Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1155 : 22.02.2019, 16:30:09 »
Onni on lämmin autotalli...

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1156 : 23.02.2019, 07:36:50 »
Muuten, pitääkö Vidalla kertoa autolle, että uusi akku on paikallaan? VAG-autoissa ainakin on näin eli akunvaihdon yhteydessä akkutiedot päivitetään.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1157 : 23.02.2019, 07:39:26 »
Onni on lämmin autotalli...

Onni on lämmin autotalli, jossa ei ole kaiken mailman projektit levällään. Itse pidän autoa aina pihalla, koska auton kuivattaminen lämpimässä tallissa joka päivä on aika arvokasta puuhaa sekä energiatalouden että auton kestävyyden kannalta.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1158 : 23.02.2019, 08:00:00 »
Onni on lämmin autotalli, jossa ei ole kaiken mailman projektit levällään. Itse pidän autoa aina pihalla, koska auton kuivattaminen lämpimässä tallissa joka päivä on aika arvokasta puuhaa sekä energiatalouden että auton kestävyyden kannalta.
Energiakustannus on kovin marginaalinen. Jos vaikka pystyy yhden korjauksen tekemään omassa tallissa viemättä huoltoon, niin säästöllä maksaa parin vuoden sähköt. Ja aina voi lähteä lämpimästä.

Aika näyttää ruosteongelmat, mutta monethan väittää että Volvot ei ruostu... Ei muuten pidä täysin paikkansa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1159 : 23.02.2019, 08:43:41 »
Ruostuminen riippunee pitkälti siitä kuinka kosteaa siellä tallissa on, ts. pääseekö auto kuivamaan vai ei.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1160 : 23.02.2019, 09:36:52 »
Onni on lämmin autotalli, jossa ei ole kaiken mailman projektit levällään. Itse pidän autoa aina pihalla, koska auton kuivattaminen lämpimässä tallissa joka päivä on aika arvokasta puuhaa sekä energiatalouden että auton kestävyyden kannalta.
Ja onhan se kallista myös tallin mätänemisen / homehtumisen kannalta. Kakkosautoa pidän tallissa , koska sillä ajetaan harvoin ja se on herkkä ruostumaan. Siinä on sekin etu , että tallissa on aina auton kokoinen tila käytettävissä siltä varalta, että jotain tarvii käyttöautolle tehdä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1161 : 23.02.2019, 09:39:31 »
Ruostuminen riippunee pitkälti siitä kuinka kosteaa siellä tallissa on, ts. pääseekö auto kuivamaan vai ei.
Pitää paikkansa. Se vaan jos auto on suolakylvyn saanut ja päivittäin jäätyy ja sulaa, niin edistää ruostumista todella todella nopeasti siihen verrattuna, kun auto on suolaisena pihassa jäässä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1162 : 23.02.2019, 10:30:37 »
Pitää paikkansa. Se vaan jos auto on suolakylvyn saanut ja päivittäin jäätyy ja sulaa, niin edistää ruostumista todella todella nopeasti siihen verrattuna, kun auto on suolaisena pihassa jäässä.

Täsmälleen näin. Suola, kylmä ja lämmin on kaikkein pahin vaihtoehto. Kylmä pelti kondensoi aika tehokkaasti kosteutta sinne mihin se ei edes normaalisti pääse.

Meillä pihassa on autotalli, jossa on lattialämmitys. Se energia, joka tallin lämmittämiseen kuluu on pieni verrattuna merkkiliikkeen korjaushintoihin. Itselläni talli on lämmin silloin, kun sitä tarvitaan lämpimänä.

VAG-aikaan tallissa vaihdettiin aika monta osaa ja aika näyttää tarvitaanko Volvoa korjailla samaan tahtiin. Toyota Corolla (2004) on jo osoittanut, että se tarvitsee lämmintä tallia ainoastaan renkaiden vaihdon aikaan  ::)
« Viimeksi muokattu: 23.02.2019, 10:33:01 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1163 : 23.02.2019, 12:12:56 »
VAG-aikaan tallissa vaihdettiin aika monta osaa ja aika näyttää tarvitaanko Volvoa korjailla samaan tahtiin. Toyota Corolla (2004) on jo osoittanut, että se tarvitsee lämmintä tallia ainoastaan renkaiden vaihdon aikaan  ::)
Voin luvata, että Volvon kanssa tallia tarvii useammin kuin Toyotan kanssa... Kaikenlaista vikaa alkaa ilmetä viimeistään 150 tkm jälkeen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1164 : 23.02.2019, 13:07:49 »
Voin luvata, että Volvon kanssa tallia tarvii useammin kuin Toyotan kanssa... Kaikenlaista vikaa alkaa ilmetä viimeistään 150 tkm jälkeen.
Ellei kori ole jo ruostunut niin pahasti :D
No kaveri on joutunut Tojotaansa laittaan laturin, kytkimen, abs anturit, kaikki levyt. Kone syö myös hieman öljyä. Toki vuosimallia 2006 ja reilut 250tkm ajettu. Ruostetta siellä täällä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1165 : 23.02.2019, 15:51:58 »
Terve.
Olisin halunnut ajaa normaalisti etuvetoisena (hybrid), mutta löi puren kokoajan päälle pikatiellä (105km/h) , eli jos sähköajeluun varausta jäljellä niin se ei onnistu sillä modella vaan täytys ajaa joko save modella tai awd modella?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1166 : 23.02.2019, 16:30:20 »
Terve.
Olisin halunnut ajaa normaalisti etuvetoisena (hybrid), mutta löi puren kokoajan päälle pikatiellä (105km/h) , eli jos sähköajeluun varausta jäljellä niin se ei onnistu sillä modella vaan täytys ajaa joko save modella tai awd modella?
Hybrid tila on juurikin se että automaattisesti valitsee ajotilan. Jos haluat ajella pelkällä polttomoottorilla=etuvetoisena, niin tuossa Save tilassa pitää 20km rangen verran sähköä jemmassa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1167 : 23.02.2019, 16:41:04 »
Ja jos haluat säästää mahdollisimman paljon hybridiakun varausta niin silloin joko AWD tai käsivalintainen ajo (käsivalintaisena hybridiakun käyttö on poissa pelistä kokonaan). Hybrid-tilassa tosiaan sähkö on suuressa roolissa, mutta polttomoottori avustaa nopeammin. Pure-tila pyrkii jättämään polttomoottorin ihan viimetinkaan myös kiihdytyksissä. Pure tila menee päälle vain pyynnöstä. Oma nyrkkisääntö on, etten aja yli 80 kmh sähköllä. Kaikenlaisten ilmoitusten jälkeen myös olen pyrkinyt jättämään akun varaukseksi 10 km sähköllä mikäli polttomoottori ei jostakin syystä vaikka käynnistyisikään. :D

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1168 : 23.02.2019, 17:22:09 »
Olrait, tilanteessa yritin ajaa mahdollisimman taloudellisesti niin ettei hybridiakun varaus pienene koska jäljellä oli kuitenkin 5km varaus jolla vielä olisi päässyt taajamassa kotio asti.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1169 : 24.02.2019, 07:45:48 »
Terve.
Olisin halunnut ajaa normaalisti etuvetoisena (hybrid), mutta löi puren kokoajan päälle pikatiellä (105km/h) , eli jos sähköajeluun varausta jäljellä niin se ei onnistu sillä modella vaan täytys ajaa joko save modella tai awd modella?

Tuossa yllä onkin jo hyviä ehdotuksia. Itse ajan myös maantienopeudet Save- tai AWD-moodilla. Save on siitä kätevämpi, että se lataa akkuja alamäessä. Liukkaalla kelillä tottakai AWD.

Maantiellä voi tietysti "lukea" tietä ja jos edessä on alamäki + pieni matka tasaista + seuraava alamäki, niin sormi Hybrid-näppäimelle ja matka menee kivasti sähköllä. Itse vaihdan maatienopeuksissa usein eri moodeja. Akun ajan kyllä ihan viime metreillä kotiin/latauspaikkaan tullessa Pure-tilassa tyhjäksi.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

Proturbo  Autodiagnoosi