1
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 12:01:24 »Pelottelua. Poliisi määrää liikennevirhemaksun. Poliisilla ei ole ollut vuosikausiin resursseja pysäyttää henkilöautoja tien päällä suuressa mittakaavassa. Lähes kaikki liikennevalvonta perustuu kameroihin. Virittämistä ei kyllä kameralla havaitse.
Ammattiliikenne on sen sijaan suuremmassa lirissä, kun raskaan liikenteen tienvarsivalvontaa aina joskus harvoin toteutetaan. Ja päästömanipulaatioita on tehty paljon. Tälläköhän saadaan valtiontalous nousun, jos vaikka poliisi määrää 100 liikennevirhemaksua päivässä, niin sehän tekee 1,1 miljardia euroa vuodessa. Tosin likimain puolet 30 000 euron maksun saaneista yrityksistä menee samalla konkurssiin, eli voi jäädä maksukertymä oletettua pienemmäksikin.
Ammattiliikenne on sen sijaan suuremmassa lirissä, kun raskaan liikenteen tienvarsivalvontaa aina joskus harvoin toteutetaan. Ja päästömanipulaatioita on tehty paljon. Tälläköhän saadaan valtiontalous nousun, jos vaikka poliisi määrää 100 liikennevirhemaksua päivässä, niin sehän tekee 1,1 miljardia euroa vuodessa. Tosin likimain puolet 30 000 euron maksun saaneista yrityksistä menee samalla konkurssiin, eli voi jäädä maksukertymä oletettua pienemmäksikin.