Elekma  Autoracing

Turbotimer

  • 9 Vastauksia
  • 3816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kanelipulla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Turbotimer
« : 12.11.2012, 16:33:31 »
Föönin vahtija olis tarkotus laittaa s40 -01. Kysymys kuuluukin että tuleeko ongelmia ajoneston/ajotietokoneen kanssa? Onko kokemuksia?
Kahta en vaihda. Neliveto ja mehumaija.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Turbotimer
« Vastaus #1 : 12.11.2012, 16:57:02 »
Kaverilla oli v40 -98 tai -99. Ovia ei saanu lukkoon ennenku auto oli sammunu. Eli ajonesto kai siinä härkkäs vastaan.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Bisnes^

  • VRCF Aluevastaava
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotimer
« Vastaus #2 : 12.11.2012, 17:27:03 »
Kaverilla oli v40 -98 tai -99. Ovia ei saanu lukkoon ennenku auto oli sammunu. Eli ajonesto kai siinä härkkäs vastaan.

Juurikin näin!!!  ;)


V70d

Poissa Kanelipulla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotimer
« Vastaus #3 : 13.11.2012, 10:48:46 »
Ei edes avaimella?
Kahta en vaihda. Neliveto ja mehumaija.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Turbotimer
« Vastaus #4 : 13.11.2012, 11:32:34 »
Ei kuulema edes avaimella. Auton oma järjestelmä esti sen ku auto oli käynnissä.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Turbotimer
« Vastaus #5 : 13.11.2012, 12:13:00 »
Ihan vaan näin kysymyksenä, eikös olis vaan fiksumpaa ajella viimeiset minuutit ennen sammutusta hissukseen, eikä kenkiä kun mikäkin hullu. Turbohan hehkuu kuumana vaan sillon, kun autolle on oikeasti annettu kyytiä, ja harvemmin missään poistutaan 120km/h alueelta, ja 10s aikana sammutetaan moottori... ja NORMAALIN LAILLISILLA NOPEUKSILLA TAPAHTUVAN kaupunkiajon päätteeksi ei todellakaan ole tarpeellista jälkijäähdytellä moottoria.

Olen varmaan 5 pikkuvolvon turbot vaihtanut, ja yksi selvä yhteys kaikilla on, niille on annettu KOVALLA KÄDELLÄ kyytiä, eli lopettakaa ne teinikenkimiset, ja ajakaa ihmisiksi, niin ei tarvita turbotimereitä tms. turhia härpäkkeitä.

Paljon fiksumpaa olis asentaa lämpömittari ahtimen paluuöljyputkeen, mistä näkee palaavan öljyn lämmön, sillä esim. työpaikankin työkoneet jälkikäyttää itseään, sensijaan että 90prossaa tapauksissa jälkikäytetään jo tarpeeksi jäähtynyttä ahdinta jollain turbotimerilla. :)

Ja asiaan, tosiaan häly näissä on kytketty niin, että ovia ei saa kaukkarilla lukkoon koneen käydessä, just siks, ettei jäis auto käyntiin ja avaimet vahingossa sisään.

Nimimerkillä, kerran alle vuoden vanhasta autosta lyönyt lasin sisään, kun molemmat avaimet oli lukkojen takana ja kone kävi. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Turbotimer
« Vastaus #6 : 13.11.2012, 12:40:55 »
Ihan vaan näin kysymyksenä,  eikös olis vaan fiksumpaa
Katu-uskottavuus kärsii pahasti, jos auto ei yksinään käy parkkiruudussa ajelun jälkeen. Varsinkin ratapäivillä ja huoltoaseman pihoilla. :nohnoh
Kahville on tietysti kiire.
Aika monet 'järkevät' ihmiset ajavat sen jäähdyttelykierroksen ratapäivillä ja antavat auton myös käydä tämän jälkeen. Normaaliajossa tai polkemisen jälkeen tapahtuu myös tiedottomasti tapahtuvaa jäähdyttelyä ja monet jopa tietävät antaa auton käydä tämänkin jälkeen hetken. Ei välttämättä tarpeellista mutta teen sitä itsekkin jopa normaaliajon jälkeen.

Kuten on kerrottu, että ongelmia on niin onko kenelläkään kertoa faktaa miten nuo ongelmat saadaan korjattua?
Moneen jaappanilaiseen noita ainakin näkee laitettavan, että kai niitä palikoita ja koodin pätkää löytyy miten se saadaan volvoonkin laitettua..kai?
Fiesta -no- boost

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Turbotimer
« Vastaus #7 : 13.11.2012, 15:17:05 »
Orkkishälystä kun tottakai kytkee irti sytytysvirrantulon, ni saa ovetkin lukkoon, koneen käydessä. Sit on vaan taas se amistuunausropleema, että ovet menee väistämättä jossain välissä lukkoon vahingossa avaimen ollessa autossa. Nimimerkillä, kerran vanhemmilleen soittanut turusta, kun avain jäi auton sisälle ja toinen avain hangossa... ;D Ja ei, S90 ei onnistu ikkunoiden vetäminen alas imukupilla, eikä oven lukkoa saa avattua rautatangolla, kun ei ole nuppia. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Turbotimer
« Vastaus #8 : 14.11.2012, 11:16:43 »
Käyppäs x40fin.com foorumilla sieltä löytyy vastaukset ongelmiin..
Ainaki PH1 mallissa saa ovet lukkoon avaimella, vaikka auto on käynnissä ja johta tai kaks piti yhdistellä,
ni sai hälytki kytkettyä vaikka auto on käynnissä.

http://www.x40fin.com/index.php?topic=1130.0
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Kanelipulla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbotimer
« Vastaus #9 : 14.11.2012, 11:41:16 »
Kiitosta kaikista asiallisista vastauksista. Joo ei ole tapana kenkiä pulkkaa turhaa ja kahville ei ole kiire. Enempi sen vuoksi että voi auton jättää pakkasellaki käyntiin ja ovet saapi lukkoon. Onhan se halvempi föönin "henkivakuutus" että taimeri pittää huolen jäähytyksestä. Jokaisella kuitenkin tapansa pitää huolta menopelistään.
Kahta en vaihda. Neliveto ja mehumaija.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo