Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: miikel - 15.08.2012, 21:00:09
-
Minkälaista nokkaa kannattaisi kokeilla 8venttiiliseen b230 med megasquirt&garret gt40?
Turbon haluaisin heräävän vähän aikaisemmin, kumminkaan tinkimättä ylikierroksille asti vedosta.
Muutenkin kiinnostaisi minkälaisia arvoja olisi hyvä turbokoneen nokassa olla? Jostain ainakin lueskellut ettei overlappia saisi olla paljolti.
-
Volvon vakionokista esim K soveltuuu ahdettuun ihan ok. Jos jotain hipompaa haluaa, niin sitten hintakin on moninkertainen. Tollasen K:n saa todennäköisesti alle satasella.
-
Nokka saisi olla aika "raju" siis ei tarvitse nätti kauppakassi olla. Toisinsanoen voidaan vähän tehon eteen mukavuudesta tinkiäkkin. Tällä hetkellä on A nokka, tiedä sitten. Mitähän muita olisi varteenotettavia?
-
GT6 niin saa todistetusti woimaa.
-
Mitenhän vaikuttaa ahtimen heräämiseen?
-
Mitenhän vaikuttaa ahtimen heräämiseen?
Penkkilappu topikista löytyy esimerkki, jossa oli HX50 ja GT6. Huipputehoa oli + 600 hv. Pakko se on heräämisestä tinkiä hiukan jos haluaa ottaa voimaa ulos. Muuten vaatii remmiä alarekisteriin.
-
Muuan rallijamppa tuumas mulle joskus että ahdettuun koneeseen ei tarvi olla (imu)nokassa niinkään nostoa hirveesti vaan oleellisempaa pitkä aukioloaika. Ahtopaine tuuppaa ilmaa sylinteriin kunhan venttiili vaan on auki...
-
lisää painetta niin kyllä sitä täytösastetta saadaan nostettua ;D Jos sitä sitten kokeilisi vaikka tuota gt6 jos jostain löytää ja koittaisi vaikka ajoittaa vähän oman maun mukaan.
-
Ota yhteys Kylmäkosken Erikoismoottori Oy niin saat laadukkaan nenän joka tehdään sun moottorin spekseille. Hinta/laatusuhde on varmasti kohdallaan.
-
Osaatko yhtään sanoa hintaluokkaa?
-
Reilu vuosi takaperin oli vielä 280€