KL-varaosat  Race.fi

Turbiinivaurio

  • 3 Vastauksia
  • 2225 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Turbiinivaurio
« : 17.07.2012, 15:21:51 »
Eli kuvat ovat mitsun ahtimesta. Turbiini oli osunut turbiinin ja keskiön välissä olevassa pellissä oleviin epätasaisuuksiin. Jäljet turbiinin siivissä ovat symmetriset ja jäljet eivät ole murtumalla tulleet vaan kulumalla.
Kysyisin nyt kaikkien turbovelhojen mielipidettä asiaan, onko tämä turbiinipyörä vielä käyttökelpoinen tasapainotuksen jälkeen?




760 '90 b230ft+m46

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbiinivaurio
« Vastaus #1 : 18.07.2012, 14:51:03 »
Mikä on lie ollu syynä siihen että on ottanu kiinni siihen taustapeltiin ?

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Turbiinivaurio
« Vastaus #2 : 18.07.2012, 19:08:39 »
lämmöstä antautunut? Pakopesä oli alkujaan haljennut, valitettavasti pakopesä on hyljätty etten voi katsoa pääsikö pelti elämään pakopesässä. Turbo siis tarkoitus laakeroida ja vaihtaa ehjään pakopesään. Saako noita takapeltejä esim. Melettiltä?
760 '90 b230ft+m46

Poissa Sherlock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbiinivaurio
« Vastaus #3 : 19.07.2012, 16:07:00 »
Näyttäis samanlaiselta kun yhdessä saabin T25 garretissa, siinä oli selkeästi turbiinin tiiviste päästänyt öljyä läpi ja se öljy pääsi sen lämpöpellin ja ahtimen rungon väliin-> lämpö poltti öljyn kasrstaksi ja turposi niin, että se pelti otti turbiiniin kiinni. Kyseinen ahdin meni ihan ajosta jumiin, siinä oli murtumat siipien välistä kohti akselia. Pienellä riskillä uudet laakerit ja tiivisteet, ei edes tasapainotusta, hyvin puhalsi useamman tkm ennen ku auto jäi seisomaan. Ei voi suositella kenellekkään, mutta on mahdollista että pelittää pitkäänkin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy