Samppasport  Futurez

Onko tästä käyttööni, mitsu 06-16

  • 3 Vastauksia
  • 2526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Onko tästä käyttööni, mitsu 06-16
« : 19.06.2012, 17:11:50 »
Niin, ostin otsikon mukaisen Mitsubishin t6-16 sarjalainen ilman hukkaporttia.

Kompurapuolen imun halkaisija on 54mm ja ilman tulo 40mm.

Turbiinipuolella sisäänmenon muodostavat 2 ovaalia 44*27mm kooltaan ja downpipille lähtee 67mm.

Tosiaan tarvitsisin suosituksia hukkikselle. Tuo mutka tulee Amazonin b21 koneeseen.
Tuo ei aivan sitä vastannut mitä ajattelin aluksi, mutta tuo ei oo kuin 10 000km ajettu, ja halvalla sain.
Kyllä tuosta ainakin hyvän hybridin, jos käyttää tämän pakopuolta. Mutta kyllä tämä imupuolikin on ihan jees, vaikka kyllä niitä saa isompiakin.

Paljonkohan ihmiset on tuommosella 2.1sellä vinokoneella irti saanut hevosia.
Yltääkö tuolla 300 heposeen. Kannesta sun muista tulee aivan riittävän hyvät, eli sopivasti ammatti-ihmisellä muokatutetut.
Nokkakepiksiki ajattelin tuota kg-trimmingin kg2t.

Kiertääköhän moisella tarpeeksi, pitäis kuitenkin 6500rpm kohdalla vielä olla vetoja.
6700-6800 voi olla rajoitin. Jos ei kierrä, niin teetän sopivan nokan.

Tässäpä vielä kuva moisesta.



Uploaded with ImageShack.us

Jos ei moisella kolmeastaaa irtoa teoreettisestikaan, niin sitten on hyväkuntoinen ahdin myytävänä...  :buck2:

Mutta kun oon nettiä katellut, niin on ne saaneet, tai ainakin väittävät saaneensa 350hv irti autoistansa, ylikin. Siis tommosella ahtimella.

Yllättävän vähän on tietoa tuosta ahtimesta.

Tuo kun ei ole td-06, 16#

Tuo on TE-06, 16m

« Viimeksi muokattu: 19.06.2012, 17:15:01 kirjoittanut Jaska_a@hotmail.fi »
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Onko tästä käyttööni, mitsu 06-16
« Vastaus #1 : 19.06.2012, 21:00:25 »
Ihan suoraanhan tuollaisesta ei osaa sanoa, mutta jos tosiaan kompurasiiven inducer on 40mm ja exducer 54mm, niin kaukana ollaan 300hepasta..

Esim TD04HL-15G kompurasiipi on 43/56mm ja sillähän päästään sinne ~260hv paikkeille 2.3l vinokoneessa..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Onko tästä käyttööni, mitsu 06-16
« Vastaus #2 : 19.06.2012, 21:40:00 »
Ihan suoraanhan tuollaisesta ei osaa sanoa, mutta jos tosiaan kompurasiiven inducer on 40mm ja exducer 54mm, niin kaukana ollaan 300hepasta..

Esim TD04HL-15G kompurasiipi on 43/56mm ja sillähän päästään sinne ~260hv paikkeille 2.3l vinokoneessa..
Aloittajalla ilmeisesti imun halkaisija (eli inducer) on 54mm, ja ulostuloputki (joka ei sinänsä kerro mitään tuotosta) 40mm.

54mm kompurasiivellä mennään kevyesti yli 300hv, itsellä mitattu 408hv juurikin 54mm (inducer) kompurasiivellä. Pakosiipi oli 57mm ja AR luvut 0,7 ja 0,82, ja pakopesä jotain 12 nurkilla.

Jos exducer (pakosiiven lähtö) on 67mm (oudon iso 54mm kompuralle, olisko dieselkoneesta tuo?) niin se puoli riittää 450-500hv välimaastoon, JOS pakopesä on luokkaa 14-16 kuten ahtimen mallimerkintä kertoisi ehkä olevan?

Kokeilet mitä irtoaa, ei siinä sen kummempaa, tosin huipputeho B21 koneessa tuolla ahtimella on aivan jossain muualla kun 6500rpm, ellei nokkana ole joku todella raju, 5500rpm pikemminkin huipputeho. Terävällä nokalla siirrät vain huipputehoa 8v koneessa ylöspäin, ja vääntöä samaten, vielä kun teet sen virheen mitä kaikki vanhojen moottorien virittäjät, että yhdistät terävän nokan matalaan puristus-suhteeseen (=paljon alle 9), saat alakierroksilla aivan hengettömän koneen, joka antaa hirveän turbopotkun jossain 4000rpm kieppeillä, ja käytännön suorituskyky siviili liikenteessä on olematon, radalla toimii JOS perävälitys on tyyliin 4,1 tai tiheämpi ja laatikko on NOPEA vaihtaa (eli ei mikään M45 tai M90).

Tuossa siis pieni tietopaketti mitä EI kannata tehdä, jos haluaa että auto oikeastikin liikkuu. :P
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: Onko tästä käyttööni, mitsu 06-16
« Vastaus #3 : 21.06.2012, 12:04:24 »
Tätä on käsittääkseni käytetty viritetyssä mersussa tai jotain.
Tästä kuvasta näkee, että tuo lähtö on iso.
Melkein kolmetuumainen, kolme tuumaahan on 76mm tjsp.

Minkä kokoluokan hukkista kannattaisi käyttää, onko jollain kuvia muista amazoneista, että saa vähän suunnittelutietoa, kun mietiskelin, niin oikeastaan turbo kannattaisi sijoittaa etualanurkkaan, niin että pakoputki voisi lähteä siittä suoraan taaksepäin.



Uploaded with ImageShack.us

verrokkina 54mm t03sen pakopuoli.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2012, 12:13:02 kirjoittanut Jaska_a@hotmail.fi »
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

 

Kulkukoira  Proturbo