Futurez  Kulkukoira

Uutta turbiinaa

  • 16 Vastauksia
  • 11833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iT3QuuH

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Uutta turbiinaa
« : 30.06.2014, 17:24:03 »
Elikkäs mulla on volvo 242 ja höystettynä B230 lohkolla ja ite tehyllä imusarjalla sun muilla ja jarrutettu 449hp 1.8barin ahoilla. Holsetin superi 40:llä ja nyt tarkotus pistää lisää vauhtia vehkeeseen ja oon miettiny uutta turboa Holsetin pro55 ja hx 60 ja kävi mielessä myös hx80 mutta se taitaa olla jo vähän liian iso 4pyttyselle myllylle? HX60 on kuitenki T6 laipalla

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #1 : 03.07.2014, 19:33:51 »
Kellään kokemusta/ kukaan lukenut mitään noista turbobandit poikien turboista, kannattaako vai luotetaanko jatkossakin Holsetin ahdistuksiin?

Joskus töissäkäyvänä ihmisenä noita tuli katteltua, mutta kalliita olivat, nyt kun viimein pääsi työttömäksi niin eipä nuiden hinnat päätähuimaa. n. 630e sopivan makusia.

Tossa vielä linkkiä http://turbobandit.com/shop/
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #2 : 03.07.2014, 19:39:55 »
Jos maininnat pitävät paikkansa heidän videoistaan, niin pitkään on niiden "kevyessä" käytössä kestänyt. Itsellä seuraavaksi hankinnaksi tulossa TB60-1.
Edellisessä autossa oli TB:n bensapumppu. Ei mitään huonoa sanomista.

ja on muuten asiallisen näkösiä pakosarjoja

https://www.youtube.com/watch?v=roh1s774-9E

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #3 : 03.07.2014, 20:09:47 »
Yritin etsiä rakentavaa keskustelua osista, muttei mitään oikeen löytynyt. Sillähän mä niitä aloin kahtelemaan, kun videolla mainittiin hurjat tehot ja samalla kokoonpanolla 5 vuotta.

E: juurikin tuota TB60-03 kahtelin. Vieläkun joku kaivaisi penkkilapun jossa tuollainen on vinokoneessa ni awot.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2014, 20:11:56 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #4 : 03.07.2014, 20:24:34 »
Vois piruuttaan ottaa tuon TB-58:n testiin projektisätökseen sitten kun ahtimen hankinta on ajankohtasta. Myyntiteksti on ainakin lupaava :D

Lainaus
Populäraste aggregatet bland Volvo ägare, speciellt B230 motorer. Passar på original grenrör dock måste grenrörsflänsen planas av.
http://turbobandit.com/shop/?artnr=002

4600kr ei mikään paha hintakaan olis. Saas nähdä. Ei vissiin hirveesti ole Turbobanditin kamaa Suomalaisten moottoreissa?

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #5 : 03.07.2014, 20:45:46 »
Tarkoittaako toi suomeksi että käy suoraan paikalleen?  :idiot2:

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #6 : 03.07.2014, 20:58:45 »
tuo 58 menee paikalleen vakiosarjaan, kunhan plaanaa sen ulokkeen pakosarjasta.
koko eroa vakioon 13C:hen


E: näköjään myyvät myös huolto sarjaa suoraan tuohon TB58 ahtimeen
http://turbobandit.com/shop/?artnr=002
« Viimeksi muokattu: 03.07.2014, 21:04:20 kirjoittanut Chall »

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #7 : 03.07.2014, 21:10:01 »
Onhan siinä eroa... Onkos tuossa hukkaporttia vaiko ei?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #8 : 03.07.2014, 21:12:14 »
Ja siitä dyno lapusta vinokoneesta, vaikka tämä onkin 16V.

Lägger in en bild på hur kurvorna ser ut i min bil med TB60 pulssplit.
Kompresor
0,60 A/R
Avgas
0,84 A/R

Fakta:

B234, Std. 96mm borr
Svarvade FK kolvar 3mm ca 8,5 i komp
Org. renoverad ofilad topp.

E85 1,3bar ladd. Ej elektroniskt styrt laddtryck.
Är hittils mkt. nöjd med turbon.



E:
b23

www.anorrback.fi kansi
530
46/35 venttiilit
virtaa 165cfm@28" imupuolella, oikean kokoinen, pako ei paljon mitään virra.
240 ast. 1.25mm / 13mm
112 ast. LSA
2mm imu auki ja 1.9mm pako auki YKK
317hk@7000/340nm 6000rpm Suntechmotorsportin penkissä.
ahdot 0.8bar, turbobanditen tb60-01, kilon lisää niin alkas pelaamaan.

/Andre'
« Viimeksi muokattu: 03.07.2014, 21:17:13 kirjoittanut Chall »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #9 : 03.07.2014, 21:13:26 »
Onhan siinä eroa... Onkos tuossa hukkaporttia vaiko ei?

ei se kello turhaan siinä kyljessä ole...


Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4404
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #10 : 03.07.2014, 21:20:47 »
Tarkoittaako toi suomeksi että käy suoraan paikalleen?  :idiot2:
Vaatii plaanauksen kuten Chall sanoi. Lisää teholappuja:
Lainaus käyttäjältä: maxxtuning
Mätresultat Volvo 240 Turbo
Max hjuleffekt: 476whp
Max motoreffekt: 551hk
Max vridmoment på hjulen: 644Nm
Beräknad max vridmoment: 732Nm
Motorvolym: 2300cc
Max laddtryck:    2bar
Motorstyrning: Megasquirt
Bränsle:    E85
http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-megasquirt/476whp-volvo-240-turbo--per-och-filip/
E: toinen: http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-nira-i3plus/603whp-volvo-740-turbo--skoglund/ 603whp/696hp/636wNm/723Nm
« Viimeksi muokattu: 03.07.2014, 21:27:40 kirjoittanut Acke »

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #11 : 03.07.2014, 21:30:22 »
Kellohan siinä  :facepalm:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #12 : 03.07.2014, 23:11:22 »
Kellohan siinä  :facepalm:

Ei kaikkea voi tuubassa huomata.  :D

Chall, kiitos informaatiosta.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #13 : 03.07.2014, 23:43:16 »
Ei mitään  :D Katsellaan kellä leviää ensin ahtimen takia kone  :D

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Uutta turbiinaa
« Vastaus #14 : 04.07.2014, 15:45:51 »
jollakin ruotsalaisella foorumilla oli kommentti (oisko joku skylle kuski ollu) et turbobanditin ahtimet hyviä, mutta heräis kuulemma huonommin kuin joku täysin vastaavilla mitoilla oleva "oikean merkkinen"-ahdin.

onha niit kuitenki ruotsin pojilla paljo näkyny käytössä, ja eikö noilla jotaki takuutaki ollu...

oma mielipide:
turbobanditit tuntuis olevan OK kamaa, tai et suomessa vastaavaa tavaraa ois Master Powerit.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Carcom Oy  Ateho