Kulkukoira  Proturbo

Kannen porttauksen vaikutus turbon heräämiseen

  • 2 Vastauksia
  • 2870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Eli olisi tarkoitus kasailla nykyisen kannen 530 ja T nokan tilalle 531 ehkä portattuna ja nokan tilalle tulisi VX ja vielä ahtimena toimii tuo TD04-15G. Nykyinen kokoonpano alkaa keräillä paineita siellä 3000rpm nurkilla mennään painemittarin + puolelle jottaa saataisiin hyvin ja mukavasti toimiva kokoonpano niin tuo herääminen täytyisi saada alemmas ja jos siinä samalla tulee tehoa lisää niin se on vain plussaa. Onko kellään tuollaisesta kannen ja nokan vaihdon swapista kokemuksia? tai tuon 531 kannen porttauksen vaikutuksesta turbon heräämiseen.
Ja vielä koneen jatkona on tuo AW71L ja tarkoituksena lähennellä tuota 300hp rajapyykkiä.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2012, 00:13:07 kirjoittanut jkjh940 »

EVO8

  • Vieras
Vs: Kannen porttauksen vaikutus turbon heräämiseen
« Vastaus #1 : 30.06.2012, 17:35:15 »
Jotain on pielessä jos herääminen vasta 3 tonnissa. Jos meinaat tuota ahdinta käyttää niin kansi/nokka muutoksilla et merkittävää hyötyä saa. Lähes vakiolla 530 kannella irtoaa helposti 350hv kun kaikki muu on kunnossa ja ahdin on sopiva. Ja rähinä alkaa vielä mukavasti alle 3000 rpm:n

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Kannen porttauksen vaikutus turbon heräämiseen
« Vastaus #2 : 01.07.2012, 00:05:54 »
Joo kuten EVO8 tuumasikin niin jotain on totaalisen pielessä jos 15 mitsu herää vasta 3000rpm. jos kaikki on kunnossa niin pääset ahtojen puolelle jo jossain 1100-1400rpm kohdalla kevyesti. Mulla 16v vinokoneessa HX40 kokoluokan ahdin (BorgWarner K27) menee paineiden puolelle 2000rpm kohdilla :P.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Autoracing  KL-varaosat