Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071066 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2430 : 25.11.2019, 21:33:02 »
Ehehehe töistä lähtiessä "Ilmastointilaite vaatii huollon". -14 172 tkm ja auto kampanjassa. Hommat varmistuu vielä kun auto menee pajalle.
V60 D6 -14

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2431 : 26.11.2019, 07:34:02 »
Ei ole taidettu tätä uutista tästä surullisen kuuluisasta autosta vielä tänne linkittää. Eli auto ollut jo Hollannissa rikki ja myyty eteenpäin suomeen.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5b63000b-f82b-46c8-b85f-fd0c581a79b8
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2432 : 26.11.2019, 08:10:31 »
Ei ole taidettu tätä uutista tästä surullisen kuuluisasta autosta vielä tänne linkittää. Eli auto ollut jo Hollannissa rikki ja myyty eteenpäin suomeen.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5b63000b-f82b-46c8-b85f-fd0c581a79b8

Taitaa automyyjää hatuttaa:
https://www.youtube.com/watch?v=tMfP2nVx_M8
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2433 : 26.11.2019, 09:29:44 »
Jostain luin, että syyllinen näihin kompuraongelmiin löytyisi PAG pohjaisesta öljystä Hellan valmistamissa kompuroissa. Juurisyy siinä, että kyseinen öljy absorboi kosteutta.

Tuota olisi korvattu PAO 68 -tyyppisellä öljyllä (sivu 4):


https://www.behrhellaservice.com/behr-hella-service/assets/media/Compressor_Oils_EN.pdf

Volvo siis käyttää tuota PAG -pohjaista öljyä.


Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2434 : 26.11.2019, 11:29:15 »
Jos tuo olisi selittävä tekijä, niin miksi ensimmäinen kompura kestää vuosia ja seuraava saattaa laueta muutaman kuukauden päästä vaihdosta?
Kosteus jo järjestelmässä ja sitä ei poisteta kompressorin vaihdon yhteydessä?
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2435 : 26.11.2019, 11:46:29 »
Jos tuo olisi selittävä tekijä, niin miksi ensimmäinen kompura kestää vuosia ja seuraava saattaa laueta muutaman kuukauden päästä vaihdosta?
Kosteus jo järjestelmässä ja sitä ei poisteta kompressorin vaihdon yhteydessä?
En tiedä, mutta onhan merkkiprganisaation huoltohenkilöstöä ohjeistettu varmasti oikein näiden hypriittien kanssa? Eli oma huoltokoneensa niissä.

Järjestelmän huuhteluun/kuivaukseen en osaa sanoa mitään. Jos laitevalmistajan mukaan se pitäisi tehdä, mutta volvo organisaation mukaan ei, niin minusta jälkimmäinen sortuu virheeseen tällöin.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2436 : 26.11.2019, 15:06:21 »
Olisi kanssa kiva tietää, mitä siellä vaihdon yhteydessä tehdään. Kait siellä öljyt ja kylmäaineet vaihdetaan, mutta tehdäänkö järjestelmän totaali huuhtelua/puhdistusta?
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2437 : 26.11.2019, 19:31:51 »
Olisi kanssa kiva tietää, mitä siellä vaihdon yhteydessä tehdään. Kait siellä öljyt ja kylmäaineet vaihdetaan, mutta tehdäänkö järjestelmän totaali huuhtelua/puhdistusta?

Sitähän me ei tiedetä jollei asiakas ole mukana paikalla katsomassa.
Voidaan vain arvailla. Varmaan löytyy Suomesta hyviä ja päteviä hybridikorjaajia sekä niitä joilla ei ole pätevyyttä tehdä niitä (oikein).
Tältä foorumilta olen lukenut tapauksia joissa kompura on kestänyt vain päiviä vaihdon jälkeen (vaihdettu, ei putsattu). Olen jutellut hybridi korjaajan kanssa aiheesta ja selväksi tuli, että järjestelmä PITÄÄ puhdistaa. Todennäköisesti kestää sitten paremmin .
Jokuhan oli kirjoittanut, että Toyota vaihtaa koko järjestelmän jos on väärää kylmäainetta laitettu edellisellä kerralla. Näin järjestelmässä ei ole väärän öljyn jäämiä.

Ilmeisesti väärä kylmäaine rikkoo näitä ja huono korjaus saa vaihtokierteen aikaan. Itsellä vielä alkuperäinen kompura...

Kannattaa mennä halliin katsomaan, kun korjaaja korjaa autoa, eikä uskoa virkailijan sanoihin( valkoisiin valheisiin).

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2438 : 26.11.2019, 21:50:47 »
Kannattaa mennä halliin katsomaan, kun korjaaja korjaa autoa, eikä uskoa virkailijan sanoihin( valkoisiin valheisiin).
Milloin viimeksi olet Volvolla korjauttanut autoa? Ei ole Volvolla enää vuosiin asioitu tiskillä virkailijan kanssa vaan suoraan mekaanikon kanssa. Mekaaanikko joutuu tekemään Volvon ohjeiden mukaan niin kauan kun Volvo maksaa lystin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2439 : 27.11.2019, 06:45:23 »
Luin iltalehdestä tästä valkosesta volvo v60, josta akut rikki ja uudet 13k e.

Onko jtn koetta, kuinka voisi todeta, että nämä akut ovat kunnossa?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2440 : 27.11.2019, 07:02:33 »
Luin iltalehdestä tästä valkosesta volvo v60, josta akut rikki ja uudet 13k e.

Onko jtn koetta, kuinka voisi todeta, että nämä akut ovat kunnossa?
Veikkaan että Volvolla voivat jotain testejä tehdä koska Hollannissa oli tuo Iltalehden Volvokin testattu ja todettu akuston olevan rikki jo ennen suomeen tuontia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2441 : 27.11.2019, 07:24:19 »
Veikkaan että Volvolla voivat jotain testejä tehdä koska Hollannissa oli tuo Iltalehden Volvokin testattu ja todettu akuston olevan rikki jo ennen suomeen tuontia.
Melko mielenkiintoinen, eli edellisen omistajan aikana tuo akusto todettu rikkinäiseksi ja tämä myyny sen suomalaiselle vai?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2442 : 27.11.2019, 08:38:18 »
Melko mielenkiintoinen, eli edellisen omistajan aikana tuo akusto todettu rikkinäiseksi ja tämä myyny sen suomalaiselle vai?
Tämmöinen kuva jäi IL:n jutusta. Oli tainnut Volvo selvittää historiaa Hollannista ja siellä oli merkintä viallisesta akustosta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2443 : 27.11.2019, 10:21:33 »
"Huollossa akku tyhjennettiin normaaliin tapaan virrasta, mutta huollon jälkeen akku ei enää heräillytkään"

Siis miksi pitää akusto tyhjentää ennen huolto, eikö kompuraa voi vaihtaa muutoin, miten  tuo akuston tyhjennys tehdään? Koskeeko sama ohje myös täyssähköautojen huoltoa?

ja mitähän tarkalleen tarkoitti "Akku ei ottanut vastaan virtaa. Kävi ilmi, että akkupaketin ulkoeriste vuotaa."

No,  tässä on ohje kuinka korjataan Nissa Leafin akkupaketti (DIY),en usko että Volvon vastaava olisi yhtään monimutkaisempi.

https://youtu.be/2kHfJ1m_9lg
« Viimeksi muokattu: 27.11.2019, 11:36:09 kirjoittanut v6omega »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2444 : 27.11.2019, 10:44:41 »
"Huollossa akku tyhjennettiin normaaliin tapaan virrasta, mutta huollon jälkeen akku ei enää heräillytkään"

Siis miksi pitää akusto tyhjentää ennen huolto, eikö kompuraa voi vaihtaa muutoin, miten  tuo akuston tyhjennys tehdään? Koskeeko sama ohje myös täyssähköautojen huoltoa?

ja mitähän tarkalleen tarkoitti "Akku ei ottanut vastaan virtaa. Kävi ilmi, että akkupaketin ulkoeriste vuotaa."

No,  tässä on ohje kuinka korjataan Nissa Leafin akkupaketti,en usko että Volvon vastaava olisi yhtään monimutkaisempi.

https://youtu.be/2kHfJ1m_9lg
Veikkaan että akku tyhjennetään sen takia että saadaan akusto jännitteettömäksi. En tosiaan tiedä näistä, mutta olisiko autossa joku järjestelmä joka huomaa eriste viat ja lopettaa lataamisen?

Tuo ohje ei näytä ihan Nissanin viralliselta videolta. Varmasti samalla tavalla onnistuu Volvossakin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

KL-varaosat  Race.fi