Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2250 : 31.10.2019, 10:48:52 »

voi olla hankala tie Hollannin kuluttajaviranomaisen kautta jos liike ei yhteistyöhaluinen.
https://www.ecc.fi/

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2251 : 31.10.2019, 13:11:33 »
Mistä tuo löytyy VoC appissa? En ainakaan itse löytänyt latauksen ajastuksesta mitään.
Tosin mulla ei ainakaan toistaiseksi mitään tarvetta ajastella latausta.

Akun lataus - lisää sijainti
V60 D6

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2252 : 31.10.2019, 13:22:18 »
Akun lataus - lisää sijainti
Miten tuolle kerrotaan, että yösähkö on ma-la 22-07 ja koko sunnuntain?

Poissa haa5t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2253 : 31.10.2019, 17:00:48 »
Harmi ettei hoitunut perusnikseillä.
Sitten vaan siniselle diagnoosiin.
Olisikohan laturi sanonut sopimuksen irti, tai jokin hapettuma.
Onneksi hybridiakku näyttää skulaavan, joten ei isompaa remppaa varmaan tiedossa (tosin se sulla varmaan vielä takuun alainen?)

Tuli vielä mieleen, että näkyykö latauspistokkeessa (vai onko pistorasia oikea termi) likaa tai onko päässyt kastumaan. Eli jos ottaa oikarin itse liittimessä

Aika on varattuna ensi viikon perjantaille, joten vielä tässä ehtii vaikka minkä sadetanssin vetämään ;) Ja takuuna se pitäisi kaiken järjen mukaan mennä.
Katselin sinne pistorasiaan ja puhaltelin ilmallakin. En osaa sanoa näyttääkö kaikki normaalilta, kun en aikaisemmin ole sinne vilkaisutkaan. Sain huoltohistorian excelinä eriteltynä ja siellä on kohta joka voisi liittyä:

"HighV kabel ECU - Werkt niet - Reinigen".

Eli putsattu jotain korkeajännitekaapelihommelia?
Volvo V60 D6 2015

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2254 : 31.10.2019, 17:03:03 »
Akun lataus - lisää sijainti
Ok, kiitti vinkistä.
Hauskaa kun kysyin tänään hybrideihin erikoistuneelta omamekaanikolta että mistäs tuo löytyy, niin ei mitään havaintoa  ;)
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa haa5t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2255 : 31.10.2019, 18:27:13 »
Aika on varattuna ensi viikon perjantaille, joten vielä tässä ehtii vaikka minkä sadetanssin vetämään ;) Ja takuuna se pitäisi kaiken järjen mukaan mennä.
Katselin sinne pistorasiaan ja puhaltelin ilmallakin. En osaa sanoa näyttääkö kaikki normaalilta, kun en aikaisemmin ole sinne vilkaisutkaan. Sain huoltohistorian excelinä eriteltynä ja siellä on kohta joka voisi liittyä:

"HighV kabel ECU - Werkt niet - Reinigen".

Eli putsattu jotain korkeajännitekaapelihommelia?

Otin kuvan pistorasiasta, ja tuo CP-nasta näyttää olevan paljon syvemmällä kuin PP-nasta, onkohan tuo normaalia?

Volvo V60 D6 2015

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2256 : 31.10.2019, 18:46:41 »
Sen kuuluukin olla syvemmällä

plugs have two additional signal pins (a short pin ‘CP’ and a long pin ‘PP’).

http://www.jazzy2go.com/information/plug-types.html

the CP pin and PP should be different length, and designed such that the CP is last to make contact after the power carrying pins have all made contact. This is to prevent arcing.

https://www.speakev.com/threads/type-2-port-question.90057/

« Viimeksi muokattu: 31.10.2019, 18:48:23 kirjoittanut Mepi »
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2257 : 31.10.2019, 20:00:22 »
Ok, kiitti vinkistä.
Hauskaa kun kysyin tänään hybrideihin erikoistuneelta omamekaanikolta että mistäs tuo löytyy, niin ei mitään havaintoa  ;)

Olisi kyllä täysin uusi ilmiö, että ne jotain tarkempaa tietäisi. Ei siis pahalla heitä kohtaan, malleja ja tiedettävää on aika paljon. Yhdellekin uusimpia malleja huoltavalle oli täysin uusi tieto (eikä meinannut uskoa) että V90 ohjaa aktiivisesti itseään maantiellä niin haluttaessa.
V60 T8 Inscription

Poissa K.Ritola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2258 : 31.10.2019, 20:33:17 »
Miten tuolle kerrotaan, että yösähkö on ma-la 22-07 ja koko sunnuntain?

Toimintasäde akulla -> lisää sijainti (koti) -> ajastettu lataus -> valitse latauksen aika haarukka.
Viikkokelloa löydy. Tarpeen vaatiessa latauksen voi pakottaa päälle ajastuksesta huolimatta. Silloin akku valikon taakse tulee "aloita lataus" vaihtoehto näkyviin.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2259 : 31.10.2019, 20:36:52 »
Viikkokelloa löydy.
Eli viikkoajastinta ostamaan. Ei onneksi maksa kuin kympin, ja tuo päälle pakottaminenkin sujuu vähän nopeammin kuin VoCilla näpräämällä.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2260 : 31.10.2019, 21:52:32 »
Otin kuvan pistorasiasta, ja tuo CP-nasta näyttää olevan paljon syvemmällä kuin PP-nasta, onkohan tuo normaalia?

Mutta nyt ei näytä punainen LED palavan?

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2261 : 31.10.2019, 22:35:36 »

Aamulla vein auton Herttoniemen Biliaan, ja diagnoosi, että kompura viallinen ja tulee vaihtaa.
 Ei kampanjaa voimassa tähän autoon Bilian mukaan, eikä mitään vastaantuloa esitetty.
 Kustannusarvio 1600 eur.

Pyysin tiedustelemaan tulisiko Volvo tässä vastaan, koska osan käyttöikäoletus on huomattavasti pidempi kuin 5 vuotta / 117 tkm.
Toki auton pitäisi vielä olla Hollantilaisen vaihtoautoliikkeen virhevastuun piirissä, josta ostin auton muutama viikko sitten.
Eli sinne lähtee nyt myös tiedustelua korvauksesta, mutta voi olla hankala tie Hollannin kuluttajaviranomaisen kautta jos liike ei yhteistyöhaluinen.
Tosin autoliikkeelle lähtee siinä tapauksessa negatiivinen palaute mobile.de sivustolle, jonka uskoisin olevan suhteellisesti paljon isompi harmi autoliikkeelle (myyvät autot pääosin mobile kautta).

Edit: Omamekaanikko soitti, että olivat "tiedustelleet", mutta kuten todettua ei mitään vastaantuloa.

Eivät ne mitään tiedustelleet. Mulle sanoivat ekassa liikkeessä, että kampanja loppu eivätkä edes tiedustele. Asiakkuus loppui osaltani siihen ja menin seuraavaan Volvo huoltoon. Siellä sanoin, että jos ette saa Volvolta hyvitystä niin alan taistelemaan itse ja korjautan muualla. Parin päivän päästä ilmoittivat että Volvo maksaa puolet. Maksoin n. 500€. MY14 ja 160tkm.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2262 : 01.11.2019, 09:09:07 »
Eivät ne mitään tiedustelleet. Mulle sanoivat ekassa liikkeessä, että kampanja loppu eivätkä edes tiedustele. Asiakkuus loppui osaltani siihen ja menin seuraavaan Volvo huoltoon. Siellä sanoin, että jos ette saa Volvolta hyvitystä niin alan taistelemaan itse ja korjautan muualla. Parin päivän päästä ilmoittivat että Volvo maksaa puolet. Maksoin n. 500€. MY14 ja 160tkm.

Ei siinä kampanjoita tarvita. Tuon osan tulee kestää auton oletetun eliniän olennaisena osana, jolloin se tulee vaihtaa virhevastuun piikkiin. Tällaisessa asiassa ei tulisi antaa periksi. Toki ymmärrän realiteetit, että tulee saada kuntoon.


https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/moottori/
« Viimeksi muokattu: 01.11.2019, 09:11:49 kirjoittanut Sute »
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2263 : 01.11.2019, 09:17:37 »
Ei siinä kampanjoita tarvita. Tuon osan tulee kestää auton oletetun eliniän olennaisena osana, jolloin se tulee vaihtaa virhevastuun piikkiin. Tällaisessa asiassa ei tulisi antaa periksi. Toki ymmärrän realiteetit, että tulee saada kuntoon.


https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/moottori/
Prosessihan menee niin, että jos liikkeen kanssa ei pääse yksimielisyyteen, voi korjaukset maksaa kokonaan tai osittain itse ja samalla laittaa asiasta valituksen kuluttajariitalautakuntaan (edellyttää että asiasta on ensin keskustellut kuluttajaneuvonnan kanssa ja tehnyt vastapuolelle kirjallisen vaatimuksen asiassa). Kuluttajariitalautakunnan suositus tulee sitten vuoden-kahden kuluttua, eikä se ole osapuolia sitova. Käytännössä kuitenkin ns. hyvämaineiset toimijat noudattavat niitä. Ainoa paikka mistä saa osapuolia sitovia päätöksiä on oikeuslaitos: käräjäoikeus ja tarvittaessa hovioikeus ja viime kädessä korkein oikeus (riippuen toki siitä ottavatko korkeammat oikeusasteet asiaa käsiteltäväkseen). Näihin voi halutessaan lähteä ilmankin kuluttajariitalautakunnan päätöstä, muttei luultavasti kannata.

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2264 : 01.11.2019, 10:24:58 »
Minun ei ole vielä onneksi tarvinnut näihin toimiin koskaan ruveta. Parissa kodinelektroniikka-asiassa olen joutunut olemaan maahantuojaan yhteydessä, koska vaatimuksiini ei ole reagoitu myyjän puolelta. Maahantuojien kanssa asiat ovat aina sujuneet ongelmitta ja olen saanut uuden tuotteen virheellisen tilalle.

 

Autoracing  KL-varaosat