Futurez  Kulkukoira

Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys

  • 30 Vastauksia
  • 15788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« : 23.04.2012, 11:04:06 »
Heipä hei foorumilaiset. Tuli tuossa taannoin hankittua tuollainen italian tuoti volvo. Aikasempaa kokemusta kyseisestä merkistä ei juurikaan ole, siksi kysynkin asiaa teiltä.

Eli olisi tarkoituksena piristää autoa niin että teholukemat pyörisivät about 250-300 hv. Kyseessä on täysin vakio auto (ainakin vielä :D ). Siispä kysyn että mitä kannattaa ensimmäisenä hommata/vaihtaa? Tarviiko koneeseen vaihtaa jotain kestävämpää palikkaa? Riittääkö puhallin/suuttimet?

Toisinsanoen KAIKKI ehdotukset/vinkit otetaan vastaan :)
850 2.0 T5

AUH

  • Vieras
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #1 : 23.04.2012, 16:06:47 »
Avarampi downpipe ainaki kannattaa laittaa ja ehkä loppu putkikin? Teho tavoitteen täyttyminen riippuu hyvin paljon siitä et mitkä suuttimet ja turbo sun autossa on? Kiertokanget on heikko lenkki ja niitä on hajoillu toisilla lähes vakioista ja tosilla on kestäny viritettyinäkin? Omassa oli valkeat suuttimet ja 16t+3"downpipe ja koko putki ja Deran lastu ja kyllä se ihan pirteästi kulki, penkitetty ei koskaan vaan ihan villi arvio et oisko +260hv ollu???

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #2 : 23.04.2012, 16:48:16 »
Avarampi downpipe ainaki kannattaa laittaa ja ehkä loppu putkikin? Teho tavoitteen täyttyminen riippuu hyvin paljon siitä et mitkä suuttimet ja turbo sun autossa on? Kiertokanget on heikko lenkki ja niitä on hajoillu toisilla lähes vakioista ja tosilla on kestäny viritettyinäkin? Omassa oli valkeat suuttimet ja 16t+3"downpipe ja koko putki ja Deran lastu ja kyllä se ihan pirteästi kulki, penkitetty ei koskaan vaan ihan villi arvio et oisko +260hv ollu???

Puhaltimesta en näin äkkiseltään osaa sanoa, mutta suuttimet on oranssit ja 310cc?? 3" DP on tässä suunniteltu muutenkin :)
850 2.0 T5

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #3 : 27.04.2012, 12:37:13 »
Toisinsanoen KAIKKI ehdotukset/vinkit otetaan vastaan :)

katso mun auton kokoonpanosta täältä, niin löydät kattavan vinkkilistan:http://www.doninmaailma.com

sekä/tai speksit mun autosta ja ZuluR:n autosta:http://v-tuning.fi

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #4 : 02.05.2012, 21:38:24 »
onko sulla don mitään hajua miten tuon 2.0 männät kestää hevosia?
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #5 : 03.05.2012, 08:16:33 »
onko sulla don mitään hajua miten tuon 2.0 männät kestää hevosia?
Todistetusti 400-500hv.
S60 T5

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #6 : 03.05.2012, 09:08:48 »
katso mun auton kokoonpanosta täältä, niin löydät kattavan vinkkilistan:http://www.doninmaailma.com

sekä/tai speksit mun autosta ja ZuluR:n autosta:http://v-tuning.fi

kyllä tuota muutaman kerran on tullut luettua.. mahtava sivu! Miten muuten vakio kanget kestää?? Ja onko tuossa 2.0 ja 2.3 muita eroja kuin tuo "stroukkaus"??
850 2.0 T5

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #7 : 03.05.2012, 10:23:37 »
kyllä tuota muutaman kerran on tullut luettua.. mahtava sivu! Miten muuten vakio kanget kestää?? Ja onko tuossa 2.0 ja 2.3 muita eroja kuin tuo "stroukkaus"??
Noi 2.0 kanget kestää kans ton 400+ joka riippuu si taas aika pitkälti väännöistä/softasta ja kuskista mutta on niitä jo alle 300 tehoillakin taittunut. Turbo ainakin eri, suuttimista en mee sanoon varmuudella. Lohkothan noissa on samanlaiset.

« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 10:51:30 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #8 : 03.05.2012, 11:29:48 »
Noi 2.0 kanget kestää kans ton 400+ joka riippuu si taas aika pitkälti väännöistä/softasta ja kuskista mutta on niitä jo alle 300 tehoillakin taittunut. Turbo ainakin eri, suuttimista en mee sanoon varmuudella. Lohkothan noissa on samanlaiset.

elikkä toisin sanoen h-profiili veivit kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa.. :) Mikäs virka tuolla "paksulla" imusarjan tiivisteellä on mitä aikas paljon käytetään?? ???


kuva linkitetty donin sivuilta :)


ja sitten sellainen kysymys kuin että miten tunnistaa että onko lastutettu ecu? en ainakaa ollut näkevinään siellä mitään jalkaa lastun alla.. auto meinaan myytiin mulle "lastutettuna" mutta ahot kun nostaa yli 0.7 ni alkaa sellanen rötäys ettei tosikaan...

PS. toisinsanoen epäilen että ihan vakio chipillä mennää tällähetkellä, tuntuun ainakin että kartat loppuis kesken..
« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 16:11:00 kirjoittanut Maxell »
850 2.0 T5

AUH

  • Vieras
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #9 : 04.05.2012, 11:04:55 »
Ahdothan näissä säädetään ohjelmalla. Mulla oli vakiona piikki noin 0,9bar ja tasottu noin 0,7bar. Derattuna sit piikki noin 1,5bar ja tasottu 1,3bar.

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #10 : 04.05.2012, 13:17:21 »
Ahdothan näissä säädetään ohjelmalla. Mulla oli vakiona piikki noin 0,9bar ja tasottu noin 0,7bar. Derattuna sit piikki noin 1,5bar ja tasottu 1,3bar.

Niin siis säätyy vakiona, mutta kun mulla meni tuo vakio paineen säädin rikki niin tällä hetkellä siellä "bleed" venttiili.. pitihän se silloin samalla koittaa että mihin asti ne kartat riittää :D
850 2.0 T5

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #11 : 07.05.2012, 11:42:17 »
Tuli muuten tuossa mieleen että miten tuo vakio kansipahvi kestää? pitääkö heti kättelyssä kun rupeaa piristämään paremmalla ahtimella sun muulla niin vaihtaa tukevampi pahvi ??? ?
850 2.0 T5

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #12 : 07.05.2012, 11:52:58 »
Tuli muuten tuossa mieleen että miten tuo vakio kansipahvi kestää? pitääkö heti kättelyssä kun rupeaa piristämään paremmalla ahtimella sun muulla niin vaihtaa tukevampi pahvi ??? ?
Ei oo tarvetta mikäli on tarkotus pysyä noin 1-1.3bar ahdoissa.
S60 T5

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #13 : 08.05.2012, 09:17:45 »
Joku fiksumpi korjatkoon, mutta tuosta imusarjan tiivisteestä MUTUilen..

Tarkoituksena ilmeisesti lämmön siirtymisen vähentäminen lohkosta imusarjaan, jolloin imulämmöt pysyisivät alempana..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Iltalo 850 2.0 T5 20v piristys
« Vastaus #14 : 10.05.2012, 11:02:22 »
Onkos kellään tietoa mikään näköistä tietoa mikä mitsun ahdin tuolla koneen kupeessa on? 13g vai peräti 15t?
850 2.0 T5

 

Samppasport  Futurez