KL-varaosat  Race.fi

B200ET paineitten nosto - 740

  • 31 Vastauksia
  • 9962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jykke85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #15 : 28.02.2012, 00:24:47 »
okeoke..... pystyykö noi veivit miten tarkistaa tos b200et:s?
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012, 00:29:06 kirjoittanut jykke85 »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #16 : 28.02.2012, 00:33:19 »
okeoke..... pystyykö noi veivit miten tarkistaa tos b200et:s?
Öljypohja irti ja manuaalisesti observoiden(eli mittaamalla).. Kaikissa B2X0ET koneissa kait  kuitenkin vakiona nuo 9mm veivit jos eivät ole vaihdettu.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012, 00:39:35 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa jykke85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #17 : 28.02.2012, 00:43:10 »
okke.. varmaa taitaa kaverilla olla 13mm veivit kun kone uudelleen rakennettu niin kestääki sen 1.15bar painetta tai enemmänki jopa?

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #18 : 28.02.2012, 14:19:46 »
No sen verran on todettu että 9mm kangilla kipuraja on noin 250hp, vääntö sen mukaan, ehkä 350+Nm?
Eri asia kannattaako vetää rautaa luopumisrajaan asti kun asian tietää. Se on kerrasta lohko selvä.

Kokemuksesta voin sanoa että hyvin on kestäneet 9mm veivit 230 et koneessa 1 bar. Yhtään enempää en olis uskaltanut kokeilla ja nuo paineet olivat vain lyhyissä vedoissa...
Tuon jälkeen tuli sitten ft mosa ja sitä mukaa vahvat veivit ja siitä seurasi Motronicin hylkääminen... :)

Saahan nuo veivit mitattua propun reiästäkin sopivalla kameralla.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #19 : 28.02.2012, 14:22:12 »
Saahan nuo veivit mitattua propun reiästäkin sopivalla kameralla.
Eipä oo koskaan käyny mielessäkään :) Mutta kännykameralla onkin sitten toivotonta kokeilla :D

Ja vinokone on jo pois keulalta siinä ajassa kun kerkee hakeen naapurista kunnon pokkarin :D
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012, 14:24:10 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa jykke85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #20 : 28.02.2012, 15:24:54 »
onko 9mm ja 13mm ainoot kanget mitä voi nois koneis olla yleensä?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #21 : 28.02.2012, 15:35:00 »
onko 9mm ja 13mm ainoot kanget mitä voi nois koneis olla yleensä?

B200 / B230 kanget ovat alkuperäisenä tehtaalta 9 mm tai 13 mm ja 152 mm pitkät.

Poissa jykke85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #22 : 28.02.2012, 17:35:31 »
Muita kankia ei ole b200 tai b230?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #23 : 28.02.2012, 17:50:40 »
Muita kankia ei ole b200 tai b230?
Ei vakiona.
Yllättävän kestäviä jälkituotantokiinaveivejä löytyy mahdollisesti aika helposti.
Laita JuHaU:lle YV:tä. ;)

Poissa jykke85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #24 : 28.02.2012, 18:17:01 »
Yhteydes joo oltu... Mites jos ruvetaa tehoo hakee sinne 350-400hv niin mites ylipäätänsä paikat kestää ?
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012, 18:18:47 kirjoittanut jykke85 »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #25 : 28.02.2012, 18:24:35 »
Isot pojat sanoo että vaihdeloota hajoaa noin 250 hv jälkeen.
Tarkemmin sanottuna 3.vaihde. Itse epäilen myös 5.vaihteen kestoa, jos sellainen on(M47).

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #26 : 28.02.2012, 20:20:07 »
Eipä oo koskaan käyny mielessäkään :) Mutta kännykameralla onkin sitten toivotonta kokeilla :D

Ja vinokone on jo pois keulalta siinä ajassa kun kerkee hakeen naapurista kunnon pokkarin :D
Jos on hyllyssä joku halpis endoskooppi niin ei tarvii sinne naapuriin ravata, eikä konetta tuollaisen takia aukoa.
Sitä sillä kameralla tarkoitin.

Poissa jykke85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #27 : 28.02.2012, 21:20:24 »
Jep.... Pysyyks noi ahtopaineet samana vuosia, jos aikoinaa nostettu vaik kiloon ni onko siel viiden vuoden pääst se kilo kans?

hevonen

  • Vieras
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #28 : 28.02.2012, 21:57:46 »
Ei varmana ole, niin monta vaikuttavaa tekijää. Esim. ahtimen kunto ja ulkolämpötila. Tuo ulkoilman lämpötila vaikuttaa näihin joissa mekaanisesti ahtoja säädetään helpostikin sen 0.1-0.15 bar.
Kai sulla ahtomittari on, semmonen josta jotain lukemiakin näkee?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B200ET paineitten nosto - 740
« Vastaus #29 : 28.02.2012, 22:09:56 »
Näihin kaikkiin kysymyksiin olisi löytynyt vastaukset foorumia selaamalla.

Alkuperäiseen kysymykseen saatiin myös vastaus, joten jatketaan aiheesta jos siihen on vielä jotain oleellista lisättävää.

Muille kysymyksille voi jatkaa vaikka aikaisempiin ketjuihin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo