KL-varaosat  Race.fi

Nokka-akseli

  • 10 Vastauksia
  • 3593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Nokka-akseli
« : 15.08.2012, 21:00:09 »
Minkälaista nokkaa kannattaisi kokeilla 8venttiiliseen b230 med megasquirt&garret gt40?
Turbon haluaisin heräävän vähän aikaisemmin, kumminkaan tinkimättä ylikierroksille asti vedosta.

Muutenkin kiinnostaisi minkälaisia arvoja olisi hyvä turbokoneen nokassa olla? Jostain ainakin lueskellut ettei overlappia saisi olla paljolti.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2012, 21:13:49 kirjoittanut miikel »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #1 : 17.08.2012, 20:52:25 »
Volvon vakionokista esim K soveltuuu ahdettuun ihan ok. Jos jotain hipompaa haluaa, niin sitten hintakin on moninkertainen. Tollasen K:n saa todennäköisesti alle satasella.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #2 : 17.08.2012, 20:58:24 »
Nokka saisi olla aika "raju" siis ei tarvitse nätti kauppakassi olla. Toisinsanoen voidaan vähän tehon eteen mukavuudesta tinkiäkkin. Tällä hetkellä on A nokka, tiedä sitten. Mitähän muita olisi varteenotettavia?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #3 : 17.08.2012, 20:59:27 »
GT6 niin saa todistetusti woimaa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #4 : 17.08.2012, 21:03:20 »
Mitenhän vaikuttaa ahtimen heräämiseen?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #5 : 17.08.2012, 21:07:35 »
Mitenhän vaikuttaa ahtimen heräämiseen?

Penkkilappu topikista löytyy esimerkki, jossa oli HX50 ja GT6. Huipputehoa oli + 600 hv. Pakko se on heräämisestä tinkiä hiukan jos haluaa ottaa voimaa ulos. Muuten vaatii remmiä alarekisteriin.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #6 : 17.08.2012, 21:09:38 »
Muuan rallijamppa tuumas mulle joskus että ahdettuun koneeseen ei tarvi olla (imu)nokassa niinkään nostoa hirveesti vaan oleellisempaa pitkä aukioloaika. Ahtopaine tuuppaa ilmaa sylinteriin kunhan venttiili vaan on auki...

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #7 : 17.08.2012, 21:16:37 »
lisää painetta niin kyllä sitä täytösastetta saadaan nostettua ;D Jos sitä sitten kokeilisi vaikka tuota gt6 jos jostain löytää ja koittaisi vaikka ajoittaa vähän oman maun mukaan.

EVO8

  • Vieras
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #8 : 17.08.2012, 22:06:48 »
Ota yhteys Kylmäkosken Erikoismoottori Oy niin saat laadukkaan nenän joka tehdään sun moottorin spekseille. Hinta/laatusuhde on varmasti kohdallaan.


Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #9 : 18.08.2012, 09:22:31 »
Osaatko yhtään sanoa hintaluokkaa?

EVO8

  • Vieras
Vs: Nokka-akseli
« Vastaus #10 : 18.08.2012, 20:56:11 »
Reilu vuosi takaperin oli vielä 280€

 

Ateho  Elekma