Kulkukoira  Proturbo

2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)

  • 57 Vastauksia
  • 6443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #15 : 19.01.2020, 14:01:43 »
Samoin tuo Lamda arvo on väärin. En jaksa uskoa että nuo sensorit ovat hajalla. Jossain ottaa maihin. Mitähän kaikkia sensoreita näihin 5v kuuluu ja miten ne mitataan?

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #16 : 19.01.2020, 19:06:44 »
Naapurifoorumilta löyty samanmoinen. Kaasuläppä sulkeutuu kun käynnistää, tuo sama vikakoodi ja tehot poissa. Ecun vaihdolla korjaantunut....

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #17 : 01.02.2020, 01:05:26 »
Hyvät herrat. Nyt loppuu ymmärrys.

ECU vaihdettu. Lenkki ajettu ja lähti toimimaan niinkuin pitää? Ehkä vähän laiska? Mutta ei missään limp modessa enää...Vaihteiden kanssa oli mielestäni jotain häikkää.

Tuntu että ei suostu vaihtaan isommalle kunnolla vaan yrittää jumittaa pienellä loppuun asti.

Kumminkin hevosvoimat tuli takaisin.

SILTI  nuo vikakoodit ja ja auto sammuu kun kaasuläpän liittimen laittaa kiinni??
Ei jumalauta pysty ymmärtämän. Mikä antaa kaasuläpälle käskyn kääntyä kiinni?

Samoiten ensimmäisen lämpötila-anturin ja lamdba lukema on yhtä jäissä kun ennenkin. Joku homma nyt kusee

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #18 : 01.02.2020, 23:05:50 »
Jälleen puuhasteltu. Tulos ei miellytä.

CEM otettu irti. Putsailtu.

Useita antureita otettu irti ja katsottu että niistä tulee vikakoodi.

Avattu lisää johtosarjoja. Ei mitään.

Luulen että pääsisin eteen päin kun keksisin mikä antaa tuolle kaasuläpällä tuon sulkemiskäskyn... tai sitten jossain erittäin mystisessä paikassa vielä johtorikki.

Yöpuhteena muutamaa johtokaavioo tsekkailen.

Voiko vika olla jossain anturissa? Vaikkei  anturin omaa vikakoodia anna?

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #19 : 02.02.2020, 22:21:29 »
Etupuskurin takaa oikealta tälläinen liitin ja johto poikki. Mikä mahtaa olla?


Ja itse liitin



« Viimeksi muokattu: 02.02.2020, 22:23:27 kirjoittanut zimppari »

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #20 : 03.02.2020, 18:10:12 »
Vaikka pyörreläpät on auki. Onko siinä moottorissa vielä joku anturi?

Yritän kuumeisesti selvittää lähinnä mikä saa tuon kaasuläpän sulkeutumaan kun se on ainoa selvä vika.

Samoin mietin mikä johtaa seuraavaan tilanteeseen, että muut arvot ovat kunnossa, mutta

Lamdan arvo on jäätynyt ja ensimmäinen lämpötilasensori.

Kaasupolkimen asentotunnistin näyttää myös tuota jatkuvaa 8% ja painaessa kaasun pohjaan 25%.

Mistä löydän ecm releen?


Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #21 : 03.02.2020, 20:05:28 »
Eikös ECM rele ole siellä moottoritilan sulakerasiassa?
Ootko tutkinu johtosarjaa sieltä ecun kamman lähistöltä? Sellanen tuli mieleen et jollain oli hankaantunut etupyöränkoteloon menenvä johtosarja läpiviennistä maihin, mutta onkohan siellä noiden antureiden jännitteitä en oo varma..

Poissa Maatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #22 : 03.02.2020, 21:49:15 »
Enään ongelmana täysi tehottomuus eli limp mode ilman varotusvaloja? Pitäisi ko tuon toisen lämpötilasensorin näyttää jotain lukemaa? Toinen noista on katissa ja toinen siinä dpf... onkohan tuo ykkönen mikä ei näytä nyt mitään lukemaa tuossa katissa?

Miten tuo TMAP lämpotila, onko tuohon lämpöön poljettu paljonkin paikallaan?

Minä lähtisin nykimään yksitellen kaikkia 5v piirin sisässä olevia antureita ja toimilaitteita irti, ja katsoisin testerillä miten ne vaikuttaa muihin arvoihin. Joku anturi tai johto sieltä haukkaa liian ison palan 5v kakusta.
V70 2.4d Summum aut. -08
V50 1.8 Kinetic -06

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #23 : 03.02.2020, 22:31:27 »
Eikös ECM rele ole siellä moottoritilan sulakerasiassa?
Ootko tutkinu johtosarjaa sieltä ecun kamman lähistöltä? Sellanen tuli mieleen et jollain oli hankaantunut etupyöränkoteloon menenvä johtosarja läpiviennistä maihin, mutta onkohan siellä noiden antureiden jännitteitä en oo varma..

Pyöränkotelot tsekattu kunnossa oli.
Joo oon sieltä kattonut kanssa.

Toi tmap on muistaakseni myös jäätynyt.

Jännä että osa noista arvoista on jäätynyt ja osa ei. Mistähän se mahtaa johtua? Esim turbon paineet ja tuo taaempi lämpötila-anturi näyttää arvoja

Vidassa muistaakseni luki että nuo lämpötila-anturit saattaa olla rikki mutta näyttää silti jotain arvoja koska laskee sen jostain.

Pääsen perjantaina mittaileen resistanssit ja jännitteet.

Olen tähän mennessä ottanut anturit irti ja kaikista tullut aina vikakoodi kun anturi irti, myös noista missä jäätynyt arvoja

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #24 : 08.02.2020, 17:52:37 »
Antureihin jotka ei toimi plus kaasuläppäkotelo saavat 0.6v jännitteen. 5v pitäisi olla. Resistanssit mittailemalla ecun pistokkeista on johdotus ja anturit ehjät.

Syötte ecun B porttiin akulta ja maadoitus kunnossa. Nämäkin mitattu.

En keksi enää mitään muuta kuin tuo käytetty ecucin on rikki... taitaa mennä paaliin tuo vehje.

Kellään vinkkejä? Kuka osais tarkastaa eculta toimiiko siellä tämä 5v piiri oikein?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #25 : 08.02.2020, 22:23:38 »
Antureihin jotka ei toimi plus kaasuläppäkotelo saavat 0.6v jännitteen. 5v pitäisi olla. Resistanssit mittailemalla ecun pistokkeista on johdotus ja anturit ehjät.

Syötte ecun B porttiin akulta ja maadoitus kunnossa. Nämäkin mitattu.

En keksi enää mitään muuta kuin tuo käytetty ecucin on rikki... taitaa mennä paaliin tuo vehje.

Kellään vinkkejä? Kuka osais tarkastaa eculta toimiiko siellä tämä 5v piiri oikein?
Tuleeko tuo 0,6V syöttö, kun anturit ovat kiinni vai myös silloin, kun anturit ovat irti? Jos anturit irti eculta tulee 5V, niin antureissa vikaa. Jos aina vain vajaa voltti, niin ecussa tai maadoituksissa lienee häikkää.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #26 : 08.02.2020, 22:31:24 »
Kiitos vastauksista. Menisikö nyt maaliin!
Tämä liitin irti ja vikakoodi katosi. Putsaus ja takaisin kiinni niin koodi on poissa myös muutaman minuutin käytön jälkeen. Toivotaan nyt parasta. En kertaakaan sitä oo nyt aikaisemmin saanut pois. Nyt kasaan koko läjää... katotaan mitä tulee!!!

Mistä tämäkin ois nyt pitänyt tietää

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #27 : 08.02.2020, 22:32:27 »



Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #28 : 08.02.2020, 22:40:13 »
Ei tuuletella,, tuli takaisin... mutta tuon liittimen irroittaminen sen kadotti hetkeksi... selvitellään

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d starttaa ja sammuu (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #29 : 08.02.2020, 23:14:54 »
Tuleeko tuo 0,6V syöttö, kun anturit ovat kiinni vai myös silloin, kun anturit ovat irti? Jos anturit irti eculta tulee 5V, niin antureissa vikaa. Jos aina vain vajaa voltti, niin ecussa tai maadoituksissa lienee häikkää.

Aina vajaa voltti. Olen vetänyt eculta uuden maadoituksen. Ei auttanut.

Laturilta kuuluu outo sivuääni, kun virrat laittaa päälle. Koitin kyllä tänään toisella akullakin mutta ei vaikutusta. Ehkä tämä vielä tässä ratkeaa. Onkohan laturissa mitään tuohon B circuittiin liittyvää

 

Carcom Oy  Ateho