Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kv67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1830 : 26.07.2019, 23:05:06 »
On nää kompurat kyl yks iso vitsi, vaihdan koko auton pois! Hankin taas ison bensasyöpön  :D
Käynyt kieltämättä mielessä..melko vitsi, kun 3kk välein saa vaihtaa kompuran ka aina saa 3-4 viikkoa odottaa aikaa.

Ollut nyt auto 8 kuukautta ja sinä aikana toiminut moitteetta 4kk eli sentään puolet ajasta...

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1831 : 26.07.2019, 23:43:23 »
Niin sanoivat myös minulle vuosi sitten ja takana on 35000 km vuoden aikana ja kompura tuntuu edelleen toimivan. Eilen vetelin sähköllä kuumalla kelillä peräkärryä ja melkoinen pöhinä kuului kompurasta eli on siinä ainakin tehoa, jolla jäähdyttää. Tuon täytyy olla aika tehokas, kun kabiini pysyi viileänä ja akulla oli aika kova kuormitus.

Kieltämättä, näillä keleillä kun laittaa esi ilmastoinnin päälle auto kuulostaa suunnilleen hornetilta lähtökiihdytyksessä
V60 D6

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1832 : 27.07.2019, 08:12:24 »
No niin, alkukuusta tuli täyteen vuosi D6:n kanssa ja kasasin tähän muutaman kommentin autosta.

Olen ajellut vuoden aikana yli 35 000 km yksilöllä, joka tuotiin Hollannista. Vuosimalli on 2014 ja nyt mittarissa on yli 210 000 km. Ensimmäiset huollot tein sinisellä ja jatkossa täytyy miettiä, jos ottaisi huollot omaan autotalliin. Säästöä sekin.

VIAT
- autoon vaihdettiin viime heinäkuussa kompressori automyyjä maksoi silloin (samaan vaihtoon vaihdettiin myös jakohina, kiristin ja apulaitehihna omilla kustannuksilla)
- auton ovet eivät auenneet kaukosäätimestä kuin vasta ihan auton vieressä. Automyyjä maksoi. (vaihdettiin johtosarjat oviin + katossa oleva tunnistin)
- auton esilämmitys/jäähdytys ei toimi ilman sähköä. (Ilmeisesti ohjelman päivityksellä saadaan toimimaan)
- jos latausjohto on ollut autossa pitkään kiinni, niin esilämmitys/jäähdytys ei mene päälle mittariston valikosta (piuha irti ja takaisin kiinni, niin lähtee toimimaan)
- auto vetelee urissa vakioleveyden renkailla (kapeammat renkaat toimivat paremmin)


HYVÄÄ
- suorituskyky ohituksissa
- polttoaineen kulutus taajamassa
- ajastettu esijäähdytys on äärimmäisen hieno ominaisuus
- istuimet edessä

VÄHÄN TILASTOA
- omat kilometrit 35496 km
- tankattu 48 kertaa
- polttoainekulut 2171,89 €
- polttoainekustannukset 0,06 € kilometri
- muut kustannukset 2230,73€ (sisältää kaikki kulut vakuutus, verot, huollot jne.)
- kustannukset 0,12 € kilometrille
- polttoaineen kulutus: 4,23 l/100 km
- kilometrejä 2730,46 km / kk 

Kustannuksiin vaikuttaa tässä kohtaa uudet kesärenkaat, jakohihnan ja vaihteiston öljyn vaihto, jotka tuo melko ison kustannuserän tälle jaksolle. Pihassa on toinen ajoneuvo (Toyota Corolla, 2004) ja sen kilometrikustannukset ovat samaa luokkaa, vaikka autolla ei ajeta kuin 6000 - 8000 km vuodessa. Corollan huoltokulut ovat vuositasolla 250 € ja verot ovat pienemmät. Itse asiassa ajoneuvoverossa Volvon verot pienenivät eli kokonaisvero oli juuri tulleessa verolipussa 566,86€:a.
 
« Viimeksi muokattu: 27.07.2019, 08:14:55 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1833 : 27.07.2019, 10:51:10 »
" jakohihnan ja vaihteiston öljyn vaihto, jotka tuo melko ison kustannuserän tälle jaksolle"

Mitä tommonen lysti kustansi?

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1834 : 27.07.2019, 16:33:35 »
Jos näissä musta sisäkatto niin mikä varustelutaso? Ja Jos r-line niin onko sitä saanu osissa vai kokonaisena pakettina vaa ?

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1835 : 27.07.2019, 21:57:30 »
Itselläni on musta sisäkatto ja sen saa erikseen mm. Summum varustelutasoon.

Poissa OVa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1836 : 27.07.2019, 22:16:27 »
Varusteluista puheenollen, onko jossakin listaa mitä summum-tasoon kuuluu? Volvot on itelle hyppy tuntemattomaan ja tarvis vähän taustatietoa.. Oon koittanut googlettaa mutta laihoin tuloksin.
V60 D6 AWD Plug-In Hybrid :)

Poissa K.Ritola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1837 : 28.07.2019, 07:07:01 »
No niin, alkukuusta tuli täyteen vuosi D6:n kanssa ja kasasin tähän muutaman kommentin autosta.

Olen ajellut vuoden aikana yli 35 000 km yksilöllä, joka tuotiin Hollannista. Vuosimalli on 2014 ja nyt mittarissa on yli 210 000 km. Ensimmäiset huollot tein sinisellä ja jatkossa täytyy miettiä, jos ottaisi huollot omaan autotalliin. Säästöä sekin.

VIAT
- autoon vaihdettiin viime heinäkuussa kompressori automyyjä maksoi silloin (samaan vaihtoon vaihdettiin myös jakohina, kiristin ja apulaitehihna omilla kustannuksilla)
- auton ovet eivät auenneet kaukosäätimestä kuin vasta ihan auton vieressä. Automyyjä maksoi. (vaihdettiin johtosarjat oviin + katossa oleva tunnistin)
- auton esilämmitys/jäähdytys ei toimi ilman sähköä. (Ilmeisesti ohjelman päivityksellä saadaan toimimaan)
- jos latausjohto on ollut autossa pitkään kiinni, niin esilämmitys/jäähdytys ei mene päälle mittariston valikosta (piuha irti ja takaisin kiinni, niin lähtee toimimaan)
- auto vetelee urissa vakioleveyden renkailla (kapeammat renkaat toimivat paremmin)


HYVÄÄ
- suorituskyky ohituksissa
- polttoaineen kulutus taajamassa
- ajastettu esijäähdytys on äärimmäisen hieno ominaisuus
- istuimet edessä

VÄHÄN TILASTOA
- omat kilometrit 35496 km
- tankattu 48 kertaa
- polttoainekulut 2171,89 €
- polttoainekustannukset 0,06 € kilometri
- muut kustannukset 2230,73€ (sisältää kaikki kulut vakuutus, verot, huollot jne.)
- kustannukset 0,12 € kilometrille
- polttoaineen kulutus: 4,23 l/100 km
- kilometrejä 2730,46 km / kk 

Kustannuksiin vaikuttaa tässä kohtaa uudet kesärenkaat, jakohihnan ja vaihteiston öljyn vaihto, jotka tuo melko ison kustannuserän tälle jaksolle. Pihassa on toinen ajoneuvo (Toyota Corolla, 2004) ja sen kilometrikustannukset ovat samaa luokkaa, vaikka autolla ei ajeta kuin 6000 - 8000 km vuodessa. Corollan huoltokulut ovat vuositasolla 250 € ja verot ovat pienemmät. Itse asiassa ajoneuvoverossa Volvon verot pienenivät eli kokonaisvero oli juuri tulleessa verolipussa 566,86€:a.

Hyvää dataa kulujen seurannasta, mutta lataushybridistä puhuttaessa pitää huomioida myös se ladattu sähkön määrä. Vai etkö lataile autoa ollenkaan?
Jollei ole mittaria niin silloin sen seuranta on hiukan vaikeampaa. Itellä kun pitää olla mittari käytetylle lataussähkölle niin haivaintojen perusteella karkeesti vois sanoa, että kerta lataus ottaa sen 10 kWh (tyhjästä täyteen). Lukema ehkä hiukan yläkanttiin, mutta tuolla luvulla on helppo laskea kulutusta, mikäli sitä mittaria ei ole.

Mittauspiste ollut itellakin vasta tovin käytössä, joten vielä ei ole pitkän ajan seurantaa tarjota.
Tähän mennesä:

-2803,1 km
-82,95 l diisseliä
-310 kWh ladattu verkosta

Minun hinnoilla yhteenlaskettu kulu on 143,015 €. Joten 100 km kustansi 5,1 euroa, josta taas kilometrille tulee 0,051 €.
Päivittäiset ajot olleet 80-100 km. Sähkön realistinen osuus tuosta on max 40 km. Mukavuudesta en ole tinkinyt yhtään, joten ilmastointi on aina ollut päällä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1838 : 28.07.2019, 21:01:50 »
" jakohihnan ja vaihteiston öljyn vaihto, jotka tuo melko ison kustannuserän tälle jaksolle"

Mitä tommonen lysti kustansi?

Jakohihnan vaihto oli noin 750 € ja vaihteisto noin 280 €.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1839 : 28.07.2019, 21:05:56 »
Hyvää dataa kulujen seurannasta, mutta lataushybridistä puhuttaessa pitää huomioida myös se ladattu sähkön määrä. Vai etkö lataile autoa ollenkaan?
Jollei ole mittaria niin silloin sen seuranta on hiukan vaikeampaa. Itellä kun pitää olla mittari käytetylle lataussähkölle niin haivaintojen perusteella karkeesti vois sanoa, että kerta lataus ottaa sen 10 kWh (tyhjästä täyteen). Lukema ehkä hiukan yläkanttiin, mutta tuolla luvulla on helppo laskea kulutusta, mikäli sitä mittaria ei ole.

Mittauspiste ollut itellakin vasta tovin käytössä, joten vielä ei ole pitkän ajan seurantaa tarjota.
Tähän mennesä:

-2803,1 km
-82,95 l diisseliä
-310 kWh ladattu verkosta

Minun hinnoilla yhteenlaskettu kulu on 143,015 €. Joten 100 km kustansi 5,1 euroa, josta taas kilometrille tulee 0,051 €.
Päivittäiset ajot olleet 80-100 km. Sähkön realistinen osuus tuosta on max 40 km. Mukavuudesta en ole tinkinyt yhtään, joten ilmastointi on aina ollut päällä.

Sähkön kulutus on melko hankala laskea, koska saan ladattua autoa työpaikan pihassa ja usein kauppareissulla ilmaisesta latauspistokkeesta. Kauppareissuilla vaimon kanssa sähkö tulee todella kalliiksi, kun käydään syömässä ja vaateostoksilla...

Omasta seinästä kuukausitasolla olen lataillut 80 - 100 kWh eli karkeasti laskien vuodessa 1200 kWh -> noin 200 € (1 kWh = 0.15 €)

Omat huomiot täysin tyhjän akun latauksesta, kun pihaan on tultu hengittämättä Pure-moodilla, on 9,7 kWh akku täyteen.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2019, 21:08:21 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1840 : 29.07.2019, 07:14:11 »
Millä km näihin alkaa tulla enemmä isoja/kalliita huoltoja? Millä km määräl vaihteistoöljyt vaihdetaan?

Poissa kfriman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1841 : 29.07.2019, 08:36:20 »
Vaihteistoöljyjen vaihto ei kuulu ns. "normihuolto-ohjelmaan" van vaihdetaan jos asiakas niin haluaa...

Jos sama auto on taksikäytössä, niin silloin tämä kuuluu huolto-ohjelmaan ja vaihdetaan 60-80 tuhannen välein. Syy tähän lienee se, että taksikäytössä laatikolla on tietääkseni 300.000km takuu... Tästä voi jokainen päätellä, että kannattaako ne öljyt vaihdella.

Oma D6 ( vm. 2013, ajettu 135.000km kun ostin ) toimi moitteetta, paitsi tuli muutaman kerran ilmoitus, että hybridijärjestelmä vaatii huollon ja ilmoitus katosi yleensä samantien. Käytin Wetterillä huollossa ( vuosihuolto sekä jakopää+vesipumppu ) ja minulla oli myyjäliikkeestä 3 kuukauden takuu autolle, vikakoodeissa näkyi alkava vika kompuralle, joten kompura vaihdettiin, maksoi 0 euroa minulle.

En tehnyt noin tarkkoja laskelmia kuluista, mutta sähköllä kotona ladaten ajelin suurimman osan matkoista, pitemmällä matkalla kesäkelillä kulutus näytti 5.2 litraa / 100km.

Autolle löytyi ostaja ja nyt seuraava on vm. 2016 D5 Twin Engine, ajettu 111.000km, saas nähdä millainen se on.


Poissa asdzesar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1842 : 30.07.2019, 09:16:43 »
Onko teillä lauennut noi kompurat hetkessä vai pikku hiljaa? Mulla vaihdettiin tammikuussa jakopäärempan yhteydessä kompura, ei antanut vielä vikakoodia mutta pyysin mittaamaan kun jakopää meni myyjäliikkeen piikkiin. Eilen töistä lähtiessä ei lähtenyt sähköllä liikkumaan, väliaikaiset hybridijärjestelmän rajoitukset ilmoitti syyksi. Tämä sinällään normaalia, mutta ilmastointi ei myöskään puhaltanut kylmää. Illalla ja tänään aamulla kuitenkin toimi taas sähköllä, ulkolämpötila toisaalta jossain 14 asteen korvilla.

Onkohan tuo kompura laukeamassa vai voiko johtua jostain muusta?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1843 : 30.07.2019, 09:24:06 »
Omien kokemusten mukaan ilmastointi lähtee päälle vasta kun ulkolämpötila ylittää 15 astetta.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1844 : 30.07.2019, 11:11:19 »
Mullahan tuli ilmoitus, että ilmastointilaite vaatii huollon, no olin käyttämättä 4pv ilmastointia ja kas kummaa eilen koitin ja ilmastointi lykkää todella kylmää ilmaa, ulkolämpötila oli +18 . Eikä olen sen jälkeen tullut uutta ilmoitusta. Onko jollekkin käynyt näin?
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

 

Samppasport  Futurez