään kahdella eri moottorikoodilla
D5244T11
ja
D5244T15 tässä ilmeisesti on jo parempi suoja tuolla hihnalle.
Osaako kukaan sanoa, missä vaiheessa tuoT15 päivittyy autoihin? Ja mitä eroa on T11 ja T15 tehot on kuitenkin samat.
-
... Ja mitä eroa on T11 ja T15 tehot on kuitenkin samat.
T11 on manuaalilaatikolla ja vääntö 420 Nm, kun T15 automaatissa on 440 Nm.
-
Mulla on D5244T15 käsittääkseni tässä 2014 vuoden D5 215hv mallissa. Eli voisi olettaa, että tässä olisi tuo uudemman mallin suoja?
Kyllä. Kysyin samaa ja vastaus oli että
Tuossa on uusimallinen suoja,näyttäs että on 2012 ja eteenpäin :)
Mutta kuinkahan toimiva tuo uudenmallinen suoja on käytännössä? Tämä ongelma kun on piinannut niin sitkeästi näitä 5sylinterisiä. Kymmenen vuotta moottorin esittelyn jälkeen vasta keksitty toimiva ratkaisu :o
-
T11 on manuaalilaatikolla ja vääntö 420 Nm, kun T15 automaatissa on 440 Nm.
Kiitos vastauksesta. Eli kaikki 215hv D5 automaattilaatikolla on T15?
-
Kyllä. Kysyin samaa ja vastaus oli että
Mutta kuinkahan toimiva tuo uudenmallinen suoja on käytännössä? Tämä ongelma kun on piinannut niin sitkeästi näitä 5sylinterisiä. Kymmenen vuotta moottorin esittelyn jälkeen vasta keksitty toimiva ratkaisu :o
Hyvä kysymys! pitäiskö kysästä Volvolta?