Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1200 : 01.03.2019, 10:29:32 »
Pitääpäs tosiaan huomenna kurkistaa sinne lokarin alle. Eihän nyt semmoinen tietenkään käynyt mielessä että neljässä vuodessa joku voisi mennä ihan rikkikin  ::)
Voihan auto olla esim. kolaroitu etukulmasta ja putkijäänytsen takia läjään. Jotain hassua tuolla on ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1201 : 01.03.2019, 12:24:51 »
Kyllä niitä 'hassuja' löytyy aina välillä.
Minulla oli viime viikolla käytössä n.3000 km ajettu vuokraamon ka ja siinä oli pyykkinarulla kiinnitetty eberin pakoputki?
Tehdas asennus???
Huomasin ekana päivänä ja laittoivat illalla kiinni metalli kiinnikkeellä.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1202 : 01.03.2019, 13:56:09 »
Itse en suostuisi moiseen temppuun. Volvolla esimerkiksi tällä hetkellä ilmastoinnin kompuran kampanja päällä, niin se tulisi vaihdettua siinä samalla. Vianorilla tuskin kampanjat päällänsä  ;)

Näinpä, luulis tämäkin kiinnostavan myyjäliikettä. Kun samalla saisivat omasta pussista pois kompura ongelmat sekä vielä tuon loppuosan edukkaammin. Joten itse vaatisin merkkihuoltoa ja itseasiassa näin juuri taannoin teinkin.
V60 Hybrid, vm. 2014

Paikalla Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1203 : 01.03.2019, 22:39:09 »
Itse en suostuisi moiseen temppuun. Volvolla esimerkiksi tällä hetkellä ilmastoinnin kompuran kampanja päällä, niin se tulisi vaihdettua siinä samalla. Vianorilla tuskin kampanjat päällänsä  ;)
Mistä moisen kampanjan tiedot löytyvät ja koskeeko uitettuja autoja?
V60 T8 -19

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1204 : 01.03.2019, 23:44:36 »
Mistä moisen kampanjan tiedot löytyvät ja koskeeko uitettuja autoja?
Koskee tuontiautoja myös. Tilasin omaani apulaitehihnan ja kiristimen vaihdon, niin uusivat kompuran ja ilmeisesti jotain hybridijärjestelmaän osia samalla.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1205 : 02.03.2019, 10:32:07 »
Morjens hybridistit!
Olettekos panneet omassa vaunussa merkille ilmiötä että tuo oikean etupyörän takana oleva kohta pellissä kerää ahnaasti likaa. Muutamissa kuvissa ja parkkipaikoilla olen muillakin tuota nähnyt. Omassa näyttänyt olevan maalissa jonkinlainen kestotahra tuossa kohtaa jonka ajettelin häipyvän jahka veisi kunnolla vahattavaksi. Ihmetellyt tuota jo pitkään mutta nyt viimeisten pakkasten yhteydessä vasta hoksasin mistä tässä on kyse; webaston käydessä tuo kohta pellistä on aivan kuuma. Se mitä olen luullut tahraksi on itseasiassa kuumuuden tummentama maali joka ei tule häviämään mihinkään. Auto siis aivan normaalisti käytettäessä polttaa oman maalipintansa läikälle. Aion käydä kysäisemässä miten tämä ilmiö suhtautuu esim. korin takuuseen, tämähän lienee selkeä suunnitteluvirhe.
Muutoin tyytyväinen kapineeseen, mukava suhata menemään ja lastentaudit on ilmeisesti nyt kertaalleen korjattu vaikka niihin vähän rahaa upposikin. Keväällä vaihdettu kompressori vaihdettiin vielä syksyllä varaosatakuun piikkiin kertaalleen ja nyt tuntuisi pelittävän. Loppukesästä alkoi pellin alta kuulua dieseliä käyttäessä sellaista laakerin räminää jota ihmeteltiin kaiken kaikkiaan pari viikkoa pajalla. Ensin löytyi apulaiteremmin varrelta jokin särkynyt joustin tms, se kun ruotsista saatiin laivattua ja asennettua selvisi että startti/laturiyhdistelmä isg on viallinen. ISG:ssä tuli Volvo ystävällisesti puolella vastaan mutta tulihan siitä sellainen 1700 euron keikka kuitenkin.




Nyt kun kävin tarkistamassa omankin ajopelin, sieltä löyty samanmoinen kohta. Nokilika lähtee toki irti, mutta on tiukemmassa kuin normaali lika/kura. Epäilisin ongelmaksi tätä Ice White sävyä.

Poissa mikate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1206 : 02.03.2019, 14:43:47 »
Nyt kun kävin tarkistamassa omankin ajopelin, sieltä löyty samanmoinen kohta. Nokilika lähtee toki irti, mutta on tiukemmassa kuin normaali lika/kura. Epäilisin ongelmaksi tätä Ice White sävyä.

No nyt kävin kurkistamassa sinne sisälokarin taakse. Pakoputket sun muut ihan siistit ja tunnustelemalla ehjät, tuolla ei vaan ole minkäänlaista lämpösuojaa webaston ja koripellin välissä. Lämmitin pääsee kyljestään kuumentamaan peltiä ihan vapaasti. Pakoputki lähtee toisesta nurkasta ylöspäin ja siellä näyttäisi suojapellin tapainen olevan. Ei tuo autoa saa tuosta poltettua mutta maali ajan oloon kärsii. Kyllä mä aion käydä Volvoa jututtamassa tän tiimoilta, ei toi ihan loppuun asti mun mielestä ole ajateltu. Varmaan luotettu että toi ilmarako lämppärin ja korin välissä on riittävä mutta näin ei taida olla. Näkyy tietenkin parhaiten valkoisessa värissä mutta mulla on selvä tummentuma maalissa tuossa kuumenevassa kohdassa. En tykkää.


« Viimeksi muokattu: 02.03.2019, 22:55:00 kirjoittanut mikate »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1207 : 02.03.2019, 22:52:58 »
No nyt kävin kurkistamassa sinne sisälokarin taakse. Pakoputket sun muut ihan siistit ja tunnustelemalla ehjät, tuolla ei vaan ole minkäänlaista lämpösuojaa webaston ja koripellin välissä. Lämmitin pääsee kyljestään kuumentamaan peltiä ihan vapaasti. Pakoputki lähtee ylöspäin ja siellä näyttäisi suojapellin tapainen olevan. Kyllä mä aion käydä Volvoa jututtamassa tän tiimoilta, ei toi ihan loppuun asti mun mielestä ole ajateltu. Varmaan luotettu että toi ilmarako lämppärin ja korin välissä on riittävä mutta näin ei taida olla. Näkyy tietenkin parhaiten valkoisessa värissä mutta mulla on selvä tummentuma maalissa tuossa kuumenevassa kohdassa. En tykkää.



Siis lämmitin on siellä ylhäällä ja tuo on äänenvaimennin tuossa lokasuojaa vasten. Katso nyt vielä, että pakoputki on ehjä ja pää auki auton alla. Jotakin outoa tuossa on, kun se noin kovasti lämpiää.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mikate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1208 : 02.03.2019, 23:06:48 »
Siis lämmitin on siellä ylhäällä ja tuo on äänenvaimennin tuossa lokasuojaa vasten. Katso nyt vielä, että pakoputki on ehjä ja pää auki auton alla. Jotakin outoa tuossa on, kun se noin kovasti lämpiää.

Ok, luulin lämmittimen kyljeksi tuota. Raotin vaan sen verran lokaria että sain noi röörit näkyviin. Se kuumeneva kohta on toisin sanoen vaimentimen kyljen tasolla. No on outoa kyllä. Pitää tsekata putken pää vielä. Mä olen siitä asti kun auton on mulla ollut, vuoden verran ihmetellyt tuota lokarin tahraantumista. Jospa alkaisi ratkeamaan.
Kiitoksia vinkeistä!

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1209 : 03.03.2019, 10:27:22 »
Olrait, tälläi 1kk auton omistuksen jälkeen ei ihan normaalina vielä pysty pitämään ???

En varmaksi osaa sanoa, mutta kun tökkäät Pure-näppäintä ja ulkona on pakkasta. Auto antaa tuon ilmoituksen aina kun akusto on kylmä. Hetkisen odottelun jälkeen auto ilmoittaa että "Pure ajotila on käytettävissä". Valitettavasti auto ei muista tuota pyyntöä ja siirry automaattisesti Pure-tilaan. Se olisi helppo toteuttaa, mutta eivät ole sitä näihin tehneet. Harmi.

Lämpeneekö auto webastolla, kun latausjohto on irti. Ei. Sain Volvolta tiedon, että auto on muutettava pohjoismaiden softalle, jossa tämä ominaisuus on sitten käytössä. Ilmeisesti syy tähän on jokin lakisääteinen juttu, joka on voimassa Hollannissa. En Hollannin lakikiemuroista ole tietoinen, mutta tuntuu uskottavalta selitykseltä.

Kävin talvilomareissun pohjoisessa ja kulutus noin 4.8 l / 100 km. Autossa istui neljähenkinen perhe ja matkavauhti noin nopeusrajoitusten mukaan. Kiva peli ja olen vakuuttunut että auto on parempi tiellä kuin XC60-malli. Haasteelliset olosuhteet on tietysti erikseen, jossa XC60 on omaa luokkaansa. Sekin on koettu pohjoisen matkoilla.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa pertti61

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1210 : 03.03.2019, 10:39:40 »
Omani tuli Suomeen Hollannista noin viikko sitten ja Webasto alkoi toimimaan kun konepellin alla ollut akku oli ladattu täyteen, Webasto on tosi tarkka akun jännitteestä. Autoon ei ole ajettu sisään mitään suomi-softaa eli ainakaan kaikki Hollannista tulevat eivät vaadi mitään softan päivitystä. Ja tosiaan latausjohto ei ole ollut kiinni koska johtoa ei autossa tullut mukana ja se on vielä tilauksessa :)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1211 : 03.03.2019, 12:46:20 »
Omani tuli Suomeen Hollannista noin viikko sitten ja Webasto alkoi toimimaan kun konepellin alla ollut akku oli ladattu täyteen, Webasto on tosi tarkka akun jännitteestä. Autoon ei ole ajettu sisään mitään suomi-softaa eli ainakaan kaikki Hollannista tulevat eivät vaadi mitään softan päivitystä. Ja tosiaan latausjohto ei ole ollut kiinni koska johtoa ei autossa tullut mukana ja se on vielä tilauksessa :)

Auto on parhaillaan latauksessa tuossa pihassa ja siihen on jo vaihdettu akku. Edellinen akku kypsähti noin viikko sitten. Jossain aikaisemmassa mainittiin alle 12 V jännite, joka on asetuksena webaston alimmaksi jännitteeksi. Kun autolla taas ajaa pitkän matkan, niin akku latautuu täyteen. Omani ei siitä huolimatta lähde lämpenemään. Mielenkiintoista.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa asdzesar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1212 : 03.03.2019, 23:05:15 »
Onko joku kehittänyt jotain järkevää ratkaisua latauskaapeleiden säilömiseen takakontissa? Siellähän ei ihan liikaa tilaa ole muutenkaan ja aiheuttaa vähän närästystä kun pari 4m kaapelia levällään ja solmussa. Jotain verkkopusseja oon hahmotellut sivuille muttei ole vielä ainakaan löytynyt sopivaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1213 : 04.03.2019, 01:52:47 »
Ok, luulin lämmittimen kyljeksi tuota. Raotin vaan sen verran lokaria että sain noi röörit näkyviin. Se kuumeneva kohta on toisin sanoen vaimentimen kyljen tasolla. No on outoa kyllä. Pitää tsekata putken pää vielä. Mä olen siitä asti kun auton on mulla ollut, vuoden verran ihmetellyt tuota lokarin tahraantumista. Jospa alkaisi ratkeamaan.
Kiitoksia vinkeistä!

Pikkupakkasilla XC60 lokarikin lämpenee ihonlämpöiseksi. Ei nyt sentään nokeennu mutta lämpenee. Tuo nokeentuminen on kyllä hupaisa homma, jos saa sanoa. Näkee ainakin että on webasto :)

Kannattaa korjauttaa
« Viimeksi muokattu: 04.03.2019, 01:54:56 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1214 : 04.03.2019, 10:11:26 »
Tarpeeksi pakkasta niin tuo Mennekes laturi näemmä näyttää pelkkää punaista. Yöllä Kuusamossa oli käyny -30 tienoilla pakkanen. Toin sisälle lämpeämään niin tokeni.

 

RallyBaron  Samppasport