Samppasport  Futurez

Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee

  • 47 Vastauksia
  • 19314 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AAntza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« : 15.09.2012, 12:27:14 »
No niin elikkä autona ois 960 2,5 litran bensan koneella ja manuaali askilla. Ois kiinnostusta rueta kyseistä autoa rakentelemaan pikkuhiljaa. Tarkotus ois tehä niin sanottu luksus auto mistä löytyis vähä poppivehettä ynnä muuta mukavaa mutta myös tehoa kohtuullisen paljon. Sen verran olen lukenut että tuota kyseistä konetta ei paljon kannata lähteä virittelemään joten minkälaista tekniiknaa sinne kannatas rueta suunnittelemaan? :-\ olen lukenut peetun big bad blue topicin moneen kertaan ja ihan sellaisia tehoja ei ole tarkoitis saada. :) mutta semmoset 400-500 kaakkia olis oikein passeli. Ja sitten toinen asia mikä mietityttää on nuo alustan nivomat iskarit? Pystyykö kyseiseen kamppeeseen laittamaan normaalia madallussarjaa tai parempia iskareita ja vaatiiko se kuinka tolkuttomasti työtä?

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa rueta aloittelevaa harrastelijaa auttamaan. :) mielenkiintoa kyllä löytyy mutta tietoa ei ihan niin paljon :)

Poissa AAntza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #1 : 15.09.2012, 12:29:28 »
Se nyt meni näköjään tänne turbo keskusteluihin mutta eipä se mitään turbotekniikka nimenomaan kiinnostaisi. :)

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #2 : 15.09.2012, 12:40:57 »
Tommosta ei ihan helpolla kannata lähtee ahtamaan kun on vähäpäästöinen. Vaatii VTT mittaukset että saa leimaan. jotain 1700€ kerta meni syteen tai saveen.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #3 : 15.09.2012, 12:46:23 »
Tommosta ei ihan helpolla kannata lähtee ahtamaan kun on vähäpäästöinen. Vaatii VTT mittaukset että saa leimaan. jotain 1700€ kerta meni syteen tai saveen.
Eiköhän joku loppupään FT ole päästöjen puolesta approved päivitys, ja siihen voi sitten sovitella esim jonkun 18/19 mitsun ahtimen ja muuta pientöä näkymätöntä viilausta, kyllä tuommosellakin sevverta vetoja saa ettei tinakutoselle jää muuta sanottavaa kun kova meteli. Vaan eipä tuommosesta laillisesti oteta sitä 300hp, tai 400hp.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #4 : 15.09.2012, 12:48:50 »
Eiköhän joku loppupään FT ole päästöjen puolesta approved päivitys, ja siihen voi sitten sovitella esim jonkun 18/19 mitsun ahtimen ja muuta pientöä näkymätöntä viilausta, kyllä tuommosellakin sevverta vetoja saa ettei tinakutoselle jää muuta sanottavaa kun kova meteli. Vaan eipä tuommosesta laillisesti oteta sitä 300hp, tai 400hp.

Niin joo tietenki en ihan ajatellu et tossa oli koneen vaihtokin mahollinen. mutta tota tinakutosta ei kannata lähte ahtaan tossa korissa.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #5 : 15.09.2012, 12:50:50 »
..eipä niistä turbovehkeistä oteta laillisesti juuri yhtään vakiotehoa enempää...
Se laillisuus on vaan katsojan(katsastajan) silmissä... :D

Nää projektit ei ole laillisia vaikka ovat katukilvissä, näin kotomaan murteella sanottuna.

Poissa AAntza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #6 : 15.09.2012, 14:33:28 »
Nimenoma ei oo tarkptus tuolle koneelle rueta mitään tekemään. Muutenkin 400 000 ajettu niin ei oo mikään paras lähtökohta.  :D itekki just atellu tuota b230ft tai sitten onko se b234ft?ei tosiaan oo tarkotus rakentaa mitään kilpaautoa vaan enemmänkin pirteä kulkine kadulle jolla jaksaa ajaa pitempääkin matkaa :) mutta niin en tullu ajatelleeksi tuota päästöhommaa ollenkaan..

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #7 : 15.09.2012, 14:49:24 »
Paljon ajaminen + 500hp kuullostaakin erittäin loogiselle :idiot2:

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #8 : 15.09.2012, 14:54:00 »
Paljon ajaminen + 500hp kuullostaakin erittäin loogiselle :idiot2:

Tosiaan, minä tiputtaisin teho tavoitteen 250-300hv:hen jos pitkiä matkoja meinaa ajaa :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa AAntza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #9 : 15.09.2012, 15:17:05 »
Kiitos että jaksatte vastailla! :) ihan suunnittelu vaiheilla on vasta tämä projekti :) mutta entäs miten nuo nivomatikit? Ja mitään varsinaisi tehotavotteita ei ole vielä kerennut sen kummemin miettiä mutta kuinkas helposti tuosta 2,3 turbosta saa esim 400 irti niin että se vielä kestäis käyttöäki?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #10 : 15.09.2012, 15:20:48 »
Kyllähän siihen saa aika paljon rahaa tunkea jos haluaa sen oikeasti kestävän ja olevan "käytännöllinen". Yleensä nuo tehokkaat turbokoneet ei kumminkaan ole niin käytännölisiä, että kaikki ajot niillä ajettaisiin. Kyllä se tehon lisäys aina tuo mukanaan riskiä hajoamiseen.

Nimimerkillä: tuonne päin rojekti, 4tuhatta kilometriä ja männät palasina

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #11 : 15.09.2012, 19:10:38 »
Jos tinakutonen tulle myyntiin jossain kohtaa niin hihkaseppas tännepäin!
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #12 : 15.09.2012, 20:32:35 »
Jos haluat kestävän 300-400hv koneen pienellä budjetilla niin ainut vaihtoehto perus moottoreista on tuo sun jo nyt oleva kutos kone.
Tai sit t6 kone. Nuo vaatii kiertokankien vaihdon ja sen jälkeen kestää yllättävän hyvin.
 Turbon tai remmin joudut laittamaan.
Itse olen nyt ajanut noin 10000km tuommoisella koneella ja toimii kuin junan vessa. Kaiken lisäksi nuo moottorit vetää jo pienilläkin kierroksilla niin ei tule niin helvetin kulmikasta ajaa...

Tuohon vakio ruisku isommilla suuttimilla ja ilmamassa mittariin pikku muutos, niin on halpa todella toimintavarma ruisku, joka toimii -30 asteesta ylöspäin kuin vakio auto.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #13 : 15.09.2012, 20:47:04 »
Hyvä valinta O0
Yksi parhaiten ajettavia sedan autoja
Kannattaa kattoa Lankun projekti http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=369.0
Kivasti voimaa tinakutosesta pikku rahalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 960 Aloitteleva harrastelija kyselee
« Vastaus #14 : 15.09.2012, 21:00:42 »
Täytynee nyt kuitenkin pitää mielessä mahdollinen katsastus, eli ei tuota kutosta saa ahtaa.

 

Futurez  Kulkukoira