Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071421 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2295 : 03.11.2019, 14:59:33 »
Eikö valmistaja ole tyyppivika tapauksessa velvollinen korjaamaan sen huomattavasti pidempään kuin normaalit viat?

Kyllähän tuo kompuran porsiminen on nimenomaan tyyppivika näissä.

Aiemmin esillä ollut akun hajoaminen ei kyllä mielestäni tyyppivika ole, tai ei niitä ainakaan kovin paljoa ole näkynyt.

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2296 : 03.11.2019, 17:22:43 »
Joko komponentti vika jossain sähköjärjestemässä--> ilmastoinnin piirilevy kärähtää. Jossain vaiheessa autohuoltohistoriassa päässyt väärää kylmäaineen  öljyä järjestelmään --> käämit kärähtää.

Mielestäni tässä on nää kaksi syytä ja seurausta miksi kompressori rikkoutuu ennenaikaisesti.

Itsellä edelleen alkuperäinen(180tkm) ja koko ajan päällä.

Korjaajien pitäisi korjata syy, eikä oiretta (kompura).

Itse olen erittäin tyytyväinen Volvoon. S*

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2297 : 04.11.2019, 07:01:04 »
Joko komponentti vika jossain sähköjärjestemässä--> ilmastoinnin piirilevy kärähtää. Jossain vaiheessa autohuoltohistoriassa päässyt väärää kylmäaineen  öljyä järjestelmään --> käämit kärähtää.

Mielestäni tässä on nää kaksi syytä ja seurausta miksi kompressori rikkoutuu ennenaikaisesti.

Itsellä edelleen alkuperäinen(180tkm) ja koko ajan päällä.

Korjaajien pitäisi korjata syy, eikä oiretta (kompura).

Itse olen erittäin tyytyväinen Volvoon. S*
Tämä. Jotenkin todella outoa että vaihdetut "parannetut" kompressorit paskoo todella lyhyessä ajassa. Se ei vielä tekisi autosta huonoa vaikka siitä kerran 150tkm menisi ilmastoinnin kompura vaikka sen vaihto onkin iso työ. Nyt on tehnyt ison kolauksen D6 maineeseen nämä ongelmat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2298 : 04.11.2019, 07:33:02 »
Tämä. Jotenkin todella outoa että vaihdetut "parannetut" kompressorit paskoo todella lyhyessä ajassa. Se ei vielä tekisi autosta huonoa vaikka siitä kerran 150tkm menisi ilmastoinnin kompura vaikka sen vaihto onkin iso työ. Nyt on tehnyt ison kolauksen D6 maineeseen nämä ongelmat.

Tämä tekniikka olisi sopinut omaan käyttöön erittäin hyvin, mutta nuo kompuraongelmat sysäävät tämän vaihtoehdon käden ulottumattomiin.  :-\

Sähköllä olisi ajellut työmatkat, diesel olisi ollut paikallaan asuntovaunun vetämisessä ja kyseessä olisi kuitenkin nelivetoinen auto.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2299 : 04.11.2019, 14:42:51 »
Tulee mieleen että sinne kylmäainepiiriin jää väärästä täyttöhuollosta kompuralle myrkyllistä ainetta, joka sitten rikkoo sen uudenkin kompuran. Jotenkin vaan kuvittelisi että Volvo tiedostaa tämän ja olisi kehittyt tavan pestä se jäähdytyspiiri ennen kompuran vaihtoa niin huolellisesti ettei se uusi porsi samantein.

Tai tehdä vaan kompura joka kestää sen tavallisenkin kylmäaineseoksen.

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2300 : 04.11.2019, 20:44:35 »
Nyt Biliassa hakemassa autoa pois. Kompuraa ei siis vielä ole vaihdettu, koska en suostunut tuota maksamaan omasta pussista. Nyt suostuivat tekemään tehtaalle raportin tästä ja sanoivat saavansa vastauksen parissa päivässä.
Asiallisesti laitoin faktoja pöytään huollon esimiehelle
1. ollut kampanja aiemmin jolloin Volvo jo myöntänyt että osa on viallinen
2. Oletettu käyttöikä
3. Suuri määrä vastaavia tapauksia

Kysyin myös että onkohan viimeisin kompura evoluutio jo ratkaissut ongelman vai onko oletettavaa että vika uusii.
Herttoniemen Bilian mukaan kampanjaan vaihdettuja kompuroita ei olisi tullut uusintavaihtoon. Eli eivät ilmeisesti tietoisia tai sitten valehtelevat pokkana.

@ takahiki: laitoin sulle yv:n

Paskaa puhuvat. Mulle sanoi 2 eri pk seudun Bilian hybridi korjaajaa että moniin vaihdettu useita kertoja. Itsellä treen aluekla vaihdettu tälle vuotta 4kertaa ja aikaisemmin 3-4 kertaa. Eli jos rikkoutuu niin on tidennäköistä että ongelmat jatkuu. Jotkut volvo mekaanikot sanovat että jotkut samat autot eivät ole muutaman kerran jälkeen tulleet takaisin mutta voi olla että auto on myyty tai sitten jotkut on saatu kuntoon. Veikkaan tuota myyty skenaariota kun asiakas on kyllästynyt vaihtorumbaan.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2301 : 06.11.2019, 21:18:59 »
225tkm takana, tänään huollettu se hieman laajempi huolto (520€), ja ensimmäinen xenon lähti kuskin puolella oireilemaan sopivasti aamulla, niin meni sekin samalla vaihtoon. Tiedustelin samalla mekaanikoilta miten paljon lavettikyytiläisiä (kompurasta johtuen) käynyt ja vastaus oli, että pari kappaletta vuoteen Joensuun seudulla sekä yksi akuston vaihdon läpikäynyt yksilö myös (tosin uusinta T8 mallia). Kehujen kera kuitenkin auto luovutettiin takaisin minulle, eli kilometrit näkyy ainoastaan mittarissa. 8) Akuston vaihdon hinnatkin tulleet näköjään alas, kun pari vuotta sitten hinta-arvio oli sen 19-20k € ja nyt 13k € pintaan.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2302 : 07.11.2019, 09:32:04 »
225tkm takana, tänään huollettu se hieman laajempi huolto (520€), ja ensimmäinen xenon lähti kuskin puolella oireilemaan sopivasti aamulla, niin meni sekin samalla vaihtoon. Tiedustelin samalla mekaanikoilta miten paljon lavettikyytiläisiä (kompurasta johtuen) käynyt ja vastaus oli, että pari kappaletta vuoteen Joensuun seudulla sekä yksi akuston vaihdon läpikäynyt yksilö myös (tosin uusinta T8 mallia). Kehujen kera kuitenkin auto luovutettiin takaisin minulle, eli kilometrit näkyy ainoastaan mittarissa. 8) Akuston vaihdon hinnatkin tulleet näköjään alas, kun pari vuotta sitten hinta-arvio oli sen 19-20k € ja nyt 13k € pintaan.

Halpaa kuin saippua tuo akusto.. Eli akuston arvo ei kaukana ole tuon verran rullatun auton koko arvosta. Tavallaan aika sairasta.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2303 : 07.11.2019, 10:36:39 »
Halpaa kuin saippua tuo akusto.. Eli akuston arvo ei kaukana ole tuon verran rullatun auton koko arvosta. Tavallaan aika sairasta.
Toisaalta eipä se uusi polttomoottorikaan ole yhtään halvempi jos se menee p*skaksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2304 : 07.11.2019, 11:01:30 »
Toisaalta eipä se uusi polttomoottorikaan ole yhtään halvempi jos se menee p*skaksi.

Omin kätösin toimivan polttomoottorin tekee osista "halvalla", akuston korjaus ei oikein helpolla luonnistu..:) Olisin käsityksessä, että uusi polttis olisi luokkaa 7.000 euroa ilman apulaitteita?
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2305 : 07.11.2019, 11:07:52 »
Omin kätösin toimivan polttomoottorin tekee osista "halvalla", akuston korjaus ei oikein helpolla luonnistu..:) Olisin käsityksessä, että uusi polttis olisi luokkaa 7.000 euroa ilman apulaitteita?
ei minulta onnistuisi moottorin rakentaminen kuten ei onnistu akun korjauskaan
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2306 : 07.11.2019, 13:23:09 »
Varmaan joku venäläinen on tuommosen akun purkanu ja vaihtanu kennoja sinne :D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2307 : 07.11.2019, 17:15:50 »
Halpaa kuin saippua tuo akusto.. Eli akuston arvo ei kaukana ole tuon verran rullatun auton koko arvosta. Tavallaan aika sairasta.

Ei sitä ole tarkoitus vaihtaa kuin poikkeustilanteissa. Vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2308 : 07.11.2019, 19:50:38 »
Varmaan joku venäläinen on tuommosen akun purkanu ja vaihtanu kennoja sinne :D
Tämä varmaan ainoa kustannustehokas tapa. Tosin tarvii kaksi rikkinäistä akkua, joista toisesta ottaa kennoja korjatessaan toisen. Tuskin kennoja myydään missään yksitellen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2309 : 07.11.2019, 19:51:38 »

 

Proturbo  Autodiagnoosi