Kulkukoira  Proturbo

940 moottorinmuutoskatsastus ongelma

  • 16 Vastauksia
  • 5055 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« : 14.10.2016, 17:45:55 »
Tuli sekin aika kun katsuri tuumas ettei deekun kyljessä noin iso holsetti ole tehtaalta lähtiessä ja muutoskatsastus täytyy suorittaa.

Jostain luin että b6304 moottori käy vertailuksi 900sarjassa? Tarviiko tämä suuria muutoksia alustaan ja jarruihin?
 
volvolta kyselin vastaavuustodistusta tehokkaimman mallin mukaan ja täytyisi toimittaa valokuva oman ja vertailu auton tyyppikilvestä että voivat todistuksen kirjoittaa!?
Jos joku haluaisi niin ystävällinen olla että ottaa kuvan b6304 moottorilla varustetusta 900-sarjalaisen tyyppikilvestä niin saadaan hommaa eteen päin..

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #1 : 14.10.2016, 20:42:32 »
Ymmärsinkö oikein, että olet vain laittanut isompaa puhallinta? Jos näin, niin penkkilapun kanssa muutoskatsastukseen. Ei siinä sen kummempaa venkoulua ole, katsot vain ettei penkissä ole liikaa tehoa.

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #2 : 14.10.2016, 21:17:15 »
Jjoo. Puhallin ja kaikki perus systeemit siinä on. Mutta mieluusti sais otteessa olla edes lähelle tehot oikeaa. Ja onhan se nyt paljon mielekkäämpää jos otteessa lukee 244hv kun 128hv  8)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #3 : 14.10.2016, 22:10:51 »
940 vertailuna menee suurimmillaan B230FT, B6304 on 960 joka ei mene vertailu kohteena 940 kanssa

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #4 : 14.10.2016, 22:35:18 »
Kiitoksia tiedosta  O0 nyt sitte  tarttis 940 b230ft moottorilla olevasta tyyppikilven kuvan  ::)

The moose

  • Vieras
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #5 : 14.10.2016, 22:49:46 »
Penkkilappu riittää.

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #6 : 14.10.2016, 23:09:43 »
No joo kyllä se riittää kun tarpeeksi ruuvaa pienemmälle syöttöjä mutta jos sen nyt samalla voi muuttaa 197hv papereille niin miksi ei?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #7 : 15.10.2016, 01:44:26 »
Mulle ny ei aukee oikein mihin tarvit kuvan tyyppikilvestä? Kun edelläkin on sanottu että penkkiin ja konttorille  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #8 : 15.10.2016, 04:45:22 »
Mulle ny ei aukee oikein mihin tarvit kuvan tyyppikilvestä? Kun edelläkin on sanottu että penkkiin ja konttorille  ???

Ja näytät inssille vaikka autowikistä että tämä Volvon tehokkain malli tästä sarjasta. Ei pitäisi olla ongelmia

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #9 : 15.10.2016, 10:45:43 »
Konttori vaatii maahantuojalta jarrujen ja alustan vastaavuustodistuksen ennenkä tuota alunperin 109hv autoa voi muutoskatsastaa mallisarjan tehokkaimman mukaan. Ja tuota lappua volvo ei voi toimittaa ennenkä lähettää kuvan oman auton tyyppikilvestä ja verrattavan auton tyyppikilvestä. Wikipedian tiedot tuskin kelpaa trafille kun kaikki muukin on nykyään niin pilkun viilausta  :(

 

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #10 : 15.10.2016, 11:44:41 »
Penkkilapun esität ja varaosa kataloogista vaan näyttää katsurille,  jotta sieltähän löytyy samat alustanosat mitä tuossa tehokkaimmassa mallissa.  Liekkö deekulla pääsee nipinnapin b230ft tehoihin :P

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #11 : 15.10.2016, 13:06:13 »
Joo eihän tuosta varmaan tarvi kun puolet ottaa pois jotta kelpaa b230ft lukuihin  :pomo: toki kytkin luistaa niin ei varmaan aivan niin paljoa  ;)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #12 : 15.10.2016, 13:21:13 »
Joo eihän tuosta varmaan tarvi kun puolet ottaa pois jotta kelpaa b230ft lukuihin  :pomo: toki kytkin luistaa niin ei varmaan aivan niin paljoa  ;)

No valitettavasti persdyno ei kelpaa todisteeksi katsurille, sekä oikeassa tehonmittauksessa iskee karu totuus vastaan että sieltä D24:sta ei irtoakkaan kovin kummosia lukemia :D Eli suuntana nyt vaan ekana sinne dynoon.

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #13 : 15.10.2016, 13:46:03 »
Eihän sieltä mahdottomia irtoa mutta aina pitää vähän liiotella  ;D Mutta 58mm kompura siivellä ja 3kilon paineella voi jo irrota b230ft lukemat  :2funny:

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 moottorinmuutoskatsastus ongelma
« Vastaus #14 : 17.10.2016, 17:01:53 »
Nuovvaan! Volvolta lappu tuli tyyppikilpien kuvien lähetyksen jälkeen ja otteeseen saa kaikki 145kw laittaa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy