Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

b200e moottorin vaihto

  • 15 Vastauksia
  • 10575 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
b200e moottorin vaihto
« : 14.12.2011, 21:13:38 »
Elikkäs tarkoituksena olisi vaihtaa nykyisen b200e koneen tilalle b200et ja nyt aivan aloittelijana ja tyhmänä olis pari juttua mitä mietin..
Elikkäs:
-Käykö kone suoraan b200e:n tilalle? (olettaen tietty että joutuu vaihtamaan pakoputken alkuosan ja asentamaan coolerin)
-Onko b200et:ssä k-jet ja onko se toiminnaltaa samanlainen kuin vaparin k-jetti?
Aika sekavasti tuli kirjoteltua, mutta toivotaan että saatte selvää  :)
Niiiin ja auto on 240 vm. -87.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 14.12.2011, 21:15:38 »
B200ET:ssa on Motronic sähköinen ruisku.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 14.12.2011, 21:39:19 »
B200ET:ssa on Motronic sähköinen ruisku.
Mitäs toimenpiteitä se aiheuttaa moottorin vaihdossa?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 14.12.2011, 22:28:24 »
Mitäs toimenpiteitä se aiheuttaa moottorin vaihdossa?
Koko polttoaineen syöttö ja sytytys uusiksi.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 15.12.2011, 14:17:56 »
Koko polttoaineen syöttö ja sytytys uusiksi.
Kyllä kyllä, mutta mitenkä? Täytyykö itse vetää johdot ruiskulle ja ohjainboxille? Vai käykö auton johtosarja uuden moottorin johtosarjaan suoraan?
Tiedän että olen toivoton tapaus, mutta kiitos jos viitsitte auttaa  ;D
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #5 : 15.12.2011, 14:33:31 »
Hommaa uus kone purkkeineen piuhoineen päivineen, niin on 'bolt on' ;)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #6 : 15.12.2011, 14:50:33 »
Kyllä kyllä, mutta mitenkä? Täytyykö itse vetää johdot ruiskulle ja ohjainboxille? Vai käykö auton johtosarja uuden moottorin johtosarjaan suoraan?
Tiedän että olen toivoton tapaus, mutta kiitos jos viitsitte auttaa  ;D
Kaikki johdot uusiksi kyllä (nojoo jos purkaa johtosarjat ja yhistelee piuhoja niin voi 1/4 piuhoista löytyä saman värisiä  ::))

Kuten jo mainittu, hommaa sarjoineen päivineen (lue: osta koko auto missä tekniikka ja vaihda)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #7 : 15.12.2011, 14:56:16 »
Kaikki johdot uusiksi kyllä (nojoo jos purkaa johtosarjat ja yhistelee piuhoja niin voi 1/4 piuhoista löytyä saman värisiä  ::))

Kuten jo mainittu, hommaa sarjoineen päivineen (lue: osta koko auto missä tekniikka ja vaihda)
Okei :D Kiitoksia avusta, täytyy siis etsiä koko katiska kerralla 8)
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #8 : 15.12.2011, 21:42:31 »
No vieläpä aattelin vaivata, kun tässä moottorissa joka olisi minulle tarjolla on mekaaninen yksipiste-ruisku ja se "jättimäinen" ilmamassamittari, niin onko siis kyseessä edelleenkin tämä motronic ohjaus? Nyt jouvutte vielä sitä rautalankaa pikkusen vääntämään...niin ja minulla on kuvia koneesta, mutta empä osaa tänne niitä linkittää, joten jos joku haluaa niitä katsoa niin lähetän vaikka s-postiin..  :idiot2: ja tässä samanlaisesta koneesta kuva googlesta http://www.google.fi/imgres?q=b200et&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1280&bih=709&tbm=isch&tbnid=SeqqvFoCtgwOWM:&imgrefurl=http://www.volvolandia.com/SVF/index.php%3Ftopic%3D3206.15&docid=EK7lmNQhgv6i6M&imgurl=http://www.gti.fi/images/galleria/orig/1741_1160924333.jpg&w=575&h=431&ei=jlHqTuOSL87E4gSw3p2ZCQ&zoom=1
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011, 22:02:05 kirjoittanut vellu_volvo »
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #9 : 15.12.2011, 22:21:51 »
Siinä tapauksessa se ei ole B200ET vaan B19ET.
Ja homma yksinkertaistuu motronicciin verrattuna aika pirusti ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #10 : 15.12.2011, 23:48:49 »
toi "mekaaninen yksipiste ruisku" kyllä nyt tuhoaa homman, sehän on käytännössä kaasutin jos se on mekaanine yksipiste ruisku. :D Ei sellaista olekkaan.

"Ruisku" moottorilla tarkoitetaan normaalisti että se on jotenkin sähköisesti ohjattu, poikkeuksena K-jet jossa ei ole muuta sähköä kun kylmärikastus ja polttoainepumppu. K-jet on siis monipisteruisku, volvon 4 pyttysissä koneissa siis 4-pisteruisku eikä yksipiste.

Ainoat volvot joissa yksipisteruisku on 400 sarjan B18U ja B20U. Tämähän on periaatteessa kaasuläppärunko johon on asennettu sähköinen polttoainesuutin, ja polttoainemäärä määritetään moottorilämmön (kylmärikastus), imusarjan alipaineen (MAP anturi) ja kierrosnopeuden mukaan ja avuksi käytetään vielä imuilman lämmön mittausta ja lambda korjaus ajolämpimälle moottorille (70ast->). Monipisteruiskuihin erona että niissä on joka pytylle oma suutin (volvoissa) ja ilmamäärämittari jolla mitataan suoraan ilman määrä joka menee moottoriin.

Eli tuota pyytämääsi hommaa että vääntää rautalangasta ei voi tehdä, jos jo mekaanisen ja yksi/monipiste suihkutuksen ero on epäselvä sinulle. :D

B19ET = 700 sarjoista löytyvä mekaanisella K-jet 4-piste suihkutuksella varustettu
B21ET = 200 (240Turbo) sarjasta löytyvä mekaanisella K-jet 4-piste suihkutuksella varustettu
B23ET = 700 sarjasta löytyvä MOTRONIC 4-piste sähköisellä polttoaineen ja sytytysennakon ohjauksella varustettu
B200ET = 700 sarjasta löytyvä Motronic polttoainesuihkutuksella varustettu moottori
B230ET = 700 sarjasta löytyvä Motronic polttoainesuihkutuksella varustettu moottori
B200FT = 700/900 sarjasta löytyvä LH-jetronic polttoainesuihkutuksella varustettu moottori (katalysaattori + lambda)
B230FT = 700/900 sarjasta löytyvä LH-jetronic polttoainesuihkutuksella varustettu moottori (katalysaattori + lambda)
B204FT = sama kun yllä mutta 16v GT variantti ilman kattia ja lambdaa
B230FK = Sama kuin B230FT, mutta vain 1995-> ja ainoa ero FT koneeseen 0,3bar ahtoa 0,6bar sijaan, vain hukkaportin kello eri
Tuossa kaikki kuviteltavissa olevat turbokoneet jotka voit takavetovolvosta saada käsiisi, nyt siis tehdaskoneet.

Jälkmarkkinakoneina on tehty AT loppuisia, eli "A" koneisiin tungettu ahdin ja "turboströmberg" kaasari tehtaan JÄLKEEN, B200AT poikkeuksena johon kuulemma asenneltu pystyweberiä tms, mutta näitä volvo-auto ei ole myynyt.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #11 : 16.12.2011, 09:33:30 »
Jaa onko B23ET motronicilla  :o

Ja kyllähän täällä kysellä saa, siksi foorumi on olemassa  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #12 : 16.12.2011, 14:28:31 »
Siinä tapauksessa se ei ole B200ET vaan B19ET.
Ja homma yksinkertaistuu motronicciin verrattuna aika pirusti ;)
Nonniin elikkäs mitäs muutoksia nytten pitäisi tehdä kun koneena tämä b19et? Ja siis tarkoitan niitä muutoksia millä auto saadaan pelittämään en katsastukseen tarvittaivia  :D Sen verran selvillä että ainakin joutuu sitä pissapojan säiliötä siirtämään jonnekkin päin eestä. Käykö polttoaineen tulo letkut suoraan samoin kuin b200e k-jettiin?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #13 : 17.12.2011, 10:21:45 »
Käykö b200e:n sytytyts vermeet b19et:hen? Siis ennen virranjakajaa olevat?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: b200e moottorin vaihto
« Vastaus #14 : 06.01.2012, 00:32:10 »
Mua kans kiinnosta tämä b200e>b19et muutos, varsinki koneen johtosarjat onko eroja ja toi syttöpuoli. kone on jo ostettu valmiiksi.

 

Elekma  Autoracing