Elekma  Autoracing

f männät turbotuksessa

  • 17 Vastauksia
  • 10855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
f männät turbotuksessa
« : 03.08.2014, 20:58:26 »
Miten nuo vaparin männät nyt soveltuu turbottamiseen? Kun puhutaan että nakuttaa herkästi korkean puristuksen takia, mutta laesta tavaraa pois ottamalla saataisiin puristuksia alas tietty laen ohentuessa kesto heikkenee. Eli sopiiko tuollaiset äffän männät nyt ollenkaan turbottamiseen. Miten paljon palotilaa suurentamalla saadaan ruttua alas? Jos tehotavoitteet on kolmensadan pintaan ehkä vähän alle niin riittäisikö vain palotilojen suurennus sekä männistä millin? Verran pois.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #1 : 03.08.2014, 21:02:38 »
Viinaa tankkiin niin puristus on ahtokäyttöön ihanteellinen
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #2 : 03.08.2014, 21:21:23 »
Mulle tulee ihan kulmien pyöristelyä lukuunottamatta koskematon 530 kansi ja vakio b230f männät fk koneeseen. Tehoja tarkoitus repiä tohon 300hv pintaan ja e85 toimii polttoaineena. Puristukset tulee johonkin 10 paikkeille, kansi plaanattu, tarkemmin lasken kun saan männät käsiini.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #3 : 03.08.2014, 22:54:10 »
Muuten kyllä viinaa mutta lähin tankkauspiste 70km päässä nii  on vähän huono. Eli bensalla ei kannata lainkaan ajatella ajella noita mäntiä sekä tuollaisia tehotavotteita?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #4 : 04.08.2014, 16:04:33 »
Vakio 230F kestää ahtaa tommotteen kivasti rapeen puoli kiloa(taitaa piikata 0.7) 9.7 rutuilla kun sopat ja sytty on kohillaan. Jotenka palotilaan tilaa ja männistä monttua hitu lisää ja vetoja.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #5 : 04.08.2014, 19:06:52 »
Muuten kyllä viinaa mutta lähin tankkauspiste 70km päässä nii  on vähän huono. Eli bensalla ei kannata lainkaan ajatella ajella noita mäntiä sekä tuollaisia tehotavotteita?
Miedoilla ahtopaineilla menee kuten sanottua, mutta niillä et pääse 300hv.

Itsellä lähin tankkauspiste 90km päässä, silti kaikki talouden ajoneuvot (mkl veneet) kulkevat E85, ja ovat kulkeneet jo vuosia. :)

1,108€/L, ja kulutus noussut keskimäärin 15%, ni se menee aika hyvin plussan puolelle, kun ottaa kanistereissa mukaan 2-300L/kerta. Viime maanantaina 336L S90 takapaksissa. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #6 : 10.08.2014, 15:44:01 »
bensaa tankissa ja pikkumitsu B230äffän kylkeen, lastut tonilta ja ahdot 1 bar. hyvin toiminut viimeset 12 tkm :) tietenkin suuttimet jne fk:sta. kyllä tällä jo yks m47 rikottu  ::) eli ainakin 1bar kestää ahtaa 98:lla 13c:llä
« Viimeksi muokattu: 10.08.2014, 15:46:54 kirjoittanut lakeshead »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #7 : 10.08.2014, 16:28:59 »
bensaa tankissa ja pikkumitsu B230äffän kylkeen, lastut tonilta ja ahdot 1 bar. hyvin toiminut viimeset 12 tkm :) tietenkin suuttimet jne fk:sta. kyllä tällä jo yks m47 rikottu  ::) eli ainakin 1bar kestää ahtaa 98:lla 13c:llä
Mulla on kanssa B230f jossa kylläkin ruiskuna megasquirt ja ahtimena isompi kiinalainen, niin saa kyllä säädettyä aika hyvin mutta kuitenkin.
Ei nakuta 1bar paineella 98.lla ajaessa missään kohtaa. Isommalla paineella en ole kokeillut kun kytkin meinaa antautua nyttenkin.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #8 : 10.08.2014, 22:09:28 »
Eli palotiloja vähän suurentamalla menee jo oikke mainiosti :P mutta miten noi männät kestää jos millin esimerkiksi ottaa  laesta pois? Olis vähän vie matalemmat rutut niin ei olis sit nakuvaaraa niin paljoa.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #9 : 11.08.2014, 05:19:04 »
Voisko f männästä tehä tasalakisen poistamalla kupin reunuksen niin ei laki ohenis ja puristus laskisi vai tuleeko tästä joku muu probleemi?  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #10 : 11.08.2014, 13:08:45 »
Voisko f männästä tehä tasalakisen poistamalla kupin reunuksen niin ei laki ohenis ja puristus laskisi vai tuleeko tästä joku muu probleemi?  :idiot2:

Paljealue häviää, seos ei lähde pyörteilemään puristustahdin loppuvaiheessa, palotapahtuma huononee
Ylin männän rengas joutuu kovemmille.
Saavutettu "hyöty" häviää paljealueen mukana. Volvon 8v kansi ei toimi ilman paljealuetta
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #11 : 11.08.2014, 15:04:52 »
Mulla on b23a männät pajalla ja ne on tasalakiset  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #12 : 11.08.2014, 19:17:03 »
Mulla on b23a männät pajalla ja ne on tasalakiset  :idiot2:
Mutta niissä tulee koko laki tasoon? Jos b230f männästä sorvaat reunan pois niin silloinhan se on koko matkalta sen kuopan verran lohkon pinnan alapuolella, jää osa seoksesta palamatta aika tehokkaasti. Tämän huomaa hyvin kun 125cc 2t kisaendurossa testasin erilaisella squish välyksellä olevia kansia. En tiedä sitten miten iso ero tuntuu volvon vinokoneessa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #13 : 27.09.2014, 11:03:02 »
Paljealue häviää, seos ei lähde pyörteilemään puristustahdin loppuvaiheessa, palotapahtuma huononee
Ylin männän rengas joutuu kovemmille.
Saavutettu "hyöty" häviää paljealueen mukana. Volvon 8v kansi ei toimi ilman paljealuetta

Tossa kattonut kun isot tyypit viilaa volvon kannet ,niin siinä halutaan eroon tosta pyörteestä .Eli pyöristellään volvon 53x  kanttinen palotila  , .Niin mm "Grottis" vingutteli 405 kantta .Vai mistä "pyörteestä" sää veksi puhuit ?

Aihe vaan kiinnostaa itelle on tulossa 230f männät e85 jne .....ja toki fööni

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: f männät turbotuksessa
« Vastaus #14 : 27.09.2014, 11:44:46 »
Ei sitä paljealuetta kokonaan hukata vaikka palotilaa avarretaankin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Carcom Oy  Ateho