Carcom Oy  Ateho

ultimate 2250 jokkis koneen rakennus

  • 26 Vastauksia
  • 10813 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • Jee jee
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #15 : 31.10.2018, 07:52:38 »
Nähtävästi, eikös se jossainkohtaa ollu kielletty? No eipä noita ruiskuja oo noissa isojenkisojen kardaaneissa paljoo ollu semmosissa missä niitä ei oo jo vakionakin ollut  :) Sitten vaan toitsiin läppärunkoo kehiin, mut taitaa olla fajsit halvin ja helpoin vaihtoehto, on säätäjiä jokanurkalla, ja on varmasti kilpailukykynen moottori niilläkin.

Viitikon sianpään konehuone 2016 Kardaanikunkusta. Mehevät varikkohuhut puhuivat todella isosta kellaristakin.



Tänä vuonnakin näkyi muutamassa autossa läppärungot, mutta siinä olet oikeassa että harvinaisia ne on kuitenkin. Ensi vapun Kemora on ihan jännä, kun sillon saa ensimmäistä kertaa laittaa 16v koneen mihin tahansa EVK autoon. Mielenkiintoista nähdä minkälaisia lentokoneita sieltä löytyy.
!

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #16 : 31.10.2018, 09:55:06 »
Joo, tuo auto tuli meiän kärryllä  Joensuun sm:ästä Timpalle samalle kylälle :) Tuos oli datsunin kampiakselista tehty  pitkäakseli, ja oli mustikuvan mukaan 101mm mäntä lohko putkitettuna. Pytytkään ei ollu ihan samas linjas kun ei mahtunut muuten niin isomäntäseks tekeen.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • Jee jee
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #17 : 31.10.2018, 10:56:45 »
Tuos oli datsunin kampiakselista tehty  pitkäakseli, ja oli mustikuvan mukaan 101mm mäntä lohko putkitettuna. Pytytkään ei ollu ihan samas linjas kun ei mahtunut muuten niin isomäntäseks tekeen.
Eli varikkohuhut pitivät paikkansa :)
!

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #18 : 31.10.2018, 11:17:47 »
näyttäs että ooppelin kaasuläppä koteloista tehdyt runkot. läppä ainaki 55mm jos muistan oikeen

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #19 : 31.10.2018, 11:21:32 »
Tuon tyyppisen koneen ongelmaksi taisi vaan muodostua se, ettei putket tahdo pysyä paikallaan ja lohko nipussa. Joutuu koneistamaan niin paljon tavaraa pois lohkosta. Eikä ole kovin halpaa hupia, vaikka putket oli edullisia. Oliko jonkun lakaisukoneen tms. :D

Tekniikan lisäksi Viitikkokin on käyttänyt paljon aikaa takapään kanssa, jotta lähtee viivalta kunnolla.

Ja kyllähän nuo kisaisemmat kamppeet maksaa moninkerroin enemmän kuin 1400e. Sillä budjetilla voi olla hankala pärjätä jollei vahingossa saa ostettua kelvollista autoa.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2018, 11:23:13 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #20 : 31.10.2018, 13:56:44 »
Joo, tuossa pitää käyttää aika rajua nokkaa, jotain 14 nostoja ja 320 asteen duraatioita.
Kun se 7000 kierrosta ei riitä, tekihän paldaniuskin 2.9 litraisesta 9000rpm kiertävän koneen.
Sitten vaan isot läppärungot ja oikean mittaiset torvet, puristus saa olla niin korkea, kun vaan pystyy nakuttamatta tekemään.

Ja kannen pitää olla hyvä.

2250cm^2 koneeseesta jos meinaa 250heppaa ottaa niin täytyy olla pirun hyvä kansi, pirun kireä nenä, pirulliset puristukset ja isot läppärungot, sillähän se tulee se teho.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #21 : 31.10.2018, 16:57:31 »
Paljonko tossa Viitikon autossa oli tehoa?

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • Jee jee
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #22 : 01.11.2018, 16:34:48 »
Paljonko tossa Viitikon autossa oli tehoa?
Se ois kyl jännä tietää. Joka tapauksessa 1400 euron autoon sitä oli paljon :D
!

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #23 : 02.11.2018, 06:31:35 »
Se ois kyl jännä tietää. Joka tapauksessa 1400 euron autoon sitä oli paljon :D

vauhdinmailman testaamassa oli 260hv ja 2.5 moottori mutta taitaa olla eri auto

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #24 : 02.11.2018, 10:24:14 »
Se oli tälle vuodelle uusi auto Pelloon.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #25 : 03.11.2018, 17:01:08 »
Just paripäivää taaksepäin kävin tutulla sorvauttamassa vauhtipyörästä pois että sopii asetelma sintterille, se väsää noita jokkismoottoreita ja sano juuri aa männistä että, halpoja ja ajaa asiansa kunhan heittää männänrenkaat suoraan roskiin ja laittaa uudet. 40€ kappale uudesta männästä ei oo paha  :D

Poissa t.makisalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: ultimate 2250 jokkis koneen rakennus
« Vastaus #26 : 14.12.2018, 10:07:12 »
Ihan mielenkiinnosta että mitäs kuuluu tälle projektille tällä hetkellä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo